LF-NX TURBO

ŚWIATOWA PREMIERA NOWEGO LEXUSA LF-NX W WERSJI TURBO NA SALONIE SAMOCHODOWYM W TOKIO 2013

WERSJA TURBO KONCEPCYJNEGO KOMPAKTOWEGO CROSSOVERA LEXUS LF-NX KLASY SUV ZOSTAŁA ZAPREZENTOWANA NA 43. SALONIE SAMOCHODOWYM, KTÓRY ODBYŁ SIĘ W TOKIO W CENTRUM TOKYO BIG SIGHT W KOTO WARD W DNIACH OD 20 LISTOPADA DO 1 GRUDNIA 2013 ROKU.

Koncepcyjny model Lexusa LF-NX, który zadebiutował na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie w roku 2013, jest wyposażony w nowy silnik turbo o pojemności 2,0 l, zapewniający doskonałe właściwości jezdne i niską emisję spalin.

Niższy środek ciężkości, podkreślony przednim dolnym spojlerem, nadaje modelowi turbo sportowy wygląd — samochód ma smukłą, kompaktową, drapieżną sylwetkę, a mocne opony przypominają o potężnych możliwościach samochodu klasy SUV i zapewniają ekscytującą jazdę.

Nowy LF-NX Turbo dziedziczy odważny, niebanalny i nowoczesny wizerunek po modelu LF-NX HV, ale liczne zmiany w detalach nadwozia i wnętrza dodatkowo podkreślają potencjał nowego turbodoładowanego silnika o pojemności 2 litrów.

Nowy zdalny interfejs dotykowy w kabinie z touchpadem stanowi ultranowoczesne, wyjątkowe rozwiązanie, bardzo przyjazne dla użytkownika.

LF NX cutout 960 001

WYGLĄD

Nowy LF-NX Turbo dziedziczy odważny, niebanalny i nowoczesny wizerunek po modelu LF-NX HV, ale liczne zmiany w detalach nadwozia i wnętrza dodatkowo podkreślają potencjał nowego turbodoładowanego silnika o pojemności 2 litrów.

Atrapa chłodnicy — jeden ze znaków rozpoznawczych Lexusa — otrzymała przydymione chromowane wykończenie, a u podstawy przodu nadwozia dostrzeżemy wąski wlot powietrza z czarną siatką umieszczony tuż nad ostrym, matowo chromowanym dolnym spojlerem w kształcie płetwy, wizualnie podkreślającym niskie położenie środka ciężkości i sportowe zacięcie tego koncepcyjnego crossovera. Pionowe przednie wloty powietrza są pokryte błyszczącym czarnym lakierem, a kanały zaopatrzono w czarną siatkę.

Oba nadkola i dolne części progu także wykończone są czarnym lakierem o wysokim połysku, zaś górna listwa progowa jest matowo chromowana. Ramki szyb bocznych i górne powierzchnie bocznych lusterek otrzymały to samo przydymione chromowane wykończenie, co oprawa atrapy chłodnicy.

NAPĘD

Koncepcyjny model LF-NX Turbo jest wyposażony w pierwszy turbodoładowany silnik benzynowy Lexusa.

W tej 4-cylindrowej jednostce o pojemności 2 litrów zastosowano niezliczone nowoczesne rozwiązania, między innymi kanały dolotowe z intensyfikacją zawirowań beczkowych, wtryskiwacze z dyszami wachlarzowymi, systemy D-4S i VVT-i, kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą silnika i turbosprężarkę z podwójnym kanałem spalinowym („twin scroll”) oraz aktywną przepustnicą spalin.

Dzięki optymalizacji temperatury spalin kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą silnika umożliwia uzyskanie znakomitych osiągów i umiarkowanego zużycia paliwa oraz stabilnego, niskiego poziomu emisji. Z kolei turbosprężarka typu „twin scroll” sprawnie działa w najszerszym możliwym zakresie obrotów.

Nowy silnik Lexusa LF-NX Turbo oferuje fantastycznie szybką reakcję na otwarcie przepustnicy i rewelacyjne osiągi, a jednocześnie charakteryzuje się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa.

CHARAKTER LEXUSA

KONCEPCYJNY LF-NX

LF NX cutout 960 003

ŚWIATOWA PREMIERA NOWEGO LEXUSA LF-NX W WERSJI TURBO NA SALONIE SAMOCHODOWYM W TOKIO 2013

Koncepcyjny LF-NX prezentowany na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie, został stworzony, aby zbadać możliwość wejścia marki Lexus w segment średniej wielkości SUV-ów.

Podkreślając wiodącą pozycję marki Lexus w dziedzinie napędów hybrydowych, koncepcyjny LF-NX wyposażony jest w nowy wariant układu Lexus Hybrid Drive, specjalnie przystosowany do potrzeb samochodu klasy SUV.

Śmiałe, efektowne i nowatorskie nadwozie LF-NX stanowi kolejną ewolucję obowiązującego w marce Lexus języka wzorniczego L-finesse.

Przód tego koncepcyjnego samochodu zdominowany jest przez silnie wyeksponowaną osłonę chodnicy o charakterystycznie wciętym, klepsydrowym zarysie, stanowiącym wyróżnik obecnych Lexusów.

Powierzchnia pasa bocznego ma kształt wydłużonego rombu. Jej najszersze miejsce znajduje się na wysokości środkowego słupka, a następnie zwęża się ona w kierunku tyłu. Klasyczny dla Lexusa profil przeszklenia powyżej linii bocznej, wraz ze stromo opadającą linią drzwi bagażnika i integralnym spojlerem tworzą zamaszystą sylwetkę atletycznego coupe.

in article 03

Z tyłu LF-NX dominują mocno zaakcentowane klosze świateł, tworzące natychmiast rozpoznawalny zarys świetlny. Wnikają one głęboko w profil zderzaka, tworząc ostry, aerodynamiczny kształt tyłu nadwozia.

in article 04

Dla podkreślenia luksusowego charakteru koncepcyjnego SUV-a LF-NX, emanujące siłą i wytwornością zakrzywione powierzchnie metaliczne jego wnętrza dopełnione zostały żółto-czarną tapicerką skórzaną z kontrastującymi przeszyciami oraz eleganckim, niebieskim podświetleniem wskaźników.

Koncepcyjny Lexus LF-NX otrzymał nowe, matowo-srebrzyste pokrycie lakiernicze, dające nieodparte wrażenie, że cała skorupa nadwozia została wyrzeźbiona z jednej bryły metalu.

Wnętrze LF-NX stylistycznie nawiązuje do ostrych, głęboko rzeźbionych linii jego nadwozia. Śmiałe, mocne formy stylizacyjne kreują zorientowany na kierowcę kokpit, idealnie rozplanowany pod względem ergonomii.

Podzielona na górną strefę wyświetlania i dolną strefę operacyjną deska rozdzielcza LF-NX otrzymała perfekcyjnie dopracowaną formę, doskonaloną przez kolejne generacje Lexusów.

Strefa wyświetlania zawiera ekskluzywnie wystylizowane wskaźniki, strefa operacyjna oferuje nowej generacji elektrostatyczne przełączniki dotykowe i nowego typu zdalny sterownik Remote Touch Interface (RTI). Obejmuje on wyświetlacz śladu kursora i nowy panel dotykowy wkomponowane w regulowany podłokietnik.

Aby serwis internetowy Lexusa działał optymalnie, a korzystanie z niego było komfortowe, stosujemy pliki cookies. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień oznaczać będzie Twoją akceptację wszystkich plików cookies w serwisie Lexusa.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ