1. new-cars
  2. LC-my-23
Szybka nawigacja
  • ZMIANY NA MIARĘ LEGENDY

    NOWY LEXUS LC

  • Prezentujemy światu odświeżoną wersję jednego z najbardziej spektakularnych samochodów w historii. Przygotuj się na jeszcze bogatsze wyposażenie i więcej wrażeń z jazdy niesamowitym Lexusem LC.

Udoskonalony układ jezdny

Zarówno Lexus LC, jak i LC Convertible z roku modelowego 2024 mogą poszczycić się ulepszonym układem jezdnym. System został zaprojektowany zgodnie z koncepcją Lexus Driving Signature. Zapewnia prowadzącemu pewność i komfort za kierownicą oraz sprawia, że jazda jest prawdziwą przyjemnością.

Japońscy inżynierowie wprowadzili szereg ulepszeń w układzie zawieszenia, dzięki którym auto prowadzi się precyzyjniej i jeszcze lepiej trzyma się drogi. Dokonano także zmian w układzie hamulcowym. Zmodyfikowano ustawienia systemu tak, by dawał on jeszcze bardziej naturalne odczucia podczas hamowania. 10-biegowa skrzynia automatyczna w trybie SPORT S i SPORT S+ ma teraz jeszcze więcej dynamicznego charakteru. Tryb SPORT S+ tworzy wrażenie jazdy samochodem wyposażonym w skrzynię manualną, odpowiednio dobierając biegi podczas przyspieszania lub zwalniania.

W egzemplarzach z wolnossącym silnikiem V8 oraz tylnym dyferencjałem LSD dodano tryb Expert. Jest on przeznaczony do jazdy na torze i rozłącza układ kontroli trakcji, pozwalając na prowadzenie auta w poślizgu.

Większe bezpieczeństwo

Pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + w LC z roku modelowego 2024 został rozbudowany o nowe funkcje, które pomagają uniknąć kolizji w większej liczbie sytuacji i lepiej wspomagają kierowcę.

Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) zyskał funkcję rozpoznawania rowerzystów w dzień. Dodano asystenta skrętu na skrzyżowaniu, a układ wspomagania kierowania dokonuje delikatnych korekt jazdy, by uniemożliwić zjechanie ze swojego pasa ruchu. System rozpoznawania znaków współpracuje z aktywnym tempomatem (DRCC) i jest w stanie dostosować prędkość auta do ograniczeń szybkości na znakach. Nowym elementem DRCC jest układ dostosowujący tempo jazdy podczas pokonywania zakrętów. 

  • LEXUS SAFETY SYSTEM +

                                                                            Innowacyjne technologie, takie jak Lexus Safety System + z pionierskim systemem ochrony przedkolizyjnej, czynią z najnowszego Lexusa LC prawdziwego lidera bezpieczeństwa w tej klasie pojazdów. Asystent skrętu na skrzyżowaniu wykrywa pojazdy nadjeżdżające z naprzeciwka i pieszych przechodzących przez jezdnię. Bezpieczeństwo jazdy podnoszą takie systemy jak asystent utrzymania na pasie ruchu (LKA), automatyczne światła drogowe (AHB) czy asystent rozpoznawania znaków drogowych (RSA).                                                                                                                         

  • SYSTEM OCHRONY PRZEDKOLIZYJNEJ Z AKTYWNYM WSPOMAGANIEM KIEROWANIA

    Możliwości systemu ochrony przedkolizyjnej, dotychczas wykrywającego pojazdy (w tym rowery) i pieszych w świetle dziennym, uzupełniono o wykrywanie pieszych nocą. Jeśli system uzna, że prawdopodobieństwo kolizji jest wysokie, automatycznie aktywuje hamulce, aby pomóc w jej uniknięciu lub ograniczyć szkody. Gdy pojazd, pieszy lub rowerzysta znajdzie się na torze jazdy lub bardzo blisko niego, aktywne wspomaganie kierowania pomoże kierowcy utrzymać stabilność pojazdu i zapobiegnie niezamierzonemu opuszczeniu pasa ruchu.                                                                                      

  • DYNAMICZNY TEMPOMAT RADAROWY / REDUKCJA PRĘDKOŚCI NA ZAKRĘTACH

    Dynamiczny tempomat radarowy zapewnia utrzymywanie przez Lexusa LC odpowiedniej odległości od poprzedzającego pojazdu. Jeśli pojazd z przodu się zatrzyma, system zatrzyma również Lexusa LC. Gdy poprzedzający pojazd z powrotem ruszy, LC także podejmie dalszą jazdę. System ten odciąża kierowcę w sytuacjach wymagających częstego zatrzymywania się i ruszania. Z kolei funkcja redukcji prędkości na zakrętach automatycznie zmniejsza prędkość, gdy jest ona zbyt wysoka do bezpiecznego pokonania łuku, po którym porusza się pojazd.                                                                                                

Rewelacyjne multimedia

W multimediach LC z roku modelowego 2024 najbardziej zauważalną zmianą jest nowy, większy ekran systemu multimedialnego Lexus Link Pro. Wyświetlacz jest teraz bardziej intuicyjny w obsłudze, ma większą liczbę funkcji i działa szybciej. Nowy, 12,3-calowy, dotykowy ekran HD pojawił się w miejsce mniejszego wyświetlacza obsługiwanego przy pomocy touchpada. Aby ułatwić obsługę multimediów, nowy ekran został przysunięty o 86 mm bliżej kierowcy.

Model LC będzie też wyposażony w asystenta głosowego Lexus Concierge, który może być wywoływany komendą „Hej Lexus”. System reaguje na naturalną mowę ludzką. Oparta na chmurze nawigacja przekazuje na bieżąco informacje o drodze, a w razie przerwania łączności internetowej będzie dalej pokazywać trasę, korzystając z wcześniej pobranych danych. System multimedialny może zachować ustawienia trzech użytkowników, w tym ich preferencje dotyczące pracy nawigacji, systemu audio, pozycji za kierownicą oraz pracy asystentów bezpieczeństwa.

W związku z zastosowaniem ekranu dotykowego oraz rezygnacją z touchpada przearanżowano układ przycisków na konsoli środkowej. Obok skrzyni biegów umieszczono aluminiowe pokrętło systemu audio, które jest łatwo dostępne zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. W schowku w konsoli środkowej znajdują się gniazda USB-A, USB-C oraz 12V

W samochodzie zastosowano też ulepszone nagłośnienie Mark Levison Surround Sound System. 13-głośnikowy układ ma jakość dźwięku porównywalną z zestawem kina domowego.

Odmienione wnętrze

Oba modele coupé Lexusa zyskały dwie nowe kolorystyki wnętrza. Elegancka Blue&White ma niebieskie elementy kierownicy, lewarka zmiany biegów, boczków drzwi oraz progów. Dark Rose to wariant o sportowym charakterze, w którym czerń kontrastuje z intensywną, czerwoną barwą obicia siedzeń, konsoli środkowej, deski rozdzielczej i boczków drzwi. Deska rozdzielcza od strony pasażera ma teraz takie samo wykończenie, jak konsola środkowa. Pojawiły się też nowe pokrycia siedzeń, a nakładki progowe w wybranych wersjach wykonano z włókna węglowego.

Wnętrze samochodu w specyfikacji ULTIMATE EDITION ma kolor Kachi-Blue, co stanowi nawiązanie do barw legendarnych japońskich wojowników. Zbroje samurajów były właśnie w kolorze niebiesko-czarnym, zwanym kaichi-iro czyli zwycięstwo. 

Nowa kolorystyka

Do palety kolorów dostępnych w modelach LC i LC Convertible dołączyły dwa nowe lakiery, które idealnie podkreślają najlepsze cechy obu wersji nadwoziowych - Heat Blue oraz Sonic Copper znany z modeli RX oraz RZ. Samochody oferowane są także z trzema rodzajami felg aluminiowych. To 21-calowe obręcze kół w czarnym, metalicznym kolorze, 21-calowe z wykończeniem maszynowym 3D oraz 21-calowe w kontrastujących kolorach czarnego matu oraz błyszczącego chromu.

Zmodyfikowano także kształt obudowy lusterek, dzięki czemu mają one jeszcze lepsze właściwości aerodynamiczne i generują mniej szumów. Dodatkowo, wszystkie wersje Lexusa LC mają w obudowach lusterek zamontowane kamery systemu monitorującego obraz wokół samochodu.

Wersję ULTIMATE EDITION wyróżnia legendarna kolorystyka - matowy lakier Hakugin White, który przywodzi na myśl LFA i inne kultowe modele samochodów sportowych. Odcień ten doskonale kontrastuje z czernią detali, tworząc przyciągającą uwagę, wyrazistą sylwetkę. 

Bogatsze wyposażenie

LC, jak przystało na samochód segmentu premium, ma bardzo bogate wyposażenie. Warto wymienić tutaj chociażby kamery 360o, najnowszą wersję Lexus Safety System + oraz całe spektrum możliwości personalizacji. Rozbudowane opcje i pakiety dedykowane są zwłaszcza wyjątkowej specyfikacji BESPOKE. 
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O JEŹDZIE PRÓBNEJ

CO DAJE JAZDA PRÓBNA?

Daj się porwać marce Lexus, umawiając się na jazdę próbną. Wybierz pojazd, miejsce i czas jazdy.

 

GALERIA LEXUSA LC

Poznaj luksus, wyrafinowanie i styl Lexusa LC.