1. Electrified-new
  2. Plug-In Hybrid
ZELEKTRYFIKOWANE NAPĘDY LEXUSA

HYBRYDA PLUG-IN

Nasza nowa technologia Lexus Plug-in Hybrid łączy w sobie osiągi samoładującego elektrycznego napędu hybrydowego z wyjątkowymi możliwościami pojazdu elektrycznego (EV), aby zapewnić wiodące w klasie wyrafinowanie, zasięg i wydajność zarówno w trybie EV, jak i hybrydowym.

  • BEZKOMPROMISOWE OSIĄGI

    Nasze modele hybrydowe typu plug-in oferują moc, osiągi i przyjemność z jazdy w prawdziwym stylu Lexusa. Model RX 450h+ z zaawansowanym hybrydowym napędem plug-in rozpędza się od 0 do 100 km w zaledwie 6,5 sekundy, a w trybie całkowicie elektrycznym pokonuje 65 km. Przekonaj się, co potrafi pionierski napęd przez 15 lat doskonalony do perfekcji.

  • OCHRONA PLANETY

    W celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych i osiągnięcia celu, jakim jest stanie się firmą o zerowej emisji do roku 2050, Lexus uważa, że skuteczna elektryfikacja pojazdów jest niezbędna. Od czasu wprowadzenia na rynek w 2005 roku modelu RX 400h, pierwszego na świecie luksusowego samochodu zelektryfikowanego, Lexus przejął inicjatywę w zakresie rozwoju i promowania powszechnego stosowania przyjaznych dla środowiska hybryd z funkcją samoładowania Lexus Self-Charging Hybrid, których wyniki sprzedaży do dziś osiągnęły ponad 2 miliony. Oprócz zmniejszenia emisji spalin przez samochody, do 2050 roku planujemy osiągnąć zerową emisję CO2 oraz minimalne zużycie wody we wszystkich zakładach produkcyjnych Lexusa

  • REDUKCJA KOSZTÓW

    Ładując samochód w domu lub korzystając z rozległej sieci stacji w całej Europie, można jeździć bez użycia benzyny aż do wyczerpania akumulatora, co skutkuje zerową emisją zanieczyszczeń i znacznymi oszczędnościami na paliwie.

CO TO JEST HYBRYDA TYPU PLUG-IN?

Hybryda typu Plug-in to dwa źródła energii: silniki benzynowy i pojemny akumulator litowo-jonowym zasilający silnik elektryczny/prądnicę.  Z myślą o wygodzie użytkowania akumulator ładuje się na dwa sposoby: samoczynnie podczas jazdy i z ładowarki — w domu lub w podróży. Samoładujący się napęd odzyskuje i wykorzystuje energię elektryczną podczas jazdy, by osiągnąć maksymalną moc przy niskim zużyciu paliwa, a gdy poziom naładowania spadnie poniżej określonego progu, ekonomicznie napędza auto, również przy wyższych prędkościach.
  • Tryb elektryczny

    Ustawienie domyślne EV maksymalizuje wykorzystanie baterii, pozwalając na przejechanie dystansu ponad 64 km wyłącznie przy użyciu energii elektrycznej. Dzięki zaawansowanemu akumulatorowi litowo-jonowemu o pojemności 18,1 kWh możesz cieszyć się niemal bezgłośną i zeroemisyjną jazdą z prędkością do 135 km/h.

  • Tryb Auto EV/Hybryda

    W trybie Auto EV/Hybryda i w zależności od tego, jak mocno wciśniesz pedał gazu, mocny silnik benzynowy ożyje i zapewni szybkie przyspieszenie liniowe dokładnie wtedy, gdy tego potrzebujesz, pozwalając Ci osiągnąć 100 km/h w nieco ponad 6 sekund.

  • Jednostka sterowania mocą

    Nowy moduł PCU jest dostosowany do akumulatora litowo-jonowego o dużej pojemności. Wraz z przetwornicą DC/DC pod tylnym siedzeniem, dodano przetwornik podwyższający napięcie, uzyskując wyższą moc wyjściową i kompaktowe rozmiary. W ośmiowarstwowej strukturze, zamontowanej bezpośrednio nad zblokowanym układem napędowym w celu zmniejszenia wysokości maski silnika, umieszczono układy scalone niezbędne do sterowania napędem hybrydowym typu plug-in.

ŁATWE ŁADOWANIE

  • GNIAZDKO DOMOWE

    Podłączenie nowego Lexusa NX 450h+ do zwykłego gniazdka w domu jest proste i wygodne. Nowy Lexus NX 450h+ jest wyposażony w wysokowydajny system ładowania o mocy 3,3 kW.

  • LEXUS WALLBOX

    W celu zapewnienia optymalnego ładowania zalecamy korzystanie z urządzenia Lexus Wallbox. Jedna z najbardziej kompaktowych skrzynek tego typu, 22 kW Entry Wallbox jest doskonałym rozwiązaniem wewnętrznym i zewnętrznym do wydajnego ładowania pojazdów elektrycznych lub NX 450h+ plug-in hybrid, która będzie ładowana z mocą 6,6 kW za pośrednictwem ładowarki pokładowej. Dla większej kontroli, 22 kW Connected Wallbox oferuje inteligentne rozwiązanie ładowania z uwzględnieniem sieci LAN, WiFi i opcjonalnie LTE.

  • APLIKACJA LEXUS LINK

    Aby zapewnić bezproblemowe korzystanie z napędu elektrycznego, możesz zdalnie monitorować poziom naładowania i zasięg swojego NX 450h+ za pomocą telefonu komórkowego. Lexus Link lokalizuje również stacje ładowania w całej Europie, umożliwiając sprawdzenie dostępności, prędkości ładowania i ceny oraz oferuje takie usługi jak:

    - Zdalne sterowanie i planowanie ładowania
    - Dostęp do rozległej europejskiej sieci publicznych punktów ładowania
    - Dostępność stacji ładowania, szybkość ładowania i cena z kWh

PROSTE SERWISOWANIE

BEZPROBLEMOWE ŁADOWANIE

Zależy nam na tym, by użytkowanie zelektryfikowanego Lexusa było czystą przyjemnością, wolną od trosk o ładowanie. By rozwiać wszelkie wątpliwości, informujemy, ile kosztuje i trwa ładowanie pojazdu elektrycznego, oraz odpowiadamy na inne ważne pytania.
AKUMULATOR I ZASIĘG

WIĘCEJ NIŻ OCZEKUJESZ

Sięgnij po zaawansowane technologie zelektryfikowanego Lexusa i przenieś wrażenia z jazdy na wyższy poziom. Nie zabraknie Ci satysfakcji — nasze napędy elektryczne i hybrydowe mają imponujące zasięgi na prądzie i na benzynie. Odkryj, co potrafi system zarządzania akumulatorem Lexusa, i dowiedz się, jak zadbać o recykling akumulatora.

CZĘSTE PYTANIA O HYBRYDY PLUG-IN

Pojazd z napędem hybrydowym plug-in (PHEV, plug-in hybrid vehicle) wykorzystuje zarówno konwencjonalny silnik benzynowy, jak i silnik elektryczny. Jego akumulator jest większy niż w standardowym pojeździe hybrydowym, co oznacza większy zasięg w bezemisyjnym trybie EV — w którym używany jest tylko napęd elektryczny.

Pojazdy hybrydowe plug-in mają dwa źródła napędu: benzynowy silnik spalinowy i akumulator elektryczny z możliwością ładowania. Gdy akumulator jest naładowany, samochód zachowuje się jak auto elektryczne, a gdy akumulator wyczerpie się, do akcji wkracza silnik benzynowy samoładującego się napędu hybrydowego.

Tak. Samochody z napędem hybrydowym plug-in można ładować zarówno z zewnętrznych ładowarek, jak i podczas jazdy.

Pojazdy hybrydowe plug-in mogą najpierw korzystać z silnika elektrycznego, a dopiero potem przełączyć się na silnik benzynowy, ponieważ to akumulator jest ich głównym źródłem energii. Natomiast pojazdy hybrydowe korzystają jednocześnie z napędu benzynowego i elektrycznego.

Gdy zabraknie energii w akumulatorze hybrydowego napędu plug-in, samochód automatycznie przełączy się na konwencjonalny silnik benzynowy.