182x102-hybrydy

SAMOCHODY
HYBRYDOWE

Przekonaj się, dlaczego przyszłość jest hybrydą.

182x102-concept

MODELE
KONCEPCYJNE

Zobacz projekty wytyczające przyszłość Lexusa.

182x102-serwis

SERWIS
I USŁUGI

Sprawdź, na czym polega najwyższy poziom obsługi.

182x102-akcesoria

AKCESORIA
LEXUSA

Uczyń Lexusa silnym wyrazem Twojego charakteru.

RC F

NOWY RC F TO PROWOKUJĄCE COUPE O WYŚCIGOWYCH ASPIRACJACH POPARTYCH SUPERNOWOCZESNĄ TECHNIKĄ I AGRESYWNĄ STYLIZACJĄ.


Emisja CO2 w cyklu mieszanym (g/km) 252
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100 km) 10.8
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 4.5
Prędkość maksymalna (km/h) 270

OD 397 900,00 zł

POBIERZ CENNIK SKONFIGURUJ SWOJEGO LEXUSA RC F

LEXUS RC F

RC F TO PROWOKUJĄCE COUPE O WYŚCIGOWYCH ASPIRACJACH POPARTYCH SUPERNOWOCZESNĄ TECHNIKĄ I AGRESYWNĄ STYLIZACJĄ.

Pod maską znajdziemy najmocniejszy silnik V8 stworzony kiedykolwiek przez Lexusa. Jego niesamowita moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem szybkiej, 8-biegowej sportowej przekładni automatycznej z bezpośrednią zmianą przełożeń (Sport Direct Shift).

Przy redukcji biegów słyszalny jest charakterystyczny (jak mówią niektórzy — uzależniający) dźwięk „międzygazu”, a aktywny mechanizm różnicowy TVD (Torque Vectoring Differential) zapewnia znakomitą stabilność przy dużych szybkościach.

CENY I DANE TECHNICZNE

POZNAJ SZCZEGÓŁY WERSJI I RÓŻNICE MIĘDZY NIMI

RC F
Elegance

  • System Inteligentny Kluczyk (otwieranie i uruchamianie pojazdu bez użycia klucza)
  • Automatyczna, 8-stopniowa skrzynia biegów z trybem sekwencyjnym
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Trójprojektorowe przednie reflektory LED

OD 397 900,00 zł

WYBIERZ KOLEJNY WARIANT DO PORÓWNANIA

CECHY MODELU

POZNAJ LEPIEJ LEXUSA RC F

Prowadzenie Lexusa RC F — to warto wiedzieć

WARTO WIEDZIEĆ

Niełatwo w historii motoryzacji i na współczesnym rynku znaleźć sportowe coupé 2+2, które pod względem osiągów dorównywałoby nowemu RC F — Lexusowi stworzonemu dla czystej przyjemności z jazdy. Agresywna stylizacja jest spójna ze sportową, wręcz wyścigową charakterystyką aerodynamiczną auta, 19-calowe obręcze kół z kutego stopu lekkiego robią mocne wrażenie, a w „skrojonym na miarę” wnętrzu dumnie prezentują się wskaźniki podobne do tych, jakie stosowane były w supersamochodzie LFA. Pod maską znajdziemy najmocniejszy silnik V8 stworzony kiedykolwiek przez Lexusa. Jego niesamowita moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem szybkiej, 8-biegowej sportowej przekładni automatycznej z bezpośrednią zmianą przełożeń (Sport Direct Shift). Przy redukcji biegów słyszalny jest charakterystyczny (jak mówią niektórzy — uzależniający) dźwięk „międzygazu”, a aktywny mechanizm różnicowy TVD (Torque Vectoring Differential) zapewnia znakomitą stabilność przy dużych szybkościach.

Bezpieczeństwo w Lexusie RC F — to warto wiedzieć

WARTO WIEDZIEĆ

Nowy RC F, wyposażony w sportową wersję zintegrowanego systemu zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM) i potężne wentylowane hamulce tarczowe, pomaga kierowcy unikać zagrożeń. Aktywny tempomat ułatwia utrzymanie bezpiecznej odległości od samochodu poprzedzającego (nawet jeśli samochód ten zwolni). System monitorowania martwego pola i system ostrzegania o ruchu poprzecznym podczas cofania (RCTA) wykrywają pojazdy, których kierowca mógł nie zauważyć. eśli kolizja jest nieunikniona, do akcji wkracza zaawansowany system ochrony przedzderzeniowej. A gdy już dojdzie do zderzenia, kierowcę i pasażerów chroni mocna klatka bezpieczeństwa i osiem poduszek powietrznych.

Wnętrze Lexusa RC F — to warto wiedzieć

WARTO WIEDZIEĆ

W perfekcyjnie wykonanych fotelach Lexusa RC F nawet najostrzejszy zakręt przejeżdża się w poczuciu pełnego odprężenia i panowania nad sytuacją. Fotele mają wysokie oparcia i wykonywane są w technologii pianki zintegrowanej. Taka konstrukcja, inspirowana rozwiązaniami stosowanymi w odzieży sportowej wysokiej klasy, zapewnia znakomite podparcie i trzymanie boczne. Wskaźniki Lexusa RC F są rozwinięciem unikalnej centralnej tarczy znanej z supersamochodu LFA. Kierowca ma do dyspozycji m.in. duży obrotomierz, cyfrowy i analogowy prędkościomierz, monitor aktywnego mechanizmu różnicowego TVD, wskaźnik przeciążenia, a nawet stoper. Kabina RC F to wnętrze z charakterem, którego dopełnieniem są miękkie materiały wykończeniowe, precyzyjny zegar analogowy i nastrojowe oświetlenie LED.

19-calowe obręcze kół z kutego stopu lekkiego

19-CALOWE OBRĘCZE KÓŁ Z KUTEGO STOPU LEKKIEGO

Obręcze kół Lexusa RC F są kute (a nie odlewane) w procesie, który naśladuje uderzenia młota kowalskiego. W rezultacie udaje się połączyć wytrzymałość, wynikającą ze struktury kutego stopu, z niską masą. Obręcze zaprojektowano wspólnie z firmą BBS, dostawcą produktów dla Formuły 1 i są produkowane w jednej z najnowocześniejszych na świecie wytwórni kół do pojazdów sportowych.

Sportowe fotele ze skórzaną tapicerką

SPORTOWE FOTELE ZE SKÓRZANĄ TAPICERKĄ

Zupełnie nowe fotele z wysokimi oparciami wytwarzane są w technologii „pianki zintegrowanej”. Rozwiązanie to wywodzi się ze sportów motorowych i zapewnia większy komfort oraz skuteczniejsze podparcie boczne, jakiego nie udaje się uzyskać przy użyciu tradycyjnych technik tapicerskich. Kształt i twardość poduszek foteli dobrano w taki sposób, aby zminimalizować nacisk na wrażliwy obszar kulszowy.

System monitorowania martwego pola

SYSTEM MONITOROWANIA MARTWEGO POLA

Radary zamontowane w tylnym zderzaku wykrywają pojazdy na sąsiednich pasach wjeżdżające w obszar niewidoczny w lusterkach bocznych. Jeśli kierowca sygnalizuje zamiar zmiany pasa, a inny pojazd znajduje się właśnie w martwym polu, system monitorowania martwego pola natychmiast włącza sygnał ostrzegawczy w odpowiednim lusterku bocznym.

8-biegowa sportowa przekładnia

8-BIEGOWA SPORTOWA PRZEKŁADNIA

Moc z silnika V8 przekazywana jest na koła za pośrednictwem 8-biegowej sportowej automatycznej przekładni z bezpośrednią zmianą przełożeń (Sport Direct Shift), która oferuje też tryb ręcznej zmiany przełożeń. W trybie ręcznym kierowca może w pełni realizować swoje sportowe aspiracje, zmieniając przełożenia za pomocą manetek przy kierownicy. Ręcznej redukcji biegu (która trwa zaledwie 0,2. sekundy) towarzyszy niepowtarzalny dźwięk „międzygazu”.

System nawigacji Lexus Premium Navigation

LEXUS PREMIUM NAVIGATION

System nawigacji — obsługiwany za pomocą touchpada lub poleceń głosowych — wyświetla atrakcyjną, trójwymiarową grafikę interfejsu i różne warianty mapy na 7-calowym ekranie. Potrafi nawet wygenerować kod QR dla smartfona, by pomóc wyznaczyć pieszą trasę od zaparkowanego samochodu do miejsca docelowego.

Reflektory LED

REFLEKTORY I ŚWIATŁA DO JAZDY DZIENNEJ LED

Szlachetny błysk reflektorów LED, dzięki formie elementów optycznych nawiązującej do litery „L”, nadaje modelowi RC F niepowtarzalny charakter. Światła do jazdy dziennej w kształcie grotów strzał nie pozostawiają wątpliwości, że mamy do czynienia z Lexusem.

Pakiet Carbon

PAKIET CARBON

Na bazie technologii formowania włókien węglowych, opracowanej dla supersamochodu Lexus LFA i wyścigowego Lexusa IS F CCS-R, stworzyliśmy specjalną wersję Lexusa RC F Carbon, która waży o 9,5 kilograma mniej niż standardowy samochód. Do elementów wykonanych z włókien węglowych należy dach, maska silnika i aktywny tylny spojler. Tkane włókna węglowe podkreślają niepokorny wygląd auta, a pokrycie bezbarwnym lakierem skutecznie chroni przed wpływem warunków atmosferycznych. Wersja Carbon charakteryzuje się nie tylko mniejszą masą całkowitą, lecz także niżej położonym środkiem ciężkości (o 3 mm), co przekłada się na jeszcze lepsze własności dynamiczne wynikające z ograniczenia momentu bezwładności przy wychyleniach.

Pod okiem mistrzów „Takumi”

POD OKIEM MISTRZÓW „TAKUMI”

Nowy RC F produkowany jest w naszych renomowanych zakładach Tahara, z udziałem mistrzów „Takumi”. Każdy z nich ma co najmniej 25-letnie doświadczenie i jest ekspertem w wykrywaniu wszelkich, nawet najdrobniejszych niedoskonałości. Efekty pracy mistrzów „Takumi” są widoczne i odczuwalne, gdy tylko dotkniemy precyzyjnie obrobionych, aluminiowych przycisków systemu audio lub idealnie zszytej skórzanej tapicerki. Perfekcyjne wykończenie błyszczącej powłoki lakierniczej jest rezultatem pieczołowitego, ręcznego polerowania na mokro. Przed ostateczną jazdą próbną mistrzowie „Takumi” w specjalnej „sali ciszy” sprawdzają, czy wszystko idealnie pracuje — polegając przy tym na własnym słuchu, doświadczeniu i czułym mikrofonie umieszczonym w strategicznym punkcie kabiny.

Klatka bezpieczeństwa/8 poduszek powietrznych

KLATKA BEZPIECZEŃSTWA/8 PODUSZEK POWIETRZNYCH

Osoby jadące w Lexusie RC F chronione są przez osiem poduszek powietrznych. Kierowca i pasażer z przodu są chronieni czołowymi poduszkami powietrznymi napełnianymi dwustopniowo, poduszkami powietrznymi chroniącymi kolana oraz bocznymi poduszkami powietrznymi. Kurtynowe poduszki powietrzne pokrywają całą długość bocznych okien po obu stronach kabiny. Wszystkie pasy bezpieczeństwa wyposażone są w napinacze.

Selektor trybu jazdy

SELEKTOR TRYBU JAZDY

Korzystając z selektora trybu jazdy, kierowca może dostosować charakterystykę pojazdu do swoich preferencji. Tryb ECO zapewnia niski poziom emisji oraz zużycia paliwa. W trybie NORMAL, skonfigurowanym do codziennej jazdy, charakterystyka samochodu zapewnia idealną równowagę między oszczędnością a komfortem jazdy. Aby uzyskać bardziej dynamiczną charakterystykę układu napędowego, wystarczy przełączyć samochód w tryb SPORT S lub SPORT S+.

Instrumenty inspirowane LFA

INSTRUMENTY INSPIROWANE LFA

Zupełnie nowe wskaźniki zastosowane w Lexusie RC F są rozwinięciem znanej z supersamochodu LFA centralnej tarczy, która zmienia swój wygląd i działanie w zależności od trybu jazdy. Kierowca ma do dyspozycji m.in. duży, centralnie umieszczony obrotomierz, który dostosowuje się do trybu jazdy, a także cyfrowy i analogowy prędkościomierz, monitor działania aktywnego mechanizmu różnicowego TVD, wskaźnik przeciążenia, wskaźniki temperatury oleju i wody, informacje o przebiegu, a nawet stoper.

Ostrzeżenie o pojazdach nadjeżdżających z kierunku poprzecznego (RCTA)

SYSTEM MONITOROWANIA RUCHU POPRZECZNEGO PODCZAS COFANIA (RCTA)

Funkcja RCTA okazuje się przydatna podczas cofania, na przykład na ruchliwym parkingu. Korzysta ona z radaru systemu monitorowania martwego pola (BSM), wykrywając niewidoczne pojazdy nadjeżdżające za samochodem z kierunku poprzecznego. O obecności takiego pojazdu kierowca jest ostrzegany wizualnie w lusterkach bocznych oraz dodatkowo sygnałem dźwiękowym.

Kokpit zwrócony do kierowcy

KOKPIT ZORIENTOWANY NA KIEROWCĘ

Kokpit nowego Lexusa RC F sprzyja odprężeniu i koncentracji na drodze lub torze. Mając przed sobą pięknie ukształtowaną kierownicę, kierowca siedzi na luksusowym fotelu, który umożliwia elektryczną regulację nawet 8 parametrów geometrycznych.

Wysokiej klasy system audio Mark Levinson®

WYSOKIEJ KLASY SYSTEM AUDIO MARK LEVINSON®

17-głośnikowy system audio Mark Levinson® Premium Surround o mocy 835 W jest precyzyjnie dopasowany do charakterystyki akustycznej kabiny Lexusa RC F. Dźwięk w układzie 7.1-kanałowym, o jakości typowej dla kina domowego, jest poddawany cyfrowej obróbce w technologii Clari- Fi™, która odbudowuje składniki utracone w wyniku kompresji cyfrowej w formacie MP3.

Moc silnika V8 spod ręki mistrzów

MOC SILNIKA V8 SPOD RĘKI MISTRZÓW

Niesamowity 5-litrowy silnik V8 — wytwarzany ręcznie i dostrajany z użyciem stetoskopu w naszych zakładach Tahara — rozwija moc 477 KM i generuje ponad 520 Nm momentu obrotowego. Głowicę i wszystkie części ruchome zaprojektowano i wykonano tak, aby jednostka osiągała jak największą moc maksymalną na wysokich obrotach. Już samo słuchanie tego silnika przyprawia o przyjemne dreszcze — do 3000 obr./min słychać głęboki dźwięczny ton, który powyżej 6000 obr./min, przy ostrym przyspieszaniu, przechodzi w wyższe, rasowe brzmienie. Silnik RC F — jako pierwsza spośród najmocniejszych jednostek Lexusa — przełącza się przy prędkościach podróżnych na cykl Atkinsona, by ograniczyć zużycie paliwa.

Monitor asystenta parkowania

MONITOR ASYSTENTA PARKOWANIA

Po włączeniu biegu wstecznego obraz zza samochodu zostaje skierowany na wyświetlacz multimedialny. W parkowaniu pomagają linie prowadzące wyświetlane na ekranie.

Sterowanie za pomocą touchpada

STEROWANIE ZA POMOCĄ TOUCHPADA

Za pomocą touchpada z interfejsem Remote Touch kierowca lub pasażer na przednim fotelu może intuicyjnie obsługiwać systemy pojazdu na 7-calowym wyświetlaczu multimedialnym. Touchpad jest ergonomicznie zaprojektowany i równie łatwy w obsłudze, jak smartfon lub tablet.

Sportowo zaprojektowany

SPORTOWO ZAPROJEKTOWANY

5-litrowy silnik V8 ustanawia nowe standardy sportowych osiągów. Aby mieć pewność, że będzie wytrzymały, poddawaliśmy go morderczym 24-godzinnym testom na torze Nürburgring i Pikes Peak Hill Climb w Kolorado. Dostawcą głowicy i części ruchomych jest firma Yamaha Motorsport (z której pochodzą także silniki V10 stosowane w modelu LFA), natomiast montaż i ostateczne dostrajanie silników ma miejsce w naszych zakładach Tahara. Jednostka rozwija moc 477 KM i generuje moment obrotowy przekraczający 520 Nm, a jej pracy do 3000 obr./min towarzyszy niski pomruk, który powyżej 6000 obr./min przechodzi w wyższe, rasowe brzmienie. Aby uzyskać mniejsze zużycie paliwa przy prędkościach podróżnych w silniku zastosowano cykl Atkinsona.

Nowe zawieszenie i podwozie

NOWE ZAWIESZENIE I PODWOZIE

Nowy RC F, projektowany i dostrajany przy udziale „mistrzów kierownicy” Lexusa — tych samych, którzy do perfekcji doprowadzili nasz supersamochód LFA — oferuje niezapomniane wrażenia z jazdy. Swoją rewelacyjną zwinność auto zawdzięcza stosunkowo niewielkiemu rozstawowi osi i wyjątkowej sztywności konstrukcji nadwozia, które wytwarzane jest przy użyciu najnowocześniejszych technologii klejenia i laserowego zgrzewania wkrętów. Wielowahaczowe zawieszenie tylne i zawieszenie przednie typu Double Wishbone, w połączeniu ze sportową charakterystyką aerodynamiczną całego samochodu, dostarcza wyjątkowych wrażeń z jazdy. Korzystając z selektora trybu jazdy i aktywnego mechanizmu różnicowego TVD, kierowca może dopasować charakterystykę Lexusa RC F do swojego nastroju, a najnowszy sportowy system VDIM dba o stabilność i bezpieczeństwo podczas jazdy z dużymi prędkościami.

Sportowa wersja systemu VDIM

SPORTOWY TRYB SYSTEMU VDIM

Zintegrowany system zarządzania dynamiką pojazdu (VDIM) sprawia, że potężna moc silnika RC F jest wykorzystywana bezpiecznie i płynnie. W trybie sportowym zmienione są parametry sterowania przepustnicą, układem kierowniczym oraz charakterystyka zawieszenia — przez co interwencja VDIM następuje dopiero przy większej niż w trybie normalnym sile odśrodkowej. Kierowca zawsze może też całkowicie wyłączyć system VDIM.
A. Z systemem VDIM. Dynamiczne systemy sterowania płynnie ze sobą współdziałają.
B. Bez systemu VDIM. Dynamiczne systemy sterowania działają niezależnie od siebie.

Aktywny mechanizm różnicowy TVD

AKTYWNY MECHANIZM RÓŻNICOWY

Aby RC F dostarczał kierowcy jeszcze więcej wrażeń z jazdy, wyposażono go w unikalny aktywny mechanizm różnicowy z wektorowaniem momentu obrotowego TVD (Torque Vectoring Differential) pracujący w trzech trybach: STANDARD, który oferuje równowagę miedzy zwinnością, osiągami i stabilnością przy wysokiej szybkości, SLALOM, który zapewnia wyjątkową szybkość i precyzję reakcji na. ruchy kierownic oraz TRACK, ukierunkowany na szybkie i stabilne pokonywanie zakrętów na torze.

BRAK WYNIKÓW

Żadne cechy pojazdów nie spełniają kryteriów wyszukiwania. Poszerz kryteria wyszukiwania i spróbuj ponownie.

AKCESORIA LEXUSA

STWORZONE, BY ŁAMAĆ SCHEMATY

Każdy model Lexusa to unikalne wzornictwo przeczące utartym schematom. Uważamy jednak, że dizajn samochodów to sztuka, która winna być tworzona z największym respektem wobec jej odbiorcy. Oddajemy więc w Twoje ręce szeroką gamę akcesoriów, która pozwoli uczynić Lexusa silnym wyrazem Twojego indywidualnego charakteru, a jednocześnie odpowiedzią na Twoje potrzeby.

Aby serwis internetowy Lexusa działał optymalnie, a korzystanie z niego było komfortowe, stosujemy pliki cookies. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień oznaczać będzie Twoją akceptację wszystkich plików cookies w serwisie Lexusa.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ