SAMOCHODY
HYBRYDOWE

Przekonaj się, dlaczego przyszłość jest hybrydą.

MODELE
KONCEPCYJNE

Zobacz projekty wytyczające przyszłość Lexusa.

SERWIS
I USŁUGI

Sprawdź, na czym polega najwyższy poziom obsługi.

AKCESORIA
LEXUSA

Uczyń Lexusa silnym wyrazem Twojego charakteru.

IS 300h

W PEŁNI HYBRYDOWY NAPĘD IS 300h ROZWIJA MOC 223 KM PRZY ZUŻYCIU PALIWA WYNOSZĄCYM 4,3l/100km.


Emisja CO2 w cyklu mieszanym (g/km) 97
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100 km) 4,2
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 8,3
Prędkość maksymalna (km/h) 200

OD 146 750,00 zł

POBIERZ SPECJALNY CENNIK WYPRZEDAŻOWY SKONFIGURUJ LEXUSA IS 300h

WYPRZEDAŻ ROCZNIKA 2015

Podane ceny w zł brutto. Zawarte w tym cenniku informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 5561 §1 ust. 2 oraz art. 5561 §2 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny. Promocja obowiązuje od dnia 10.11.2015 do 31.03.2016r. lub do wyczerpania zapasów, w zależności od tego co pierwsze nastąpi. Szczegóły promocji dostępne w autoryzowanych stacjach dilerskich Lexusa. Podane ceny nie zawierają dopłaty za lakier metalizowany/biały F.

TWORZYMY, BY ZACHWYCAĆ

W PEŁNI HYBRYDOWY NAPĘD NOWEGO IS 300h ROZWIJA MOC 223 KM PRZY ZUŻYCIU PALIWA WYNOSZĄCYM ZALEDWIE 4,3l/100km* W CYKLU MIESZANYM.

Nowy Lexus IS 300h zachwyca unikalnym stylem nadwozia, który podkreślają światła w technologii LED i odważny wlot powietrza w przednim zderzaku — znak rozpoznawczy Lexusa. Atletyczną sylwetkę nadwozia nakreśla linia biegnąca od tylnych lamp przez błotnik i zarys progu aż do przedniej części samochodu z nisko położoną pokrywą silnika. Wewnątrz znajdziemy kokpit inspirowany sportowym modelem Lexus LFA, sprzęt audio dla najbardziej wymagających i najnowocześniejsze systemy zwiększające bezpieczeństwo. Niska pozycja fotela kierowcy sprzyja precyzji kierowania i sportowym emocjom.

Mimo bezkompromisowej stylizacji, w Lexusie IS 300h udało się wygospodarować niespotykaną w tym segmencie przestrzeń dla pasażerów i zapewnić najwyższy poziom komfortu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w konstrukcji napędów hybrydowych stworzyliśmy samochód łączący sprzeczności: niskie zużycie paliwa - zaledwie 4,3 litra paliwa na 100 km*, wysoką moc - łącznie 223KM oraz praktyczną przestrzeń bagażową - z możliwością swobodnego składania oparć siedzeń.
* Dane dla wersji Elite.

CENY I DANE TECHNICZNE

POZNAJ SZCZEGÓŁY I RÓŻNICE

IS 300h
Elite

  • Ekran multimedialny (7") obsługiwany za pomocą pokrętła
  • Dotykowa regulacja temperatury
  • Reflektory przednie ksenonowe
  • 16" obręcze kół ze stopów lekkich (205/55 R16)

OD 161 900,00 zł

WYBIERZ KOLEJNY WARIANT DO PORÓWNANIA

CECHY MODELU

POZNAJ LEPIEJ LEXUSA IS 300h

IS 300h zdobywa 5 gwiazdek w teście EURO NCAP

IS 300h ZDOBYWA 5 GWIAZDEK W TEŚCIE EURO NCAP

Maksymalny wynik testu oznacza, że nowy Lexus IS jest najbezpieczniejszym samochodem w segmencie premium D. Euro NCAP podkreślił maksymalny możliwy wynik nowego IS 300h w teście podczas zderzenia bocznego, dobrą ochronę kolan przez poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera oraz wysoki poziom ochrony przed urazami odcinka szyjnego kręgosłupa. Dzięki bardzo sztywnej, absorbującej uderzenia konstrukcji nadwozia i szerokiej gamie aktywnych i pasywnych systemów ochrony, IS może zapewnić najlepszy możliwy poziom bezpieczeństwa we wszystkich sytuacjach drogowych.

Aby obejrzeć film prezentujący testy zderzeniowe oraz uzyskać więcej informacji zapraszamy do odwiedzenia strony Euro NCAP (http://www.euroncap.com/bestinclasscars2013.aspx)

Prowadzenie IS 300h - Warto Wiedzieć

WARTO WIEDZIEĆ

Nowy IS 300h to pierwszy samochód z rodziny IS z napędem w pełni hybrydowym — najnowszą generacją napędu hybrydowego Lexus. Rozwija moc 223 KM przy emisji CO2 na poziomie zaledwie 99 g/km.

Aby samochód dawał się pewniej i wygodniej prowadzić, obniżyliśmy punkt podparcia bioder kierowcy o 20 mm i skorygowaliśmy kąt nachylenia kierownicy o 3°. Na precyzję prowadzenia korzystnie wpływa usztywniona płyta podłogowa i elementy nośne nadwozia, łączone przy użyciu przełomowej technologii laserowego zgrzewania wkrętów i klejenia.

Nowe tylne zawieszenie wielowahaczowe zapewnia większą przyczepność i lepsze właściwości jezdne. Z kolei innowacyjne rozwiązania aerodynamiczne sprawiają, że samochód nie tylko fantastycznie się prowadzi, lecz jest także nieprawdopodobnie wręcz cichy.

Wnętrze IS 300h - Warto Wiedzieć

WARTO WIEDZIEĆ

Na drodze nowy IS 300h prowadzi się pewnie i dynamicznie, a jednocześnie dla swoich pasażerów jest niezwykle komfortowym sedanem. Siedząc wygodnie w luksusowych fotelach ze skórzaną tapicerką, można delektować się ekskluzywnymi detalami wnętrza, takimi jak wstawki z drewna i pięknie wykończony, centralnie umieszczony zegar analogowy. Lexusy IS produkowane są na tej samej linii, co flagowe sedany LS, zaś cały proces produkcyjny nadzorowany jest przez mistrzów „Takumi”.

Aby uzyskać znacząco większą przestrzeń na nogi pasażerów z tyłu, a także z myślą o płynności jazdy, rozstaw osi samochodu został powiększony o 70 mm. Oparcia tylnej kanapy składają się w proporcji 60:40, tworząc poziomą powierzchnię — na wypadek, gdyby trzeba było przewieźć większe przedmioty.

Za pośrednictwem manipulatora Remote Touch można korzystać z usług sieciowych, takich jak Google Street View® czy obliczanie najbardziej ekologicznej trasy, a także sterować dźwiękiem z 15-głośnikowego systemu Mark Levinson® Premium Surround. Klimatyzacją można sterować za pomocą innowacyjnych regulatorów elektrostatycznych, które reagują na muśnięcie palcem.

Bezpieczeństwo w IS 300h - Warto Wiedzieć

WARTO WIEDZIEĆ

Wyposażony w najnowszą wersję zintegrowanego systemu zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM) i potężne wentylowane hamulce tarczowe nowy IS aktywnie pomaga kierowcy. Ostrzega o zjechaniu z pasa ruchu, monitoruje martwe pole i wykrywa pojazdy za samochodem — a system ochrony przedzderzeniowej za pomocą radaru wykrywa niebezpieczne sytuacje przed maską i w razie potrzeby włącza hamulce.

Jeśli dojdzie do kolizji, osoby w kabinie Lexusa są chronione przez niezwykle wytrzymałą klatkę bezpieczeństwa kabiny, której liczne elementy wykonane są ze stali o podwyższonej wytrzymałości na rozciąganie. Poziom bezpieczeństwa biernego podnoszą dodatkowo fotele o konstrukcji ograniczającej ryzyko urazu kręgów szyjnych, a także komplet ośmiu poduszek powietrznych. Jeśli zaś czujniki wbudowane w przedni zderzak wykryją kolizję z pieszym, maska natychmiast uniesie się, pochłaniając część energii uderzenia.

Doskonała Aerodynamika

DOSKONAŁA AERODYNAMIKA

Nowy IS charakteryzuje się znakomitymi właściwościami aerodynamicznymi — za sprawą takich detali, jak niemal płaski spód pojazdu i małe owiewki na słupkach przednich drzwi i tylnych światłach. Owiewki takie, zastosowane po raz pierwszy w bolidach wyścigowych Formuły 1, wytwarzają zawirowania powietrza, które „przyciągają” strugi powietrza do nadwozia, przez co szybko jadący IS płynniej przecina powietrze. Takie rozwiązanie nie tylko korzystnie wpływa na stabilność i komfort jazdy, lecz również przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i ograniczenia hałasu.

Wskaźniki F SPORT

WSKAŹNIKI F SPORT

Nowe modele IS F SPORT wyposażone są w fantastyczny pojedynczy wskaźnik zespolony, którego oprawa graficzna inspirowana jest przyrządami Lexusa LFA. Taki wskaźnik cyfrowy opracowano pierwotnie z myślą o wyświetlaniu gwałtownie zwiększających się obrotów silnika supersamochodu V10. Po wyświetleniu oryginalnej sekwencji startowej wskaźnik dopasowuje się do wybranego trybu jazdy.

Klatka bezpieczeństwa, 8 poduszek powietrznych

KLATKA BEZPIECZEŃSTWA, 8 PODUSZEK POWIETRZNYCH

Oprócz niezwykle wytrzymałej klatki bezpieczeństwa pasażerów i kierowcę chroni zestaw ośmiu poduszek powietrznych. Kierowca i pasażer z przodu są chronieni czołowymi poduszkami powietrznymi napełnianymi dwustopniowo, poduszkami powietrznymi chroniącymi kolana oraz bocznymi poduszkami powietrznymi.

Kurtynowe poduszki powietrzne pokrywają całą długość bocznych okien po obu stronach kabiny. Wszystkie pasy bezpieczeństwa, z wyjątkiem pasa na środkowym miejscu tylnym, są wyposażone w napinacze. Tak bogaty zestaw elementów podnoszący poziom bezpieczeństwa należy w nowym IS do wyposażenia standardowego.

Selektor trybu jazdy

SELEKTOR TRYBU JAZDY

Korzystając z selektora trybu jazdy, kierowca może dostosować charakterystykę pojazdu do swoich preferencji. Tryb ECO zapewnia niski poziom emisji oraz zużycia paliwa. W trybie NORMAL, skonfigurowanym do codziennej jazdy, charakterystyka samochodu zapewnia idealną równowagę między oszczędnością a komfortem jazdy. Aby uzyskać bardziej dynamiczną charakterystykę układu napędowego, wystarczy przełączyć samochód w tryb SPORT.

Wysokiej klasy system audio Mark Levinson®

WYSOKIEJ KLASY SYSTEM AUDIO MARK LEVINSON®

Lexusa IS można zamówić z niezrównanym systemem audio Mark Levinson®, który dostarcza prawdziwie koncertowych wrażeń podczas słuchania muzyki lub oglądania filmów z płyt DVD. Piętnaście głośników dobranych specjalnie do Lexusa IS i indywidualnie dostrajanych generuje niesamowity cyfrowy dźwięk przestrzenny w konfiguracji 5.1.

We wszystkich głośnikach zastosowano innowacyjną technologię GreenEdge™, która pozwala na uzyskanie dwukrotnie większej głośności przy tym samym zużyciu energii, natomiast nowy system automatycznej regulacji głośności dostosowuje wzmocnienie do poziomu nagrania każdego utworu. Przepięknie i precyzyjnie wykonane aluminiowe elementy sterujące w połączeniu z błyszczącym czarnym wykończeniem powierzchni nawiązują do wzornictwa systemów kina domowego Mark Levinson®.

Ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu / automatyczny wyłącznik świateł drogowych

OSTRZEŻENIE O ZJECHANIU Z PASA RUCHU / AUTOMATYCZNY WYŁĄCZNIK ŚWIATEŁ DROGOWYCH

Ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu działa w oparciu o analizę obrazu z kamery zamontowanej za lusterkiem. W nocy ta sama kamera umożliwia automatyczne przełączanie świateł drogowych na światła mijania w reakcji na pojawienie się świateł samochodu poprzedzającego lub nadjeżdżającego z przeciwka.

Reflektory LED

REFLEKTORY LED

Nowego Lexusa IS można zamówić z reflektorami LED, zaś wszystkie wersje wyposażone są w LED-owe światła do jazdy dziennej o charakterystycznym kształcie litery L, wmontowane w przedni zderzak. Energooszczędne diody LED zapewniają znakomite oświetlenie i charakteryzują się wysoką niezawodnością oraz trwałością.

Maska silnika unosząca się w czasie kolizji

MASKA SILNIKA UNOSZĄCA SIĘ W CZASIE KOLIZJI

Maska nowego Lexusa IS w razie kolizji z pieszym unosi się, pochłaniając część energii uderzenia. W odpowiedzi na sygnał z czujników zamontowanych w przednim zderzaku system nieznacznie unosi maskę, aby zwiększyć dystans między uginającą się blachą a twardymi elementami w komorze silnika. Rozwiązanie takie zmniejsza ryzyko urazu głowy u pieszego.

Ochrona przedzderzeniowa (PCS) / Aktywny tempomat (ACC)

OCHRONA PRZEDZDERZENIOWA (PCS) / AKTYWNY TEMPOMAT (ACC)

System PCS, w skład którego wchodzi radar działający w zakresie fal milimetrowych oraz komputer pokładowy, analizuje sytuację przed pojazdem i ocenia ryzyko kolizji. Jeśli ryzyko jest wysokie, ostrzega kierowcę dźwiękowo i wizualnie oraz podwyższa ciśnienie w układzie hamulcowym. Jeśli kolizja jest nieunikniona, system może automatycznie włączyć hamulce i napiąć przednie pasy bezpieczeństwa. System ACC — aktywny tempomat utrzymujący odległość od poprzedzającego pojazdu — wykorzystuje ten sam układ radarowy.

Ostrzeżenie o pojazdach nadjeżdżających z kierunku poprzecznego (RCTA)

OSTRZEŻENIE O POJAZDACH NADJEŻDŻAJĄCYCH Z KIERUNKU POPRZECZNEGO (RCTA)

Funkcja RCTA okazuje się przydatna podczas cofania, na przykład na ruchliwym parkingu. Korzysta ona z radaru systemu monitorowania martwego pola, wykrywając trudno widoczne pojazdy nadjeżdżające za samochodem z kierunku poprzecznego. O obecności takiego pojazdu kierowca jest ostrzegany wizualnie w lusterkach bocznych oraz dodatkowo sygnałem dźwiękowym.

Multimedia i nawigacja

MULTIMEDIA I NAWIGACJA

7-calowy ekran można obsługiwać w bezpieczny i wygodny sposób za pomocą manipulatora Remote Touch lub poleceń głosowych. System nawigacyjny nie tylko oferuje różne opcje wyświetlania map i atrakcyjną grafikę trójwymiarową, lecz także może wygenerować kod QR, który na smartfonie otworzy stronę z pieszą trasą od miejsca zaparkowania do ostatecznego celu.

Lexus IS oferuje usługi nowej generacji, takie jak wyszukiwarka internetowa, Google Street View®, Panoramio® i informacje o ruchu drogowym. Możliwe jest nawet przesłanie trasy z laptopa lub tabletu do samochodowego systemu nawigacyjnego.

Jakość wykonania Lexusa

JAKOŚĆ WYKONANIA LEXUSA

Nowy Lexus IS — produkowany w zakładach Tahara, na tej samej linii, co flagowe sedany LS — wyznacza zupełnie nowy poziom jakości wykonania luksusowych samochodów tej klasy. Jest to widoczne i odczuwalne, gdy tylko dotkniemy precyzyjnie obrobionych, aluminiowych przycisków systemu audio Mark Levinson® lub pięknie wykończonej kierownicy.

Zewnętrzna powłoka lakiernicza jest ręcznie polerowana na mokro po nałożeniu każdej warstwy podkładu (ten czasochłonny proces zarezerwowany jest zwykle tylko dla pojazdów wykonywanych na zamówienie w pojedynczych egzemplarzach). Ostateczna kontrola jakości powłoki lakierniczej składa się zarówno z weryfikacji wzrokowej, jak i pomiarów cyfrowych.

Sportowa pozycja za kierownicą

SPORTOWA POZYCJA ZA KIEROWNICĄ

Siedząc niżej, w bardziej sportowej pozycji, kierowca doskonale „czuje”, co dzieje się na styku kół z nawierzchnią, i jak samochód reaguje na każdy, nawet minimalny ruch kierownicą. Nowa trójramienna kierownica, inspirowana modelem LFA, wyposażona jest w ergonomiczne miejsca na palce i umożliwia niezwykle precyzyjne kierowanie Lexusem IS. Łopatki do zmiany biegów przydają się, gdy kierowca chce bardziej zaangażować się w prowadzenie i samodzielnie, ręcznie wybierać przełożenia.

Bez odrywania rąk od kierownicy można sterować systemem audio, telefonem, wydawać polecenia głosowe, obsługiwać wyświetlacz informacyjny oraz aktywny tempomat i system ostrzegania o zjechaniu z pasa.

BRAK WYNIKÓW

Żadne cechy pojazdów nie spełniają kryteriów wyszukiwania. Poszerz kryteria wyszukiwania i spróbuj ponownie.

WERSJA F SPORT

LEXUS IS 300h F SPORT

Nowy IS 300h F SPORT projektowany był przez ten sam zespół, który doprowadził do perfekcji nasz supersamochód LFA i sportowego sedana IS F, dlatego wyraźnie czuje się w nich ducha tamtych fantastycznych pojazdów. Sportowy charakter auta nie budzi wątpliwości za sprawą 18-calowych obręczy kół ze stopów lekkich, specjalnej atrapy chłodnicy F SPORT i świateł przeciwmgielnych LED. Wewnątrz kierowcę witają przyrządy w stylu znanym z supersamochodu LFA. Dopełnieniem sportowego wnętrza jest oryginalna kierownica F SPORT, ekskluzywne fotele sportowe ze skórzaną tapicerką „Dark Rose”, aluminiowe pedały i metaliczne wstawki ozdobne.

Samochód wyposażony jest w układ kierowniczy i zawieszenie sprzyjające dynamicznej jeździe, a prowadząc go, ma się poczucie pełnej kontroli nad sytuacją i... mnóstwo frajdy. Model IS 300h F SPORT można też zamówić z opcjonalnym układem korekcji sztywności zawieszenia (AVS) oraz opcją trybu jazdy SPORT S+ dostarczającego jeszcze więcej sportowych emocji.

STYLIZACJA
F SPORT

Wygląd nowego IS F SPORT nie pozostawia wątpliwości co do dynamicznego charakteru samochodu, przyciągając wzrok charakterystyczną wrzecionowatą atrapą chłodnicy, specjalnymi wkładkami z siatką „L” i chromowanymi detalami. Dolny przedni spojler zawiera kanały do chłodzenia przednich tarcz hamulcowych, aerodynamiczne użebrowanie zwiększające siłę dociskającą pojazd do drogi oraz powiększoną kratkę dolnego wlotu powietrza, natomiast plakietka F SPORT „F” na błotniku nawiązuje do miejsca narodzin i testów naszych samochodów sportowych: toru Fuji położonego u podnóża góry Fuji. Opcjonalnie zamówić można światła przeciwmgielne LED — dostępne tylko w wersji F SPORT.

KOŁA/ZAWIESZENIE
F SPORT

Dynamiczny wygląd 18-calowych obręczy kół ze stopów lekkich z podwójnymi ramionami inspirowany jest wzornictwem supersamochodu LFA. Zarówno przednie, jak i tylne zawieszenie oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego są w wersji F SPORT specjalnie dostrojone pod kątem dynamicznej jazdy, lecz nie kosztem utraty komfortu.

WSKAŹNIKI
F SPORT

Jest to w istocie wyjątkowy, pojedynczy wskaźnik wykonany w technologii TFT. Pomysł zastosowania ruchomego środkowego pierścienia wywodzi się z supersamochodu LFA. Możliwe jest wybranie niebieskiego, białego lub czerwonego koloru podświetlenia. Gdy kierowca obsługuje system multimedialny, pierścień wskaźnika odsuwa się na bok, odsłaniając menu.

FOTELE
F SPORT

Nowe fotele montowane wyłącznie w wersji F SPORT wykonane są w technologii „pianki zintegrowanej”, która wcześniej nie była dostępna w samochodach Lexus. Ta technologia produkcji wywodząca się ze świata sportów motorowych umożliwia bardziej precyzyjne wyprofilowanie siedzenia, a w efekcie — uzyskanie lepszego dopasowania i trzymania bocznego niż w przypadku tradycyjnie tapicerowanych foteli.

KIEROWNICA / PEDAŁY
F SPORT

Ujmując w dłonie kierownicę z logo F SPORT, kierowca doświadcza swoistego zespolenia z samochodem. Dźwignia zmiany biegów F SPORT obszyta perforowaną skórą jest stylistycznie skoordynowana z kierownicą, dodatkowo podkreślając sportowy charakter pojazdu. Aluminiowe, perforowane pedały, którymi można dynamicznie operować bez obawy o poślizg podeszwy, odzwierciedlają sportowy rodowód wersji IS F SPORT.

UKŁAD KOREKCJI SZTYWNOŚCI ZAWIESZENIA

Układ korekcji sztywności zawieszenia (AVS) — dostępny jako opcja w wersji IS 300h F SPORT — inteligentnie reguluje siłę amortyzacji wszystkich czterech kół, pozwalając na jeszcze bardziej dynamiczną jazdę. Takie rozwiązanie nie tylko poprawia komfort jazdy, lecz także zwiększa stabilność na drodze — zwłaszcza podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

PO ZAKOŃCZENIU LAKIEROWANIA POWIERZCHNIA NADWOZIA POJAZDU JEST KONTROLOWANA POD OŚWIETLENIEM RGB, KTÓRE WYDOBYWA WSZELKIE SKAZY I NIEDOSKONAŁOŚCI NIEWIDOCZNE W NORMALNYCH WARUNKACH.

PODWÓJNA MOC HYBRYDY

NAPĘD HYBRYDOWY LEXUS ŁĄCZY NISKIE ZUŻYCIE PALIWA I WYSOKĄ MOC, WSKAZUJĄC KIERUNEK ROZWOJU MOTORYZACJI. PIERWSZY EKSKLUZYWNY SAMOCHÓD Z NAPĘDEM W PEŁNI HYBRYDOWYM WPROWADZILIŚMY NA RYNEK JUŻ W 2004 ROKU I OD TAMTEJ PORY WYZNACZAMY NOWE TECHNOLOGICZNE SZLAKI.

Choć technika jazdy samochodem hybrydowym nie różni się niczym od jazdy tradycyjnym samochodem z silnikiem spalinowym i automatyczną skrzynią biegów, kierując hybrydą z pewnością odczujesz dodatkową moc i zastrzyk momentu obrotowego, generowane przez silnik elektryczny. W zakresie osiągów Lexus nie idzie na kompromisy.

Niskie zużycie paliwa, prostota konstrukcji oraz brak potrzeby stosowania wrażliwych elementów jak turbosprężarka, rozrusznik czy pasek rozrządu sprawiają, że użytkowanie hybryd jest tańsze w porównaniu do konwencjonalnych rozwiązań.

AKCESORIA LEXUSA

STWORZONE, BY ŁAMAĆ SCHEMATY

Każdy model Lexusa to unikalne wzornictwo przeczące utartym schematom. Uważamy jednak, że dizajn samochodów to sztuka, która winna być tworzona z największym respektem wobec jej odbiorcy. Oddajemy więc w Twoje ręce szeroką gamę akcesoriów, która pozwoli uczynić Lexusa silnym wyrazem Twojego indywidualnego charakteru, a jednocześnie odpowiedzią na Twoje potrzeby.

Aby serwis internetowy Lexusa działał optymalnie, a korzystanie z niego było komfortowe, stosujemy pliki cookies. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień oznaczać będzie Twoją akceptację wszystkich plików cookies w serwisie Lexusa.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ