SAMOCHODY
HYBRYDOWE

Przekonaj się, dlaczego przyszłość jest hybrydą.

MODELE
KONCEPCYJNE

Zobacz projekty wytyczające przyszłość Lexusa.

SERWIS
I USŁUGI

Sprawdź, na czym polega najwyższy poziom obsługi.

AKCESORIA
LEXUSA

Uczyń Lexusa silnym wyrazem Twojego charakteru.

LS 600h L

LS 600h TO NAJPOTĘŻNIEJSZY NA ŚWIECIE SEDAN Z NAPĘDEM W PEŁNI HYBRYDOWYM, A WERSJA LS 600h L O WYDŁUŻONYM ROZSTAWIE OSI JEST JESZCZE BARDZIEJ PRZESTRONNA I LUKSUSOWA


Emisja CO2 w cyklu mieszanym (g/km)
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100 km) 8.6
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 6.1
Prędkość maksymalna (km/h) 250

OD 627 200,00 zł

POBIERZ CENNIK
LEXUSA LS 600h L
SKONFIGURUJ LEXUSA LS 600h L

INNOWACYJNE OBLICZE LUKSUSU

LS 600h TO NAJPOTĘŻNIEJSZY NA ŚWIECIE SEDAN Z NAPĘDEM W PEŁNI HYBRYDOWYM, A WERSJA LS 600h L O WYDŁUŻONYM ROZSTAWIE OSI JEST JESZCZE BARDZIEJ PRZESTRONNA I LUKSUSOWA.

Aby stworzyć pojazd zachwycający, świadomie zdecydowaliśmy się na trudną drogę. Dlatego w roku 1989 do prac nad pierwszym samochodem marki Lexus — modelem LS 400 — zaangażowaliśmy 1400 inżynierów i 60 projektantów, powierzając im zadanie stworzenia najlepszego na świecie sedana, który zrewolucjonizował rynek samochodów luksusowych. Nowy LS idzie o krok dalej. W modelu tym, produkowanym w najbardziej utytułowanej fabryce samochodów na świecie, wprowadzono w sumie aż 3000 udoskonaleń. We wnętrzu zwraca uwagę jeden z najszerszych na świecie samochodowych wyświetlaczy multimedialnych i innowacyjny układ klimatyzacji skanujący temperaturę ciała pasażera w celu zapewnienia idealnego rozprowadzenia powietrza o temperaturze dostosowanej do wybranego poziomu. Nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów czuwa system zaawansowanej ochrony przedzderzeniowej, wykrywający nawet wtargnięcie pieszego na jezdnię. Komfortowy i przyjemny w prowadzeniu LS jest teraz także oferowany w wersji F SPORT. Mówiąc wprost — to jak dotąd najbardziej wyrafinowany sedan marki Lexus. Podróżowanie w Lexusie LS to wyjątkowe doświadczenie. Ale nie trzeba do niego wsiadać, by dostrzec jego wyjątkowość — przejawiającą się choćby w śmiało stosowanych elementach stylizacji, takich jak wrzecionowata atrapa chłodnicy w chromowanej oprawie. Ten model to pierwszy Lexus, w którym całe oświetlenie zewnętrzne zrealizowano przy wykorzystaniu diod LED. Nowe, smukłe światła do jazdy dziennej i najmniejsze na świecie lampy przeciwmgielne układają się w charakterystyczną dla Lexusa literę „L”.

Podobny motyw dostrzec można w układzie świateł tylnych. Długa, opływowa kabina oferuje niezrównany poziom luksusu kierowcy i jego czworgu gościom. Nowy LS to najcichszy luksusowy sedan na świecie. Jego „wskaźnik zrozumiałości mowy” wynosi prawie 100% przy 100 km/h, co oznacza, że w kabinie można swobodnie rozmawiać w trakcie podróży, nawet przy bardzo wysokich prędkościach. Starając się maksymalnie wyciszyć samochód, zajrzeliśmy w każdy zakamarek i przemyśleliśmy najdrobniejsze detale. Nowy proces laserowego zgrzewania poprawia sztywność podłogi nadwozia, przyczyniając się do znacznego ograniczenia wibracji. Niemal płaski spód pojazdu i małe owiewki na ramkach lusterek bocznych i tylnych światłach minimalizują szum powodowany przez opływające pojazd powietrze. Aby zminimalizować hałas drogowy opracowaliśmy obręcze kół ze specjalnymi komorami tłumiącymi hałas wytwarzany przez opony. W trybie COMFORT — dostępnym za pośrednictwem nowego selektora trybu jazdy — charakterystyka zawieszenia zmieniana jest na bardziej miękką, gwarantującą maksymalne odprężenie podczas jazdy.

Zastosowane w LS, po raz pierwszy wśród modeli Lexusa, koła o obniżonej hałaśliwości przyczyniają się do wyjątkowego wyciszenia kabiny w okolicy przednich foteli, a stopień wyrazistości rozmowy na wysokości siedzeń tylnych obecnie sięga niemal 100% przy prędkości jazdy 100 km/h, co czyni pojazd najcichszym w swojej klasie.

samar.pl

CENY I DANE TECHNICZNE

POZNAJ SZCZEGÓŁY I RÓŻNICE

LS 600h L
ELITE

  • Czterostrefowa automatyczna klimatyzacja z asystentem Climate Concierge
  • Fotele tylne (skrajne) regulowane elektrycznie z pamiecią ustawień
  • Fotele przednie elektrycznie regulowane (kierowcy w 16 kierunkach, pasażera w 12)

OD 627 200,00 zł

WYBIERZ KOLEJNY WARIANT DO PORÓWNANIA

DO NAJWAŻNIEJSZYCH ELEMENTÓW KONCEPCJI TEGO SAMOCHODU NALEŻY TZW. „PROJEKTOWANIE UKIERUNKOWANE NA CZŁOWIEKA”. CZŁOWIEK JEST TU W CENTRUM UWAGI, A JEGO OCZEKIWANIA SĄ SPEŁNIANE, ZANIM ZDĄŻY JE WYPOWIEDZIEĆ. CHCEMY, ABY WE WNĘTRZU NOWEGO LEXUSA LS KAŻDY CZUŁ SIĘ SWOBODNIE, JAK W DOMU.

Naczelny inżynier Lexusa LS

CECHY MODELU

POZNAJ LEPIEJ LEXUSA LS 600h L

Wewnątrz Lexusa LS 600h L - Warto Wiedzieć

WARTO WIEDZIEĆ

Nowy LS zapewnia swojemu kierowcy i pasażerom wyjątkowo komfortowe warunki podróży, wypoczynku i pracy — nawet na najdłuższych trasach. Luksusowy fotel kierowcy ze skórzaną tapicerką oferuje 16 parametrów regulacji (przedni fotel pasażera — do 14), a jego tapicerka jest teraz o 15% grubsza. Zmienione ukształtowanie podparcia miednicy zapewnia wyjątkowy komfort podczas długich podróży, a przedni fotel pasażera można zamówić z opcjonalnym podparciem dla łydek. Nad jakością wykonania czuwają mistrzowie „Takumi” zatrudnieni w naszych renomowanych zakładach Tahara. Jakość ta przejawia się nawet w najdrobniejszych szczegółach, takich jak szwy na wykończonej skórą desce rozdzielczej czy precyzyjnie obrabiane aluminiowe elementy sterowania systemem audio. Opcje wyrafinowanego wykończenia kierownicy i deski rozdzielczej wzbogacono o nowy fornir dekoracyjny „Shimamoku” (czarno-szary prążkowany wzór drewna), którego wytwarzanie trwa 38 dni i wymaga wykonania aż 67 kroków.

Lexus LS 600h L o wydłużonym rozstawie osi, wykorzystywany w charakterze limuzyny z kierowcą, może być także wyposażony w odchylany fotel relaksacyjny z podnóżkiem. Fotel zawierający osiem ruchomych komór powietrznych oferuje funkcję masażu „Shiatsu” barków i pleców.

Prowadzenie Lexusa LS 600h L- Warto Wiedzieć

WARTO WIEDZIEĆ

Nowy LS 600h L oferuje osiągi, które zapierają dech w piersiach, a jednocześnie jest zaskakująco oszczędny, jak na tak duży i prestiżowy samochód. Napęd hybrydowy Lexusa, złożony z 5-litrowego silnika benzynowego V8 i silnika elektrycznego o mocy 224 KM, oferuje łączną moc 445 KM — rozwijaną niezwykle płynnie i przekazywaną do układu stałego napędu na wszystkie koła (AWD). Kierowca może w pełni korzystać ze znakomitych osiągów pojazdu, mając świadomość, że emisja CO2 wynosi zaledwie 199 g/km. Zaś po przełączeniu napędu w tryb pojazdu elektrycznego Lexus porusza się niemal bezgłośnie i w ogóle nie emituje do atmosfery substancji szkodliwych. Selektor trybu jazdy umożliwia kierowcy wybór trybu ECO, NORMAL, COMFORT, SPORT S, SPORT S+ lub EV — tryb samochodu elektrycznego (Electric Vehicle).

Bezpieczeństwo W LS 600h L - Warto Wiedzieć

WARTO WIEDZIEĆ

Nowy LS oferuje niezrównany poziom bezpieczeństwa, zarówno podczas jazdy w dzień, jak i w nocy, za sprawą przełomowych rozwiązań technicznych, takich jak system zaawansowanej ochrony przedzderzeniowej (A-PCS). Oferowana po raz pierwszy w Lexusie najnowsza wersja systemu A-PCS stanowi najbardziej wyrafinowane rozwiązanie tego typu dostępne w branży, zdolne nawet wykryć wtargnięcie pieszego na jezdnię. Samochód wyposażono również w system monitorowania kierowcy, który generuje ostrzeżenie, gdy kierujący staje się zmęczony, a także w system LKA wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu. System monitorowania martwego pola, korzystający z radaru w tylnym zderzaku, ostrzega o pojazdach znajdujących się w martwym polu podczas zmiany pasa, a system ochrony przed zderzeniem tylnym aktywuje nagłówki, aby zminimalizować ryzyko urazów kręgów szyjnych w wypadku uderzenia w tył pojazdu. Bezpieczeństwo jazdy w ciemności podnosi system Lexus Night View, który na ekranie o przekątnej 12,3 cala wyświetla obraz drogi „widziany” przez kamerę na podczerwień. Zastosowany po raz pierwszy w Lexusie standardowy system adaptacyjnych świateł drogowych (AHS) za pomocą przesłon w reflektorach częściowo wygasza strumień światła, aby nie oślepiał kierowców nadjeżdżających z przeciwka.

Osoby w samochodzie chronione są przez dziesięć poduszek powietrznych (11 w przypadku wyposażenia samochodu w pakiet Relaksacyjny) i napinacze pasów bezpieczeństwa, zaś system zaawansowanej ochrony przedzderzeniowej nie tylko ostrzega o zagrożeniach, lecz także aktywnie pomaga uniknąć kolizji.

Opis dotyczy wyposażenia opcjonalnego.

Aktywny tempomat (ACC)

AKTYWNY TEMPOMAT (ACC)

Opcjonalny aktywny tempomat (ACC) współpracuje z systemem ochrony przedzderzeniowej (PCS), ponieważ korzysta z tego samego radaru działającego w zakresie fal milimetrowych. Podobnie jak standardowy tempomat, układ ACC utrzymuje zadaną prędkość jazdy. Dzięki zastosowaniu radaru potrafi jednak wykryć poprzedzający pojazd jadący wolniej po tym samym pasie. W takiej sytuacji system odpowiednio redukuje prędkość, przymykając przepustnicę lub włączając hamulce.

Kierowca może zaprogramować konkretną odległość między swoim a poprzedzającym pojazdem, a układ będzie ją utrzymywał, dostosowując prędkość jazdy. Gdy pas ruchu zwolni się, tempomat aktywny płynnie powraca do wybranej wcześniej prędkości podróżnej (w zakresie od 0 do 170 km/h).

Ochrona pasażerów I kierowcy

OCHRONA PASAŻERÓW I KIEROWCY

Lexus robi, wszystko, co tylko możliwe, aby zapobiegać wypadkom, między innymi poprzez zastosowanie zaawansowanego systemu unikania kolizji (który jednak nigdy nie zastąpi ostrożności i rozwagi za kierownicą). Jeśli jednak dojdzie do najgorszego, kierowca i pasażerowie mogą liczyć jeszcze na systemy bezpieczeństwa biernego. Z dużą nawiązką spełniają one wszelkie wymagania obowiązujące we wszystkich zakątkach świata.

Wszystkie osoby w kabinie są chronione przez poduszki powietrzne (w wersji z pakietem Relaksacyjnym jest ich aż jedenaście), w tym przez czołowe poduszki napełniane dwustopniowo oraz poduszki powietrzne chroniące kolana kierowcy i pasażera. Ponadto przednia poduszka powietrzna pasażera ma innowacyjną konstrukcję dwukomorową, która niczym kołyska obejmuje delikatne obszary twarzy i dodatkowo chroni je przed urazami. Można zamówić też rewolucyjną poduszkę powietrzną w siedzisku tylnego fotela. Jej działanie polega na wyprofilowaniu przedniej części siedziska w taki sposób, aby półleżąca na nim osoba nie zsunęła się do przodu.

Unikatowa konstrukcja zagłówków i oparć ogranicza ruch szyi w wypadku uderzenia w tył pojazdu, a tym samym zmniejsza ryzyko urazu szyjnego odcinka kręgosłupa. Dzięki opcjonalnemu systemowi APCS, w sytuacji, w której kolizja jest nieunikniona (co wynika z informacji uzyskanych za pośrednictwem zamontowanego w tylnym zderzaku radaru działającego w zakresie fal milimetrowych) przednie zagłówki unoszą się i przesuwają do przodu, aby zapewnić dodatkowe podparcie i amortyzację dla głowy, a przez to zmniejszyć ryzyko urazu.

Deska rozdzielcza I konsola

DESKA ROZDZIELCZA I KONSOLA

Lexusa LS wyposażono w najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne, które sprawiają, że pojazd w niezwykły sposób wita swoich użytkowników — wydawać by się mogło, że zamieszkał w nim japoński duch gościnności „Omotenashi”. Gdy użytkownik zbliży się do samochodu, mając przy sobie elektroniczny kluczyk, włączają się światła w lusterkach bocznych i do życia budzi się zegar podświetlany diodami LED (z funkcją GPS, dzięki której automatycznie dostosowuje wskazania do lokalnej strefy czasowej). Gdy kierowca zajmie miejsce w fotelu i naciśnie przycisk Start, na centralnym wyświetlaczu uruchamiana jest animacja, a wzdłuż deski rozdzielczej przebiega delikatna biała smuga światła. To jednak dopiero początek. Samochód rozpieszcza pasażerów dźwiękiem z 19-głośnikowego systemu audio Mark Levinson®, czy 9-calowym ekranem, na którym można odtwarzać płyty DVD lub Blu-Ray®.

Miejsce kierowcy nowego LS to miejsce niezwykłe. Do kontaktu z pojazdem zachęca idealnie wykonana, elegancka kierownica i dźwignia zmiany biegów wykończona aluminium. Optymalnie ulokowany, największy na świecie samochodowy multimedialny wyświetlacz — o przekątnej 12,3 cala — prezentuje informacje z licznych systemów, którymi można sterować głosowo lub za pomocą kontrolera Remote Touch. Tryb podzielonego ekranu umożliwia jednoczesny dostęp do dwóch kategorii informacji, np. mapy i ustawień audio lub widoku Lexus Night View i mapy. Aby ułatwić kierowcy cofanie, na wyświetlaczu może prezentowany być również obraz z tylnej kamery.

Inteligentne oświetlenie

INTELIGENTNE OŚWIETLENIE

Nasz nowy system adaptacyjnych świateł drogowych zawiera specjalną kamerę, która wykrywa tylne światła pojazdów poprzedzających i reflektory pojazdów nadjeżdżających z przeciwka. Na podstawie informacji z kamery system automatycznie zasłania część wiązki świetlnej, aby nie oślepiać innych kierowców.

Komfort wnętrza

KOMFORT WNĘTRZA

Wnętrze nowego Lexusa LS zachwyca niezrównanym wyrafinowaniem. Aby ułatwić kierowcy wsiadanie, jego fotel automatycznie przesuwa się do tyłu, czemu towarzyszy także cofnięcie kierownicy. Standardowym wyposażeniem są fotele tylne z wieloma regulowanymi parametrami, funkcją masażu pleców na wysokości lędźwiowej oraz komfortowymi zagłówkami. Zawiera on wyświetlacz LCD, za pomocą którego można regulować działanie klimatyzacji w tylnej strefie kabiny, sterować systemem audio i tylną roletą przeciwsłoneczną.

Kolejną innowacją na skalę światową w nowym Lexusie LS jest układ „Climate Concierge”. Nieustannie monitoruje on temperaturę wewnątrz i na zewnątrz samochodu, a na podstawie zebranych danych automatycznie reguluje temperaturę w kabinie, temperaturę foteli oraz kierownicy. Stosowany przez Lexusa, obsypany nagrodami system nanoe® uwalnia mikroskopijne, ujemnie naładowane jony, które odświeżają powietrze i nawilżają włosy oraz skórę.

Lexusa LS 600h L można zamówić ze specjalnym fotelem relaksacyjnym odchylanym pod kątem maks. 45 stopni, z wysuwaną podpórką ud i podnóżkiem. Oparcie zawiera osiem komór powietrznych, które wykonują masaż „Shiatsu” oparty na akupresurze, sterowany zdalnie pilotem. W konfiguracji 4- lub 5-miejscowej zastosowano także czujniki podczerwieni, które mierzą temperaturę ciała pasażerów jadących z tyłu i odpowiednio sterują działaniem klimatyzacji oraz ogrzewaniem/chłodzeniem foteli.

Zawieszenie

ZAWIESZENIE

Zwinność i równowaga, z jaką prowadzi się LS, jest efektem kunsztu projektantów. Wrażenie „jedności” między tym inspirującym sedanem a prowadzącym go kierowcą uzyskano między innymi poprzez zastosowanie lekkiego, aluminiowego zawieszenia wielowahaczowego. Współdziała ono z wysokiej klasy amortyzatorami pneumatycznymi, zapewniając wyjątkową stabilność, sterowność i niezrównany komfort jazdy. Układ korekcji sztywności zawieszenia (AVS) umożliwia kierowcy dostrojenie charakterystyki samochodu poprzez wybranie trybu jazdy. Prowadząc Lexusa LS, kierowca w pełni panuje nad pojazdem, który dosłownie płynie po drodze.

Sterowanie dynamiką pojazdu

STEROWANIE DYNAMIKĄ POJAZDU

Za kierownicą nowego Lexusa LS doznać można wyjątkowego poczucia zespolenia z samochodem, który reaguje w sposób zrównoważony i daje się prowadzić bardzo dynamicznie. Wyjątkowo sztywne podwozie (produkowane z zastosowaniem techniki zgrzewania laserowego i klejów wywodzących się z technologii lotniczych) w połączeniu z pneumatycznym zawieszeniem zapewnia znakomitą precyzję prowadzenia i komfort jazdy. Standardowym wyposażeniem pojazdu jest zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM), a układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu (VGRS) dostosowuje siłę wspomagania do prędkości jazdy. W sytuacji awaryjnej automatyczna korekta siły wspomagania pomoże kierowcy ominąć przeszkodę.

Aerodynamika

AERODYNAMIKA

Nowy LS charakteryzuje się najlepszymi w swojej klasie właściwościami aerodynamicznymi — za sprawą takich detali, jak niemal płaski spód pojazdu i małe owiewki na lusterkach bocznych i tylnych światłach. Owiewki takie, zastosowane po raz pierwszy w bolidach wyścigowych Formuły 1, wytwarzają zawirowania powietrza, które „przyciągają” strugi powietrza do nadwozia, przez co szybko jadący LS płynniej przecina powietrze. Takie rozwiązanie nie tylko korzystnie wpływa na stabilność i komfort jazdy, lecz również przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i ograniczenia hałasu.

Wiele wysiłku włożono także w odizolowanie kabiny od szumu powietrza i zabezpieczenie jej przed wiatrem. Wysokiej klasy laminowane szyby, listwy w ramach okien i doskonale dopasowane uszczelki zapewniają znakomitą izolację od otoczenia i hałasu, a tym samym komfortowe i odprężające warunki podróży. Wygląd zewnętrzny nadwozia Lexusa LS budzi mnóstwo pozytywnych emocji, zaś jego wnętrze pozwala wewnętrznie wyciszyć się i zrelaksować.

Unikanie kolizji

UNIKANIE KOLIZJI

Nowością, oferowaną po raz pierwszy w Lexusie, jest system zaawansowanej ochrony przedzderzeniowej (A-PCS) — najbardziej wyrafinowany tego typu system dostępny w branży, który potrafi nawet wykryć wtargnięcie pieszego na jezdnię. Na podstawie danych z radaru działającego w zakresie fal milimetrowych, kamery stereoskopowej i projektorów podczerwieni w reflektorach przednich komputer pokładowy nieustannie analizuje ryzyko kolizji. Jeśli ryzyko jest wysokie, ostrzega kierowcę oraz podwyższa ciśnienie w układzie hamulcowym. Jeśli przy prędkości nie większej niż 40 km/h system uzna, że kolizja jest nieunikniona, automatycznie włączy hamulce, aby zatrzymać pojazd, i napnie przednie pasy bezpieczeństwa.

System Audio Mark Levinson

SYSTEM AUDIO MARK LEVINSON

19-głośnikowy system audio Mark Levinson® Reference Surround należy do najdoskonalszych samochodowych systemów rozrywkowych i jest standardowym wyposażeniem wszystkich modeli LS 600h. Pozwala delektować się we wnętrzu kabiny 7.1-kanałowym dźwiękiem surround. Samochód wyposażony jest także w interfejs Bluetooth® dla telefonu komórkowego, w wejście pomocnicze (AUX) i port USB, do których można podłączyć telefon iPhone® lub odtwarzacz multimedialny. Gdy samochód jest zaparkowany, na ekranie o przekątnej 12,3 cala można też odtwarzać filmy z płyt DVD — z najwyższej jakości oprawą dźwiękową.

Mark Levinson to jedna z najbardziej cenionych na świecie marek wysokiej klasy sprzętu audio. Od roku 1972 sprzęt Mark Levinson cieszy się znakomitą opinią za sprawą legendarnej czystości reprodukcji dźwięku oraz wiernego oddawania najdrobniejszych niuansów oryginalnego wykonania utworów muzycznych — bez żadnych zniekształceń, strat i sztucznych upiększeń. Założyciel firmy, Mark Levinson, zaprojektował i wykonał osobiście mikser sceniczny używany na festiwalu Woodstock w roku 1968. Dziś uważa się go za twórcę współczesnej branży systemów audio wysokiej klasy.

Choć kilku producentów samochodów luksusowych przymierzało się do zastosowania sprzętu Mark Levinson w swoich pojazdach, udało się to jak dotąd wyłącznie Lexusowi. Samochody Lexus projektowane są w taki sposób, aby jazda w nich była cicha i stanowiła doznanie prawdziwie wyrafinowane. Dzięki temu akustyka w ich wnętrzu sprawia, że kierowca i pasażerowie mają wrażenie bliskie przebywaniu w sali koncertowej. System Mark Levinson w każdym modelu Lexusa jest zoptymalizowany z niezwykłą starannością i dostrojony pod kątem właściwości akustycznych kabiny pojazdu.

Wybór tapicerki i wstawek ozdobnych

WYBÓR TAPICERKI I WSTAWEK OZDOBNYCH

Wiele elementów wyrafinowanego wykończenia wnętrza Lexusa LS można przy zakupie wybrać zgodnie z własnymi upodobaniami. Skórzana tapicerka dostępna jest w pięciu wariantach kolorystycznych — czarnym, łagodnie białym, brązie topazu, jasnoszarym lub w kolorze kości słoniowej. Klient ma też do wyboru kilka wariantów drewnianych wstawek ozdobnych: Brązowy jesion (wykończenie matowe), Ciemnobrązowy orzech, Shimamoku, Szampański jesion i Bambus.

Napęd hybrydowy

NAPĘD HYBRYDOWY

Napęd hybrydowy Lexusa LS 600h L, będący efektem ponad dziesięciu lat pionierskiej pracy nad tego typu układami napędowymi, zachwyca imponującymi osiągami. Innowacyjny hybrydowy układ napędowy Lexusa stanowi połączenie precyzyjnie wykonanego 5-litrowego silnika benzynowego V8 z silnikiem elektrycznym o dużej mocy. Układ napędowy, osiągając łączną moc maksymalną 445 KM , rozpędza samochód od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 6,1 sekundy, a w dodatku robi to zaskakująco płynnie. Zużycie paliwa udało się znacząco zredukować do 8,6 l/100 km, a poziom emisji CO2 wynosi zaledwie 199 g/km — o wiele mniej niż można byłoby oczekiwać w samochodzie tej klasy. Lexusa LS można też przełączyć w tryb ECO, w którym sterowanie przepustnicą i klimatyzacją odbywa się według parametrów dobranych pod kątem oszczędności paliwa i jeszcze mniejszej emisji substancji szkodliwych.

„Mózgiem” Lexusa LS jest zaawansowany moduł sterujący mocą (ang. Power Control Unit – PCU), który nadzoruje przepływ energii w hybrydowym układzie napędowym. W trybie samochodu elektrycznego (EV) samochód nie emituje CO2 ani NOx, nie zużywa paliwa i porusza się niemal bezgłośnie. Moduł PCU wybiera domyślnie ten tryb zaraz po włączeniu silnika i ruszeniu z małą prędkością. Jednak gdy kierowca przyspiesza, do akcji płynnie wkracza silnik benzynowy i oba rodzaje napędu działają w pełnej harmonii. Przy większych prędkościach silnik elektryczny dostarcza dodatkowego „zastrzyku” momentu obrotowego podczas przyspieszania. Kompaktowy akumulator hybrydowy nigdy nie wymaga doładowywania, ponieważ jest automatycznie doładowywany przy wykorzystaniu energii kinetycznej odzyskanej podczas hamowania. Energia ta jest następnie gromadzona w akumulatorze.

LS wyposażony jest w układ stałego napędu na wszystkie koła, dzięki któremu pojazd znakomicie trzyma się drogi i „słucha” kierowcy nawet w bardzo trudnych warunkach drogowych. Lekka, zwarta przekładnia napędu hybrydowego — nie większa niż zwykła automatyczna skrzynia biegów — mieści silnik elektryczny, prądnicę, przekładnię planetarną rozdziału mocy oraz przekładnię redukcyjną.

LS 600h L to wybitne osiągnięcie techniki motoryzacyjnej, które narodzić się mogło wyłącznie w innowacyjnych zespołach projektantów i inżynierów Lexusa.

System Night View

SYSTEM NIGHT VIEW

System Night View, w skład którego wchodzą kamera na podczerwień i projektory promieniowania w zakresie bliskiej podczerwieni, podczas jazdy w nocy generuje obraz sytuacji przed pojazdem i wyświetla go na ekranie multimedialnym. Dzięki temu kierowca ma szansę dostrzec – na wyświetlaczu o przekątnej 12,3 cala – obiekty przed pojazdem, zanim jeszcze zostaną one w ciemności zarejestrowane przez nieuzbrojone oko.

Więcej informacji można uzyskać w najbliższym salonie Lexusa.

Podparcie dla ud i łydek

PODPARCIE DLA UD I ŁYDEK

W Lexusie LS istnieje możliwość wydłużenia siedziska fotela kierowcy. Z kolei pasażer z przodu ma do dyspozycji wysuwane podparcie dla ud i łydek, które pomaga odprężyć się w trakcie podróży.

Asystent „Climate Concierge” i technologia Nanoe®

ASYSTENT „CLIMATE CONCIERGE” I TECHNOLOGIA NANOE®

Asystent „Climate Concierge” to przełomowy, zintegrowany system, który nieustannie monitoruje temperaturę wewnątrz i na zewnątrz samochodu i automatycznie reguluje temperaturę w kabinie oraz temperaturę foteli i kierownicy. Czujniki podczerwieni mierzą temperaturę ciała pasażerów jadących z tyłu i sterują działaniem klimatyzacji oraz ogrzewaniem/chłodzeniem foteli. Istotą technologii nanoe® — wielokrotnie nagradzanego rozwiązania firmy Lexus — jest uwalnianie do kabiny mikroskopijnych, ujemnie naładowanych cząstek. Jony zawarte w cząstkach nanoe® powodują ich wiązanie z innymi cząstkami unoszącymi się w kabinie, a tym samym oczyszczają powietrze i skutecznie eliminują nieprzyjemne zapachy z foteli. Dodatkowo cząsteczki nanoe®, dzięki temu, że ich wilgotność jest 1000-krotnie większa niż w przypadku zwykłych jonów, mają korzystny, nawilżający wpływ na skórę i włosy.

Oświetlenie wnętrza

ELEGANCKIE OŚWIETLENIE WNĘTRZA DIODAMI LED

Wystarczy zbliżyć się do samochodu, a Lexus LS na powitanie podświetli przestrzeń przy samochodzie oraz zegar. Po odblokowaniu drzwi włączają się światła do jazdy dziennej, jak gdyby LS budził się ze snu. Naciśnięcie przycisku START sprawia, że na ekranie multimedialnym odtwarzana jest elegancka animacja, a wzdłuż deski rozdzielczej płynie delikatny strumień światła.

Wybór tapicerki i wstawek ozdobnych

WYBÓR TAPICERKI I WSTAWEK OZDOBNYCH

Wiele elementów wyrafinowanego wykończenia wnętrza Lexusa LS można przy zakupie wybrać zgodnie z własnymi upodobaniami. Skórzana tapicerka dostępna jest w pięciu wariantach kolorystycznych — czarnym, łagodnie białym, brązie topazu, jasnoszarym lub w kolorze kości słoniowej. Klient ma też do wyboru kilka wariantów drewnianych wstawek ozdobnych: Brązowy jesion (wykończenie matowe), Ciemnobrązowy orzech, Shimamoku, Szampański jesion i Bambus.

BRAK WYNIKÓW

Żadne cechy pojazdów nie spełniają kryteriów wyszukiwania. Poszerz kryteria wyszukiwania i spróbuj ponownie.

POSTANOWILIŚMY, ŻE NOWY LS MUSI BYĆ KREATYWNYM ODSTĘPSTWEM OD TRADYCYJNEJ NORMY. STARALIŚMY SIĘ STWORZYĆ POJAZD ZAAWANSOWANY TECHNICZNIE I INTELIGENTNY, A PRZY TYM SILNIE ODDZIAŁUJĄCY NA ZMYSŁY I EMOCJE.

Hideki Watanabe , Naczelny inżynier Lexusa LS

PODWÓJNA MOC HYBRYDY

NAPĘD HYBRYDOWY LEXUS ŁĄCZY NISKIE ZUŻYCIE PALIWA I WYSOKĄ MOC, WSKAZUJĄC KIERUNEK ROZWOJU MOTORYZACJI. PIERWSZY EKSKLUZYWNY SAMOCHÓD Z NAPĘDEM W PEŁNI HYBRYDOWYM WPROWADZILIŚMY NA RYNEK JUŻ W 2004 ROKU I OD TAMTEJ PORY WYZNACZAMY NOWE TECHNOLOGICZNE SZLAKI.

Choć technika jazdy samochodem hybrydowym nie różni się niczym od jazdy tradycyjnym samochodem z silnikiem spalinowym i automatyczną skrzynią biegów, kierując hybrydą z pewnością odczujesz dodatkową moc i zastrzyk momentu obrotowego, generowane przez silnik elektryczny. W zakresie osiągów Lexus nie idzie na kompromisy.

Niskie zużycie paliwa, prostota konstrukcji oraz brak potrzeby stosowania wrażliwych elementów jak turbosprężarka, rozrusznik czy pasek rozrządu sprawiają, że użytkowanie hybryd jest tańsze w porównaniu do konwencjonalnych rozwiązań.

AKCESORIA LEXUSA

STWORZONE, BY ŁAMAĆ SCHEMATY

Każdy model Lexusa to unikalne wzornictwo przeczące utartym schematom. Uważamy jednak, że dizajn samochodów to sztuka, która winna być tworzona z największym respektem wobec jej odbiorcy. Oddajemy więc w Twoje ręce szeroką gamę akcesoriów, która pozwoli uczynić Lexusa silnym wyrazem Twojego indywidualnego charakteru, a jednocześnie odpowiedzią na Twoje potrzeby.

NOTA PRAWNA

Podane zużycie paliwa i emisja CO2 zostały zmierzone w środowisku kontrolowanym w laboratorium, zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu UE 715/2007 z późn. zm. i aktami wykonawczymi, dla różnych wersji wyposażenia na rynek europejski.
Zużycie paliwa i emisja spalin CO2 w konkretnym pojeździe w warunkach drogowych może różnić się od podanych wyników pomiarów. Na zużycie paliwa i emisję CO2 wpływa sposób prowadzenia pojazdu oraz inne czynniki (takie jak warunki drogowe, natężenie ruchu, stan pojazdu, ciśnienie w oponach, zainstalowane wyposażenie, obciążenie, liczba pasażerów, itp.).

Aby serwis internetowy Lexusa działał optymalnie, a korzystanie z niego było komfortowe, stosujemy pliki cookies. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień oznaczać będzie Twoją akceptację wszystkich plików cookies w serwisie Lexusa.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ