1. Discover Lexus
  2. Venice 2021
Szybka nawigacja

LEXUS MECENASEM 78. EDYCJI FESTIWALU FILMOWEGO W WENECJI

Lexus - już po raz piąty z rzędu - miał zaszczyt być oficjalnym partnerem motoryzacyjnym Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji – La Biennale di Venezia 2021. Na czerwonym dywanie swoją włoską premierę miał nowy Lexus NX, a inne hybrydowe modele towarzyszyły największym gwiazdom kina.

78. edycja festiwalu odbyła się na weneckim Lido w dniach 1–11 września. Jako oficjalny samochód festiwalu, Lexus miał zaszczyt towarzyszyć aktorom, reżyserom i słynnym osobistościom ze świata kina. Do transportu VIP-ów posłużyła flota 35 aut reprezentujących całą gamę SUV-ów Lexusa: modele NX, UX i RX oraz limuzyna ES i flagowe coupé LC. Towarzyszyły im także UX 300e, pierwszy w pełni elektryczny model Lexusa oraz kabriolet LC Convertible.

Słynny czerwony dywan stanowił również scenerię dla włoskiej premiery nowego Lexusa NX, spektakularnego SUV-a klasy premium, który wyznacza kierunek ewolucji marki w zakresie technologii, osiągów i designu.

Podczas festiwalu obecny był ambasador marki: aktor, reżyser i scenarzysta Edoardo Leo. Opowiedział on o wartościach, które wiążą Lexusa ze światem kina, poprzez własne doświadczenia osobiste i zawodowe.

„Jesteśmy podekscytowani i dumni z powrotu do Wenecji i jeszcze bardziej świadomi ważnych wiadomości, którymi podzielimy się podczas tej edycji Biennale Cinema 2021” — powiedział Maurizio Perinetti, dyrektor Lexus Italy. "Wenecja to idealna scena, na której można przedstawić nasze najnowsze arcydzieło — Lexusa NX. Model ten wyznacza nową erę w projektowaniu i produkcji pojazdów zelektryfikowanych, podejście, które zawsze w centrum uwagi stawia człowieka. Możemy również liczyć na talent Edoardo Leo, który doskonale podkreśli więź łączącą Lexusa ze światem kultury i promowanymi przez nas wartościami. W pełni zgadzamy się z Leo — stawiamy człowieka i jego potrzeby w centrum tego, co robimy i chcemy zawsze wzbudzać nowe emocje i rozpalać pasje”.

To właśnie z tych wspólnych wartości i głębokiej miłości do kina narodziła się Poltrone Rosse, inicjatywa crowdfundingowa promowana przez Lexusa i UNITA, Narodowy Związek Tłumaczy Teatralnych i Audiowizualnych, mająca na celu wspieranie artystów z sektora, który został szczególnie doświadczony przez pandemię. Inicjatywie towarzyszyło wydarzenie, w ramach którego na placach pięciu włoskich miast zostały ustawione rzędy czerwonych foteli — takich, jakie można spotkać w kinach. Aktorzy, znani ludzie filmu i kinomani mogli usiąść i opowiedzieć o swojej pasji, jaką darzą wielki ekran, podzielić się anegdotami i zdradzić ciekawostki, które ilustrują rolę i znaczenie kina w ich życiu i rozwoju osobistym. Podobnie jak w kinie, aby usiąść na jednym z czerwonych foteli, trzeba było kupić bilet, a dochód ze sprzedaży został przekazany na rzecz projektu Poltrone Rosse, realizowanego wspólnie z UNITA. Impreza odbyła się m.in. w Wenecji w trakcie zeszłorocznego festiwalu filmowego.