ŚWIATOWA PREMIERA NOWEGO
LEXUSA LS

ZOBACZ ZAPOWIEDŹ NOWEGO HYBRYDOWEGO LS 500h

ZOBACZ KONFERENCJĘ PRASOWĄ LEXUSA, KTÓRA ODBYŁA SIĘ W GENEWIE

NAJBARDZIEJ PRZYCIĄGAJĄCA PREMIERA

Na targach samochodowych NAIAS w Detroit Lexus zaprezentował nowe wcielenie flagowej limuzyny LS. Nowy LS 500 został wyposażony w silnik V6 i dwie turbosprężarki i stanowi potwierdzenie zwrotu Lexusa ku sportowym emocjom i awangardowemu wzornictwu.

Kryjące się w sportowym nadwoziu, przestronne wnętrze zostało uhonorowane nagrodą EyesOn Design Award za najdoskonalsze wzornictwo.

Samochodowy salon w Genewie to miejsce kolejnego debiutu – premiery nowego Lexusa LS 500h – wyposażonego w nowej generacji hybrydowy układ napędowy Lexus Multi Stage Hybrid. Mający swe korzenie w sportowym modelu LC 500h, generuje moc 354 KM łącząc silnik benzynowy, silnik elektryczny oraz rewolucyjny napęd 4x4 E-FOUR.

HYBRYDOWY
LS 500h

Najbardziej rygorystyczne wymagania dotyczące trwałości, osiągów i komfortu zaowocowały stworzeniem nowej generacji napędu hybrydowego - Lexus Multi Stage Hybrid.

Stanowi on unikalne połączenie benzynowego silnika V6 o pojemności 3,5 litra, silników elektrycznych oraz trwałych przekładni.

LEXUS MULTI STAGE HYBRID

Lexus Multi Stage Hybrid to przełomowe rozwiązanie, które zmienia oblicze hybrydowego układu napędowego.

Układ 3,5-litrowego silnika benzynowego V6, bezstopniowej przekładni planetarnej i dwóch silników elektrycznych uzupełniła dodatkowa, czterostopniowa przekładnia. Efektem jest bardziej bezpośrednia reakcja na sygnały ze strony kierowcy i większa przyjemność ze sportowej jazdy, przy zachowaniu płynnej pracy i niskiego zużycia paliwa, z których znane są hybrydowe układy napędowe.

Napęd Multi Stage Hybrid rozpędza Lexusa LS 500h do 100 km/h w zaledwie 5,4 s. Zastosowanie dodatkowej przekładni pozwoliło też na uzyskiwanie wysokiej prędkości jazdy przy niższej prędkości obrotowej silnika – przekłada się to na oszczędność oraz niezwykle niski poziom hałasu. Ponadto, LS 500h może poruszać się z prędkością nawet 140 km/h napędzany tylko silnikami elektrycznymi.

Układ jest wyposażony w funkcję DMI, która pozwala mu dostosować się do zachowań i stylu jazdy kierowcy bez konieczności ręcznego wybierania przez niego trybu.

Począwszy od pierwszej generacji, każde wcielenie Lexusa LS było potwierdzeniem jego legendarnej niezawodności, komfortu oraz ergonomii. Inteligentne sterowanie napędu Multi Stage Hybrid oraz wykorzystanie słynących z swej niezawodności podzespołów, pozwoliło na potwierdzenie tych cech oraz uzupełnienie ich o sportowe osiągi.

AKUMULATORY LITOWO-JONOWE

LS 500h jest wyposażony w lekkie akumulatory litowo-jonowe o niewielkich rozmiarach. Są one o 20 procent mniejsze niż akumulatory niklowo-metalowo-wodorkowe stosowane w Lexusie LS 600h, ale za to mają większą gęstość strumienia mocy. Pozwoliło to zwiększyć pojemność bagażnika o 25 l (w porównaniu z LS 600h).

Wykorzystanie akumulatorów litowo-jonowych pozwoliło również zmniejszyć masę, co przełożyło się na masę całkowitą samochodu, a to z kolei oznacza mniejsze zużycie paliwa, niższy poziom emisji zanieczyszczeń i bardziej zrównoważoną charakterystykę prowadzenia.

NOWATORSKA KONCEPCJA

Dzięki przestronnej, przesuniętej ku tyłowi kabinie pasażerskiej Lexus LS stanowi unikalne połączenie komfortu sedana o wydłużonym rozstawie osi i dynamicznej linii czterodrzwiowego coupe.

KUNSZT RZEMIEŚLNIKÓW TAKUMI

Jakość, precyzja i duma z perfekcji określająca kunszt rzemieślników Takumi jest doskonale widoczna w luksusowym wykończeniu nowego LS 500, które pasuje do flagowego sedana.

Lexus stworzył dla nowego modelu LS wyjątkową estetykę, która jest widoczna w takich elementach jak oświetlenie wnętrza lub też w wyjątkowym przywiązywaniu wagi do szczegółów wykończenia i wyglądu wszystkiego, co można zobaczyć lub poczuć.

INSPIRACJA JAPOŃSKĄ KULTURĄ I TRADYCJĄ

Japońska kultura stanowiła źródło inspiracji dla nowego podejścia do sposobu wykonywania elementów wykończenia wnętrza, które łączy tradycję z zaawansowanymi technikami wytwarzania. Jest to doskonale widoczne w takich elementach, jak na przykład oświetlenie wnętrza zainspirowane japońskimi latarniami i podłokietniki, które wydają się płynąć wzdłuż paneli drzwi. Nowe wersje wykończenia wnętrza, w tym Art Wood/Organic, Art Wood/Herringbone i Laser Cut Special, powstały z elementów wykonanych z naturalnego drewna ciętego w plastry i wycinanego laserem. Słoje Art Wood powstały w wyniku łączenia różnych kolorów drewna i stanowią oryginalne wzornictwo Lexusa stworzone przez rzemieślników Takumi.

Nowy układ słojów elementów wykończenia modelu LS jest większy o odznacza się większym kontrastem ciemnych i jasnych odcieni, czemu zawdzięcza żywszy olśniewający wygląd. Nowy wzór Laser Cut Special podkreśla kontrast między cienkimi liniami z metalu i naturalnym drewnem. Elementy ozdobne wyrażają filozofię Lexusa Time in Design. Aby uzyskać taki efekt, zespół wykorzystał umiejętności rzemieślników zajmujących się szkłem Kiriko, którzy stworzyli ręcznie rzeźbione wzory podkreślające kontrast jaki tworzą światło i cień. Mozolne próby pozwoliły wybrać wzór, który z każdej strony wygląda pięknie i zmysłowo. Do wzmocnienia delikatnych z wyglądu elementów szklanych zastosowano technologię, dzięki której stały się one odpowiednio trwałe z punktu widzenia zastosowania we wnętrzu pojazdu. Ręcznie rzeźbione wzory zostały odtworzone za pomocą zaawansowanej technologii produkcji szkła, która pozwoliła na skanowanie i cyfryzację ponad 10 tysięcy małych powierzchni. Kolejną fazą jaką przechodzą elementy ozdobne jest polerowanie i utwardzanie przeprowadzane przez wykwalifikowanych japońskich rzemieślników Takumi.

CZTEROSTOPNIOWA PRZEKŁADNIA

W hybrydowym układzie napędowym LS 500h, obejmującym 3,5-litrową jednostkę benzynową V6 z podwójnym układem zmiennych faz rozrządu VVT-i oraz dwa silniki elektryczne, wprowadzona została dodatkowo czterostopniowa przekładnia. Efektem jest bardziej bezpośrednia reakcja na wciśnięcie pedału przyspieszania, szczególnie odczuwalna przy ruszaniu z miejsca.

Choć zastosowana w układzie przekładnia jest czterostopniowa, swoim działaniem odzwierciedla odczucia towarzyszące jeździe z 10-stopniową skrzynią biegów, jak ta zastosowana w LS 500 z 3,5-litrową V6 z podwójnym turbodoładowaniem, zapewniając równomierne przyspieszanie i wysmakowane doznania z jazdy.

WRAZ Z PREMIERĄ NOWEJ
GENERACJI LS 2018
LEXUS ZMIENIA WIZERUNEK
FLAGOWEGO SEDANA MARKI

RADYKALNA ZMIANA SYLWETKI W KIERUNKU MODELU COUPE,
Z ZACHOWANIEM PRZESTRONNOŚCI PRESTIŻOWEJ LIMUZYNY

Prawdopodobnie żaden inny samochód nie spowodował swym pojawieniem się na rynku tak istotnych zmian w swoim segmencie, jak to miało miejsce w przypadku Lexusa LS 28 lat temu. LS 400 z roku 1990 był prawdziwym burzycielem dotychczasowego porządku w świecie luksusu, wzbudzając entuzjastyczne komentarze i zadziwiając swych użytkowników nieznanym dotąd poziomem komfortu, osiągami i płynnością pracy układu napędowego, wyciszeniem, jakością wykonania, dbałością o detale i niezawodnością. Ten przełomowy model dodatkowo wsparło wprowadzenie na stałe nowych standardów obsługi klienta i troski o jego satysfakcję.

Obecnie historia może się powtórzyć wraz z premierą na tegorocznych Północnoamerykańskich Targach Motoryzacyjnych modelu LS na rok 2018 – całkowicie zmienionego flagowego sedana LS piątej generacji. Na zewnątrz i wewnątrz nowego LS wyraźnie przejawia się niezwykłe Japońskie dziedzictwo i dalekowschodnia wizja luksusu. Jednak model ten został zaprojektowany jako obywatel świata, który pojawi się w około 90 krajach.
„LS będzie nie tylko ikoną marki Lexus, ale również wcieleniem najnowszej generacji luksusu, przesiąkniętym Japońską tradycją i kulturą” ‒ mówi Toshio Asahi, naczelny konstruktor tego samochodu, i dodaje: „A zatem ten globalny lider musi znacznie wyprzedzać światowe oczekiwania wobec luksusowej limuzyny.”

DŁUŻSZY, NIŻSZY, SZERSZY
– I BARDZIEJ EKSCYTUJĄCY

Dłuższy i niższy od swego poprzednika, nowy LS ekscytuje śmiałymi liniami oraz sylwetką na wzór modelu coupe z nowymi charakterystycznymi dla marki akcentami stylistycznymi. Niespotykany dotąd stopień ukierunkowania na kierowcę LS zawdzięcza zupełnie nowej globalnej platformie GA-L przeznaczonej dla modeli luksusowych. Ta nowa tylnonapędowa płyta podłogowa, wydłużona wersja zastosowanej w niesamowitym coupe LC 500, oferuje więcej dynamiki na drodze i jeszcze wyższy poziom komfortu jazdy, z którego Lexus słynie.
Pierwszy Lexus LS zdobył uznanie dzięki temu, że wyszedł naprzeciw rzeczywistym oczekiwaniom klientów, zamiast w prosty sposób powielać to, co oferowały wtedy renomowane luksusowe marki.

W tym duchu przestronna kabina sedana LS 2018, wyjątkowe cechy i wizjonerskie rozwiązania techniczne po raz kolejny zaskoczą nabywców, na nowo definiując standardy, jakich można oczekiwać od flagowej limuzyny o zasięgu ogólnoświatowym.
„Wyznaczyliśmy sobie niezwykle ambitne cele i śmiało przystąpiliśmy do ich realizacji” – mówi naczelny konstruktor LS, Toshio Asahi. „Klienci rozważający zakup limuzyny Lexusa to osoby na co dzień otoczone luksusem, które poszukują czegoś oryginalnego. Nie zainteresowalibyśmy ich tradycyjnym produktem z górnej półki.”

ODRODZENIE FLAGOWEJ LIMUZYNY

Tak jak pierwszy LS zapoczątkował markę Lexus, tak całkowicie odmieniony LS z roku 2018 jest kontynuatorem bardziej dynamicznego kierunku jej rozwoju. Kolejne generacje tego modelu na swój sposób nieodmiennie wprowadzały nowe aspekty nowoczesnego luksusu, kunsztu rzemieślniczego, osiągów i bezpieczeństwa jazdy, natomiast najnowsza dodaje do tego znacznie bardziej emocjonującą stylistykę i porywające własności jezdne.

Przy tworzeniu całkowicie odmienionego LS zaczęto od wyobrażenia sobie, jaki powinien być flagowy sedan – jakby to był ponowny debiut całej marki. Celem, jaki temu przyświecał, nie było poprawienie dotychczasowych osiągnięć marki Lexus, ale przewyższenie oczekiwań globalnego konsumenta dóbr luksusowych.

Elementem łączącym wszystkie generacje modelu LS pozostaje Omotenashi – idea Japońskiej gościnności. W branży samochodowej oznacza ona troskę o kierowcę i pasażerów, przewidywanie ich potrzeb, dbanie o ich komfort i chronienie ich przed zagrożeniami.

DYNAMIKA JAZDY

Użytkownicy luksusowych limuzyn w większym niż dotychczas stopniu domagają się doskonałych parametrów dynamicznych i wysokich osiągów bez obniżania poziomu komfortu. Są to jedne z najtrudniejszych do połączenia cech, jednak nowa globalna platforma konstrukcyjna GA-L pozwala to zadanie zrealizować. Nowa płyta podłogowa debiutowała w modelu coupe LC 500, a obecnie, ze zwiększonym rozstawem osi, stała się fundamentem dla nowego LS. W celu zachowania niskiego położenia środka ciężkości i odpowiedniego rozkładu mas, nowy LS oferowany będzie jedynie w wersji wydłużonej, o szerokim profilu poprzecznym i niskiej sylwetce.

Platforma GA-L jest najsztywniejsza w historii marki, stanowiąc solidną podstawę dla uzyskania doskonałych parametrów w zakresie sprawności prowadzenia, płynności jazdy i wyciszenia kabiny. Wynoszący 3125 mm rozstaw osi jest o 35 mm większy niż w wydłużonej wersji dotychczasowego LS.

Niezwykłe połączenie komfortu jazdy i doskonałego prowadzenia nowy LS zawdzięcza również najnowszej generacji zintegrowanego układu stabilizacji ruchu pojazdu (VDIM). Układ ten realizuje kompleksowe sterowanie podzespołami samochodu – układem hamulcowym, kierowniczym, przeniesienia napędu i zawieszenia – kontrolując liniowe i obrotowe ruchy samochodu względem jego osi podłużnej, poprzecznej i pionowej. Pozwala to uzyskać wyjątkowy komfort i bezpieczeństwo jazdy oraz doskonałe prowadzenie i trzymanie się nawierzchni. Zastosowane w ramach układu wspomagającego jazdę dynamiczną (LDH) aktywne drążki stabilizatorów wraz z mechanizmem niezależnego skrętu kół tylnych dodatkowo poprawia własności jezdne. Układ VDIM jest w stanie wspomagać stateczność ruchu w warunkach zróżnicowanej przyczepności podłoża, np. na nawierzchni częściowo suchej i częściowo oblodzonej.

Do budowy nowego LS zastosowane zostały między innymi blachy ze stali o podwyższonej wytrzymałości i stopy aluminium, co pozwoliło zmniejszyć jego masę o ponad 90 kg w porównaniu do poprzednika. Oszczędności na masie w połączeniu z wysoką sztywnością nadwozia i zastosowaniem nowego silnika V6 przełożyły się na poprawę cech dynamicznych samochodu.

Istotnym czynnikiem wpływającym na aspekty dynamiczne jest nowa płyta podłogowa, która umożliwiła umieszczenie większości dużych mas, w tym silnika i osób w kabinie, możliwie blisko środka geometrycznego i jak najbliżej podwozia, by w ten sposób uzyskać korzystniejsze położenie środka ciężkości samochodu. W celu dodatkowego zwiększenia wytrzymałości kluczowych stref struktury nośnej wprowadzone zostały między innymi specjalne wzmocnienia w komorze silnikowej oraz zastosowano sztywne, wykonane ze stopu aluminium elementy przedniego i tylnego zawieszenia.

Model LS słynie z doskonałego zawieszenia, jednak jego konstruktorzy dopatrzyli się i w tej kwestii możliwości udoskonalenia. Na przykład w wielowahaczowym zawieszeniu zastosowane są podwójne przeguby kuliste w górnych i dolnych wahaczach, co umożliwia precyzyjne przenoszenie najdrobniejszych ruchów, zarówno od strony układu kierowniczego, jak i nawierzchni drogi. Oprócz korzystniejszego rozkładu obciążeń, zastosowanie podwójnych przegubów kulistych ułatwia zachowanie optymalnej geometrii ustawienia kół i dzięki temu ich pełniejszej kontroli, a ponadto pozwala uzyskać bardziej precyzyjną reakcję na ruchy kierownicy oraz mniejszy opór początkowy przy skręcie. W celu zminimalizowania wielkości masy nieresorowanej, w konstrukcji zawieszenia szeroko wykorzystano stopy aluminium, na czym zyskały sprawność prowadzenia i komfort jazdy.

OSIĄGI I PŁYNNOŚĆ JAZDY ZDEFINIOWANE NA NOWO:

PODWÓJNIE DOŁADOWANY SILNIK V6
I 10-STOPNIOWA SKRZYNIA BIEGÓW

Mając na względzie połączenie wysokiej mocy i ekonomiczności w zakresie zużycia paliwa, specjalnie dla nowego modelu LS został skonstruowany od podstaw 3,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, przy którego tworzeniu wykorzystano rozwiązania z firmowych doświadczeń w formule F1. Ta zupełnie nowa jednostka napędowa LS, będąca przejawem strategii zdynamizowania marki, oferuje moc na poziomie V8, zachowując przy tym umiarkowany apetyt na paliwo, a także niski poziom hałasu i drgań. Serce nowego LS rozwija moc jak przystało na flagową limuzynę: 421 KM i 600 Nm momentu obrotowego – sporo więcej niż V8 w obecnym LS. Długi skok tłoka i jego optymalny stosunek do średnicy cylindra sprzyja sprawności spalania przy dużych prędkościach obrotowych oraz skuteczności podwójnego turbodoładowania, czego wyznacznikiem jest czas rozpędzania 0-100 km/h wynoszący około 4,5 sekundy wersji z napędem 4x4.

Ale jeszcze ważniejsze może być to, w jaki sposób silnik i skrzynia biegów zostały zestrojone, aby umożliwiać natychmiastowe przyspieszenie i równomierny wzrost momentu obrotowego aż do granicznej prędkości obrotowej.

Do uzyskania niezwykłej płynności działania zespołu napędowego, z której Lexus słynie, przyczynił się szereg różnych rozwiązań, takich jak drabinowa rama usztywniająca kadłub silnika, odpowiednio przekonstruowane mocowania silnika, czy elektryczny napęd przepustnic spalin. Kierowca będzie miał możliwość dopasowywania sposobu reakcji układu napędowego, wybierając pomiędzy jego trybami pracy Normal, Sport i Sport+, a odpowiednio dopracowany odgłos silnika spotęguje sportowe doznania.

W nowym LS została zastosowana, po raz pierwszy w luksusowym sedanie, 10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, wcześniej debiutująca w LC 500. Jest to tradycyjna skrzynia z przekładnią hydrokinetyczną, jednak o czasach przełączania konkurujących z osiąganymi w układach dwusprzęgłowych. Duża rozpiętość przełożeń realizowana przez dziesięć gęsto zestopniowanych biegów idealnie sprawdza się we wszelkiego rodzaju formach jazdy, zapewniając optymalne przełożenie w każdych warunkach.

Mimo możliwości bezpośredniej zmiany przełożeń za pomocą przełączników przy kierownicy, wielu kierowców będzie wolało zdać się na zaawansowany elektroniczny układ sterujący, który potrafi przewidywać zamysły osoby prowadzącej samochód. Układ na bieżąco dobiera idealne przełożenie w reakcji na przyspieszanie, hamowanie oraz poprzeczne siły bezwładności.

Przy ruszaniu z miejsca gęste zestopniowanie niskich biegów i krótkie czasy ich przełączania umożliwiają płynne, pełne ekscytujących doznań rozpędzanie samochodu. Przełożenia wyższych biegów są idealnie dobrane do wysokiego momentu obrotowego, jaki rozwijany jest przez podwójnie turbodoładowany silnik, pozwalając bez wysiłku przemierzać autostrady, a bardzo krótki czas redukcji biegu umożliwia natychmiastowe zwiększenie prędkości.

Blokowanie przekładni hydrokinetycznej realizowane jest we wszystkich zakresach pracy za wyjątkiem ruszania z miejsca, zapewniając poczucie bezpośredniej reakcji samochodu i mniejsze zużycie paliwa.

WYKUWAJĄC UNIKALNĄ
TOŻSAMOŚĆ

„LS jest flagowym modelem marki Lexus” – mówi naczelny konstruktor Koichi Suga. „Jak żaden inny z naszych modeli uosabia historię i obraz marki, a także symbolizuje wszystkie jej wartości.”
W myśl idei „mimo to”, nieodmiennie przyświecającej marce od momentu prac nad pierwszą generacją modelu LS, przestronność i komfort prestiżowego trójbryłowego sedana została ubrana w stylową sylwetkę czterodrzwiowego coupe, która jest bardziej atrakcyjna dla młodszych nabywców aut luksusowych.
Konstruktorzy Lexusa w pełni wykorzystali walory nowej płyty podłogowej, w szczególności jej obniżony profil i gabaryty odpowiednie dla limuzyny o dużym rozstawie osi, nadając nowemu LS należycie wydłużoną bryłę i niski, przyklejony do podłoża profil. W porównaniu z LS obecnej generacji, jest on o około 15 mm niższy, natomiast linia maski i pokrywy bagażnika poprowadzone są o odpowiednio ok. 30 mm i ok. 41 mm niżej. Nowy LS jest pierwszym sedanem marki z sześciosegmentowym układem szyb bocznych. Jest również pierwszym sedanem Lexusa z szybami bocznymi płasko wkomponowanymi w słupki nadwozia.

W celu zachowania wystarczającej przestrzeni nad głowami pasażerów mimo obniżonej wysokości samochodu, okno dachowe w nowym LS przesuwa się po zewnętrznej stronie dachu. Charakterystycznie wcięta osłona chłodnicy otrzymała unikalny siatkowy wzór, pozornie zmieniający swój wygląd w zależności od oświetlenia, będący efektem intensywnych prac projektowych z użyciem komputerowych narzędzi wspomagających CAD, połączonych z ręczną obróbką tysięcy pojedynczych płaszczyzn.
Nowy LS wprowadza pięć zupełnie nowych wzorów kół: dwa 19-calowe i trzy 20-calowe. Ekskluzywne 20-calowe felgi mają połyskliwie wykończoną powierzchnię, uzyskaną za pomocą techniki elektropowlekania, zwanej napylaniem jonowym. Wszystkie oprócz jednego wzoru mają konstrukcję ze specjalnymi pustymi przestrzeniami, których zadaniem jest ograniczanie hałasu rezonansowego powodowanego przez opony.

KLASYCZNY KOMFORT
W NOWOCZESNYM WYDANIU

Wykreowanie nowych standardów flagowego luksusu nie jest tylko kwestią dodania większej liczby funkcji i możliwości. Zgodnie z duchem „Omotenashi”, czyli Japońskiej gościnności, inżynierowie Lexusa obdarzyli kabinę nowego LS luksusem, który zaprasza i spowija pasażerów, jednocześnie traktując kierowcę jak partnera.

„Wystarczy po prostu otworzyć drzwi, aby natychmiast doznać wrażenia, że widzi się wnętrze niepodobne do żadnego z dotąd spotykanych w samochodach luksusowych” – stwierdza naczelny konstruktor Koichi Suga.

Przykładem może być nowy kształt siedzeń, z możliwością nawet 28-kierunkowej elektrycznej regulacji ustawienia foteli przednich, a także z funkcją podgrzewania, chłodzenia i masażu. Naturalistycznie ukształtowana deska rozdzielcza z wyświetlaczami informacyjnymi na jednakowej wysokości ułatwia operowanie wszelkimi funkcjami bez zmiany pozycji, zapewniając pełną ergonomię miejsca kierowcy.

Czyniąc nowego LS w jeszcze większym stopniu samochodem kierowcy, z nie mniejszą atencją zadbano o osoby jadące z tyłu, tworząc dla nich przytulne miejsca siedzące, których oparcia płynnie łączą się z boczną tapicerką.

Opcjonalne funkcje podgrzewania, chłodzenia oraz masażu czynią tylne siedzenia najbardziej przytulnym miejscem. W wersji z oferowanym w rozszerzonym pakiecie luksusowym przednim oraz tylnym siedzeniem pasażera z funkcją masażu Shiatsu i elektrycznie podnoszonym podnóżkiem, przestrzeń dla nóg jest największa spośród wszystkich wcześniejszych generacji modelu LS. Ponadto w pakiecie tym oparcie tylnego siedzenia znajdującego się za miejscem obok kierowcy można odchylać nawet o 48 stopni i można je też podnosić o 24 stopnie w celu ułatwienia wysiadania z samochodu.

Ponieważ nowy LS jest niższy od swych poprzedników, w wersji z zawieszeniem pneumatycznym po raz pierwszy wprowadzono funkcję ułatwienia dostępu do samochodu. Po odblokowaniu drzwi przy użyciu elektronicznego kluczyka samochód się nieco podnosi i odchylają się boczne wyprofilowania fotela, ułatwiając kierowcy zajęcie miejsca za kierownicą.

POŁĄCZENIE TRADYCJI
I NOWOCZESNEJ
TECHNIKI

Niezwykła estetyka w LS przejawia się w odpowiednio dobranym oświetleniu i dbałości o szczegóły. Nowe podejście do kreowania elementów wykończeniowych ponownie nawiązuje do kultury japońskiej, łącząc tradycyjne dla niej poczucie smaku z zaawansowanymi technologiami wytwarzania. Znajduje to swoje odzwierciedlenie w postaci charakterystycznych sygnatur, w rodzaju inspirowanego Japońskimi lampionami stylowego oświetlenia kabiny, czy podłokietników, które zdają się być swobodnie zawieszone w przestrzeni obok drzwi.

W nowym LS zobaczymy też nowe, inspirowane wzorami Shimamoku drewniane elementy wykończeniowe, łączące w artystycznej formie Japońską sztukę formowania z cienkich płatów drewna z technologią laserowego wycinania. Do wyboru będą następujące nowe zestawy drewnianego wykończenia: Art Wood/Organic, Art Wood/Herringbone oraz Laser Cut Special. W przeciwieństwie do tradycyjnych drewnianych wyrobów Shimamoku o prostych słojach, zastosowane w nowym LS elementy o dużych słojach poprzecznych cechuje silniejszy kontrast pomiędzy jasnymi i ciemnymi miejscami, co ożywia ich wygląd.

NIEMAL ABSOLUTNA
CISZA, ALBO
WSPANIAŁA MUZYKA

Choć układ wydechowy Lexusa LS został zestrojony w kierunku bardziej zdecydowanego brzmienia, podczas jazdy w jego kabinie panuje absolutna cisza. Nowe metody wyciszenia pozwoliły uzyskać jeszcze lepsze efekty niż w poprzednich generacjach LS. Funkcja aktywnego tłumienia dźwięków reaguje na dobiegające do wnętrza samochodu odgłosy silnika i wygasza pewne częstotliwości, emitując z pokładowych głośników dźwięki w przeciwfazie.

Wyizolowana od zewnętrznych hałasów kabina nowego LS stanowi idealną przestrzeń zarówno dla standardowo montowanego wysokiej klasy zestawu nagłośnieniowego, jak i opcjonalnego audiofilskiego zestawu Mark Levinson z funkcją dźwięku przestrzennego i zespołem głośników w podsufitce. Do ich obsługi służy graficzny interfejs, który jest teraz bardziej przyjazny. Jego zdalny panel dotykowy nowej generacji reaguje analogicznie jak ekran smartfona, a ponadto potrafi rozpoznawać pismo odręczne. Oprócz szerokoformatowego wyświetlacza o przekątnej 12,3 cala, nowy LS może być opcjonalnie wyposażony w duży kolorowy wyświetlacz projekcyjny, prezentujący informacje bezpośrednio w polu widzenia kierowcy.

ZAAWANSOWANE FUNKCJE DBAJĄCE
O BEZPIECZEŃSTWO JAZDY

Nowy LS ma wpisany w swoją konstrukcję wysoki poziom bezpieczeństwa biernego, czyli ochrony swoich pasażerów przed skutkami kolizji. Ponadto wyposażono go w szereg funkcji pozwalających unikać kolizji bądź minimalizować ich skutki.
Otrzymał pakiet bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+, a także zaawansowany zestaw funkcji bezpieczeństwa z pierwszą na świecie intuicyjną detekcją pieszych sprzężoną z aktywnym reagowaniem układu kierowniczego. W razie wykrycia z przodu pieszego, z którym kolizja jest nieunikniona, LS automatycznie uruchomi hamulce i za pośrednictwem układu kierowniczego samoczynnie wykona manewr omijający, pozostając w obrębie obranego pasa ruchu. Kierowca jest ostrzegany za pośrednictwem opcjonalnego wyświetlacza projekcyjnego.

Wysokiej klasy system Driving Support nazwany Lexus CoDrive jest także nowością w nowym sedanie LS. Pozwala na kontrolę sterowania pojazdem zależną i w zgodzie z intencjami kierowcy oraz stałe wsparcie podczas jazdy po autostradzie.

DANE TECHNICZNE

LEXUS LS 500 2018

Rodzaj nadwozia Pełnowymiarowy sedan klasy luksusowej
Silnik V6 3,5 L, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i dwiema turbosprężarkami
Skrzynia biegów 10-stopniowa automatyczna
Moc 421 KM
Moment obrotowy 600 Nm
Rozstaw osi 3125 mm
Długość 5235 mm
Wysokość 1450 mm
Szerokość 1900 mm
Koła 19- lub 20-calowe

Aby serwis internetowy Lexusa działał optymalnie, a korzystanie z niego było komfortowe, stosujemy pliki cookies. Dalsze korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień oznaczać będzie Twoją akceptację wszystkich plików cookies w serwisie Lexusa.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ