SAMOCHODY
HYBRYDOWE

Przekonaj się, dlaczego przyszłość jest hybrydą.

MODELE
KONCEPCYJNE

Zobacz projekty wytyczające przyszłość Lexusa.

SERWIS
I USŁUGI

Sprawdź, na czym polega najwyższy poziom obsługi.

AKCESORIA
LEXUSA

Uczyń Lexusa silnym wyrazem Twojego charakteru.

PASJA BEZ KOMPROMISÓW

EMOCJE TORU WYŚCIGOWEGO
NA CO DZIEŃ, DZIĘKI UNIKALNEMU POŁĄCZENIU NOWYCH ROZWIĄZAŃ

  • dyferencjał TVD optymalizujący rozkład momentu jeszcze zanim nastąpi poślizg
  • nowoczesne materiały i niska masa, porównywalna ze sportowymi coupe
  • solidny silnik wolnossący 5,0 V8 o mocy 477 KM
  • połączenie cykli roboczych Otto i Atkinsona dla większej wydajności silnika
  • luksusowe, czterodrzwiowe nadwozie
  • pełen pakiet bezpieczeństwa - Lexus Safety System+

WYSOKIE OSIĄGI

DETROIT, Stany Zjednoczone (13 stycznia 2015 r.) – Wysokie osiągi, czterodrzwiowe nadwozie i dostatecznie przestronna kabina, by wygodnie pomieścić pięć osób. Do tej pory nieliczne na świecie samochody, które dysponowały tymi cechami, najczęściej miały teutońską nomenklaturę, ale to już przeszłość. Dzisiaj, wraz z premierą modelu GS F na Północnoamerykańskich Targach Motoryzacyjnych, Lexus dołącza do elitarnego grona producentów supersportowych limuzyn.

Pod maską pojawi się zionący ogniem, wolnossący 5-litrowy silnik V8, rozwijający imponujące 477 KM i ponad 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka napędowa będzie współpracować z niezwykle szybką, 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów z funkcją ręcznej zmiany przełożeń i czterema trybami pracy: normalnym, ekonomicznym oraz sportowym S i – przeznaczonym do jazdy po torze wyścigowym – sportowym S+. Legitymujący się najniższą w swojej klasie masą własną, wynoszącą 1830 kg, tylnonapędowy sedan GS F pod względem dynamiki rozpędzania nie będzie ustępował sportowemu coupe, zaś ze swoją maksymalną prędkością będzie trudnym przeciwnikiem dla wielu rasowych samochodów wyścigowych. 32-zaworowa jednostka typu DOHC jest nie tylko mocna, ale i ekonomiczna, dzięki możliwości przełączania się na cykl Atkinsona podczas spokojnej jazdy.

NÜRBURGRING

ZE WZGLĘDU NA ZWIĘKSZONĄ MOC, GS F OTRZYMA STRUKTURALNE WZMOCNIENIA SZKIELETU NADWOZIA ORAZ SPECJALNIE ZAPROJEKTOWANE ZAWIESZENIE.

Najmłodszy członek rodziny „F” charakteryzuje się wyraźnie sportowymi łasnościami jezdnymi, które dopracowane zostały na japońskim torze wyścigowym, a następnie doszlifowane na osławionej trasie Nordschleife niemieckiego toru Nürburgring.

Specjalnie zestrojone zawieszenie, większe koła (255/35-19 z przodu oraz 275/35-19 z tyłu) oraz wzmocniony układ hamulcowy z jasnopomarańczowymi zaciskami nadają Lexusowi GS F doskonałą stateczność przy dużych prędkościach oraz zwinność godną rasowego sportowego auta. Elementy te składają się również na niemal neutralną charakterystykę przy większości rodzajów skrętów.

TNa długiej liście standardowego wyposażenia modelu GS F znajdzie się znany już z modelu RC F nowatorski mechanizm różnicowy typu Torque Vectoring (TVD), zapewniający ponadprzeciętne osiągi. Mechanizm różnicowy TVD ma trzy tryby pracy:

  • Standardowy (domyślny), zapewniający równowagę pomiędzy zwrotnością a statecznością
  • Slalomowy, kładący nacisk na błyskawiczną reakcję na ruchy kierownicy oraz zwrotność
  • Torowy, zapewniający stateczność podczas szybkiej jazdy po torze.

NIEWIDZIALNYM POMOCNIKIEM KIEROWCY JEST TU TORQUE VECTORING DIFFERENTIAL CZYLI MECHANIZM RÓŻNICOWY ŻONGLUJĄCY MOMENTEM OBROTOWYM MIĘDZY KOŁAMI. W EFEKCIE AUTO WJEŻDŻA W ZAKRĘT JAK WCIĄGANE PRZEZ NIEWIDZIALNĄ RĘKĘ.

TopGear.com.pl

DANE TECHNICZNE

Długość całkowita (mm) 4915
Szerokość całkowita (mm) 1845
Wysokość całkowita (mm) 1440
Rostaw osi (mm) 2850
Masa własna (Kg) 1830
Moc maksymalna (KM) 477
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 4,6
Maks. moment obrotowy (Nm) 530
Opony (przód) 255/35R19
Opony (tył) 275/35R19

DŹWIĘK DOSKONAŁOŚCI

KONCERTOWA JAKOŚĆ AUDIO I EKSCYTUJĄCE BRZMIENIE SILNIKA V8

Na optymalizacji konstrukcji i rozmieszczenia 17 głośników Mark Levinson w modelach rodziny GS inżynierowie Lexusa spędzili ponad 2000 godzin. Udoskonalony system dźwięku przestrzennego w konfiguracji 7.1 jest w stanie wiernie oddać atmosferę koncertu na żywo oraz dostarczyć niemal kinowych wrażeń.

Jest tylko jeden dźwięk, który jest w stanie wywołać większą dawkę emocji - to basowy ryk wolnossącego silnika V8 - bestii, która budzi się do życia, kiedy tylko wybierzemy tryb Sport S+ i redukując bieg wjedziemy na tor.

LUKSUS I ELEGANCJA - TE DWA SŁOWA DOBRZE OPISUJĄ WNĘTRZE LEXUSA GS F.

Motoryzacja.Interia.pl

AKCESORIA LEXUSA

STWORZONE, BY ŁAMAĆ SCHEMATY

Każdy model Lexusa to unikalne wzornictwo przeczące utartym schematom. Uważamy jednak, że dizajn samochodów to sztuka, która winna być tworzona z największym respektem wobec jej odbiorcy. Oddajemy więc w Twoje ręce szeroką gamę akcesoriów, która pozwoli uczynić Lexusa silnym wyrazem Twojego indywidualnego charakteru, a jednocześnie odpowiedzią na Twoje potrzeby.

NOTA PRAWNA

Podane zużycie paliwa i emisja CO2 zostały zmierzone w środowisku kontrolowanym w laboratorium, zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozporządzeniu UE 715/2007 z późn. zm. i aktami wykonawczymi, dla różnych wersji wyposażenia na rynek europejski.
Zużycie paliwa i emisja spalin CO2 w konkretnym pojeździe w warunkach drogowych może różnić się od podanych wyników pomiarów. Na zużycie paliwa i emisję CO2 wpływa sposób prowadzenia pojazdu oraz inne czynniki (takie jak warunki drogowe, natężenie ruchu, stan pojazdu, ciśnienie w oponach, zainstalowane wyposażenie, obciążenie, liczba pasażerów, itp.).

Aby serwis internetowy Lexusa działał optymalnie, a korzystanie z niego było komfortowe, stosujemy pliki cookies. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień oznaczać będzie Twoją akceptację wszystkich plików cookies w serwisie Lexusa.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ