03
PRECYZJA I KOMFORT
W nowym Lexusie RX 500h za kontrolę przenoszenia mocy na cztery koła odpowiada system DIRECT4. W tym inteligentnym układzie napędu na cztery koła dwa silniki elektryczne oraz dwa falowniki (przedni i tylny) cały czas rozdzielają moc i moment obrotowy między przednią, a tylną osią, dostosowując się do sytuacji na drodze. Działanie systemu jest precyzyjniejsze, niż w przypadku jakiegokolwiek układu mechanicznego. Dzięki DIRECT4 kierowca ma lepsze wyczucie pracy układu jezdnego i układu kierowniczego, poprawiono także właściwości jezdne i zachowanie auta przy wyższych prędkościach. Co ważne dla RX 500h, system zwiększa również komfort jazdy poprzez odpowiednie dozowanie mocy.
W wersji F SPORT, ze względu na wysokie osiągi, Lexus zastosował zaciski stałe z przeciwstawnymi tłoczkami przedniej osi oraz układ skrętnych tylnych kół Dynamic Rear Steering. Dzięki temu zaawansowanemu technicznie rozwiązaniu możliwe jest osiągnięcie jeszcze większej precyzji w prowadzeniu samochodu: doskonałej zwrotności, mniejszego promienia zawracania, niezwykłej łatwości manewrowania na parkingu oraz większej stabilności w zakrętach przy wyższych prędkościach.