POWRÓT DO ARTYKUŁÓW

LEXUS - A JOURNEY OF THE SENSES

WYJĄTKOWE DOŚWIADCZENIE PODCZAS TYGODNIA WZORNICTWA W MEDIOLANIE, OD 14 DO 19 KWIETNIA

JURY KONKURSOWE PRZYZNAŁO PIERWSZĄ W HISTORII NAGRODĘ GRAND PRIX LEXUS DESIGN AWARD DLA PRACY „SENSE-WEAR” AUTORSTWA EMANUELI CORTI I IVANA PARATI (CARAVAN).

Wyboru dokonano na podstawie prezentacji czterech prototypowych prac finałowych, których wspólnym motywem były „Zmysły”. Zwycięskie dzieło, wraz z pozostałymi 11 pracami finałowymi, eksponowane było na wystawie „Lexus – zmysłowa podróż” podczas Mediolańskiego Tygodnia Designu 2015. Na tegoroczny konkurs Lexus Design Award zgłoszono wiele prac, a zarazem różnorodnych, oryginalnych pomysłów. W zgodzie z motywem przewodnim, jakim były „Zmysły”, część prac oddziaływała na fizyczne zmysły, a część wywoływała wrażenia nie tyle fizyczne, co emocjonalne.

We wtorek, 14 kwietnia, firma Lexus International udostępniła zwiedzającym wystawę „Lexus – zmysłowa podróż” w obiekcie ekspozycyjnym Spazio Lexus — Torneria w Mediolanie. Wystawa dostarczała zachwycających wrażeń, rozbudzając zmysły podczas wyjątkowej wirtualnej podróży, w którą Lexus zabrał swoich gości. Twórcą całościowej koncepcji wystawy był światowej sławy projektant Philippe Nigro, a współprojektantem — mistrz kuchni Hajime Yoneda.

Lexus — zmysłowa podróż

„Lexus — zmysłowa podróż” to wyjątkowe doświadczenie zbudowane wokół motywu „Zmysłów”, który ma fundamentalne znaczenie dla marki Lexus. Zwiedzając fabrykę Lexusa, Philippe Nigro zwrócił uwagę na niezwykłą staranność wykonania samochodów — nie tylko zewnętrznych elementów nadwozia, lecz także niewidocznych detali wewnętrznych. To spostrzeżenie było inspiracją do stworzenia „odśrodkowej” koncepcji designerskiej, która pozwalała osobom zwiedzającym instalację doświadczać piękna pod każdym kątem. Ujawniając rzeczy, których zwykle nie widzimy, Lexus zapraszał gości do dokonywania odkryć i nowych wrażeń w każdej z trzech stref wystawy.

Strefa 1: Zmysły pobudzone

W tej strefie eksponowana była specjalna wersja koncepcyjnego samochodu LF-SA zaprezentowanego w 2015 roku na Targach Motoryzacyjnych w Genewie. Samochód umieszczony wewnątrz kokonu otoczony był licznymi wklęsłymi lustrami, które wywoływały nieoczekiwane odbicia i wrażenie płynnego ruchu.

Strefa 2: Zmysły poznane/strong>

W tej strefie umieszczono 4 prototypy i 8 paneli informacyjnych wybranych spośród 1171 prac zgłoszonych przez uczestników z 72 krajów. Oczywiście prezentowana była tutaj także zwycięska praca „Sense-Wear” autorstwa Emanueli Corti i Ivana Parati (Caravan). Z niektórymi prototypami goście mogli zapoznać się w sposób interaktywny. W tej strefie panowała cicha, kojąca atmosfera, tak by goście mogli w pełni dostrzec i poczuć oryginalność wszystkich prac, a także zastanowić się nad ich potencjalnym wpływem na naszą przyszłość.

Strefa 3: Wrażenia rozpisane na 5 zmysłów

Ta strefa, którą stworzyli wspólnie Philippe Nigro i Hajime Yoneda, przemawiała do gości wszystkimi pięcioma zmysłami, także smakiem. By uzyskać niepowtarzalne wrażenia smakowe, Hajime Yoneda — mistrz kuchni, a prywatnie posiadacz Lexusa — czerpał inspiracje z własnych podróży samochodem w naturalnym otoczeniu, które wyostrza wszystkie pięć zmysłów. Zamknij Polub Prześlij znajomym

Aby serwis internetowy Lexusa działał optymalnie, a korzystanie z niego było komfortowe, stosujemy pliki cookies. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień oznaczać będzie Twoją akceptację wszystkich plików cookies w serwisie Lexusa.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ