1. new-cars
  2. LS MY 23
Szybka nawigacja
  • PERFEKCYJNY KOLOR

    Lakier Lunar Silver na flagowym modelu LS to prawdziwy popis technologicznej doskonałości osiągniętej dzięki wieloletnim, specjalistycznym badaniom i innowacjom.

  • NAJWYŻSZY NA ŚWIECIE POZIOM BEZPIECZEŃSTWA

    W sedanie LS zastosowaliśmy nasze najnowsze, unikatowe w skali światowej systemy bezpieczeństwa. Jest to realizacja idei „wolności jazdy bez obaw”, głoszonej przez naczelnego inżyniera modelu..

  • OSIĄGI I PŁYNNOŚĆ DZIAŁANIA HYBRYDY

    LS 500h łączy świetne osiągi z wyjątkową płynnością — nie tylko na autostradzie, na której wielostopniowy układ hybrydowy pozwala komfortowo jechać z prędkością nawet 250 km/h, lecz także w mieście.              

OSIĄGI

  • WIELOSTOPNIOWY HYBRYDOWY UKŁAD NAPĘDOWY

    Sercem nowego Lexusa LS 500h jest wielostopniowy hybrydowy układ napędowy. Napęd ten, zaprojektowany z myślą o przyjemności z prowadzenia i cichej pracy, to rewolucja w osiągach i charakterystyce hybryd. Połączenie przekładni wielostopniowej z napędem hybrydowym opartym na 3,5-litrowym silniku V6 uczyniło z Lexusa LS 500h samochód, który zachwyca liniowym przyspieszeniem, elastycznością, płynnością i oszczędnością hybrydy. Umożliwia przy tym aktywną zmianę przełożeń w trybie M, w którym kierowca ma do dyspozycji aż 10 biegów. LS 500h jest dostępny w wariantach z napędem na tylne albo na wszystkie koła.

    W najnowszym LS 500h tylny katalizator, tradycyjnie montowany na rurze wydechowej, umieszczono bliżej silnika, żeby oba katalizatory tworzyły szybciej nagrzewający się zespół. Inżynierowie Lexusa zwiększyli wsparcie, jakie silnik elektryczny zapewnia spalinowemu, i dostroili charakterystykę pedału przyspieszenia, by moc była rozwijana jeszcze płynniej.

  • MISTRZOWSKA AERODYNAMIKA

    Nadwozie LS 500h projektowano tak, by nadać mu idealnie opływową formę. Boki przedniego zderzaka mają kształt kierujący powietrze wzdłuż nadkoli. Podwodzie samochodu jest prawie w całości osłonięte w celu zmniejszenia oporów aerodynamicznych, a specjalne użebrowanie płynnie kieruje strumień powietrza do tyłu. Współczynnik oporu aerodynamicznego Lexusa LS 500h wynosi 0,26 (0,28 w wersji AWD).

  • LEKKIE NADWOZIE O WYSOKIEJ SZTYWNOŚCI

    Lexus LS 500h ma niezwykle sztywne nadwozie, dzięki któremu na drodze zachwyca stabilnością zachowania i precyzją prowadzenia. Szerokie zastosowanie lekkich materiałów, takich jak aluminium, oraz zaawansowanych technologii łączenia elementów przyczyniło się do ograniczenia masy pojazdu, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i lepsze osiągi. Aby uzyskać jeszcze większą sztywność, prawie dwukrotnie podniesiono wytrzymałość wzmocnień na połączeniach belki tylnego zawieszenia z nadwoziem, co korzystnie wpłynęło na stabilność prowadzenia i komfort jazdy.

Układ korekcji sztywności zawieszenia poprawia komfort i właściwości jezdne, regulując aż 650 odrębnych parametrów. Pomaga mu w tym nowa, wzmocniona konstrukcja tylnego zawieszenia, która sprzyja stabilności i wygodzie podróżowania, podobnie jak nowe fotele, które świetnie podtrzymują ciało. W rezultacie osiągi samochodu są przyjemnie odczuwalne. LS to samochód wyrafinowany pod każdym względem — sztab projektantów, inżynierów, mistrzów kierownicy i rzemiosła pracował nad jego smukłą formą i harmonijnym zachowaniem w trakcie jazdy, by potem doskonalić je podczas wielomiesięcznych prób torowych i drogowych na całym świecie.

Aby do minimum ograniczyć konieczność przenoszenia wzroku i ryzyko rozproszenia uwagi, wszystkie ważne wskaźniki i wyświetlacze umieszczono blisko pola obserwacji drogi. Często używane elementy sterujące, takie jak selektor trybu jazdy, skupione są w pobliżu kierownicy.

BEZPIECZEŃSTWO

  • LEXUS SAFETY SYSTEM +

    Wzbogacony pakiet Lexus Safety System + Lexusa LS 500h opracowano z myślą o unikaniu różnego rodzaju wypadków i kolizji. Na przykład system ochrony przedzderzeniowej wykrywa teraz pieszych i rowery, a w razie potrzeby wyświetla ostrzeżenia lub automatycznie używa hamulców. Z kolei wspomaganie podążania za pasem ruchu pomaga uniknąć niezamierzonego zjeżdżania z pasa, a automatyczne światła drogowe poprawiają widoczność w nocy. Asystent skrętu na skrzyżowaniu wykrywa teraz pojazdy nadjeżdżające z naprzeciwka i pieszych przechodzących przez jezdnię. Wspomaganie kierowania w sytuacji awaryjnej pomaga kierowcy wykonywać właściwe ruchy kierownicą, gdy inny pojazd, rower lub pieszy znajduje się na pasie jazdy bądź bardzo blisko niego. Jeszcze jedną innowacją w Lexusie LS 500h jest funkcja zwalniania na łukach, która samoczynnie zmniejsza prędkość, gdy dynamiczny tempomat radarowy uzna ją za zbyt wysoką.

  • SYSTEM OCHRONY PRZEDZDERZENIOWEJ

    Możliwości systemu ochrony przedzderzeniowej, dotychczas wykrywającego pojazdy i pieszych w świetle dziennym, uzupełniono o wykrywanie pieszych nocą oraz rowerów za dnia. Czułość i zakres dynamiczny kamery pomagają unikać wypadków w ciemności — na przykład w sytuacji, gdy kierowca oślepiony przez pojazd z naprzeciwka nie widzi pieszego przed maską. Ponadto kąt, jaki obejmuje radar działający w zakresie fal milimetrowych, poszerzono tak, aby możliwe było wykrywanie rowerów w świetle dziennym. Jeśli system uzna, że prawdopodobieństwo kolizji jest wysokie, automatycznie aktywuje hamulce, aby pomóc w jej uniknięciu lub ograniczyć szkody.

  • LEXUS SAFETY SYSTEM + A

    Aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa, system Lexus Safety System + A oferuje funkcje dodatkowe w stosunku do tych, które zawiera Lexus Safety System +. Należą do nich:

    • System ochrony przedzderzeniowej z aktywnym wspomaganiem układu kierowniczego
    • Ostrzeżenie o pojazdach nadjeżdżających z przodu z kierunku poprzecznego (FCTA)
    • System adaptacyjnych świateł drogowych (AHS) BladeScan®
    • Cyfrowe lusterko wsteczne
    • Projektor HUD z funkcją ostrzegania o obecności pieszych

    Dodatkowo LS 500h AWD w klasach wyposażenia Executive i Luxury oferuje:

    • Zaawansowany system parkowania

Wykorzystując światło emitowane przez 12 diod LED kierowane na łopatki okrągłego lustra wirującego z prędkością 6000 obr./min, a następnie przepuszczane przez soczewkę, przełomowy system ułatwia kierowcy dostrzeganie pieszych i znaków drogowych, nie oślepiając przy tym kierowców pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka.

Lexus LS 500h może być wyposażony nawet w 12 poduszek powietrznych. W razie kolizji pośrodku napełniającej się poduszki powietrznej pasażera z przodu tworzone jest zagłębienie, w które trafiają delikatne obszary twarzy, takie jak nos i usta. Opcjonalne elektrycznie regulowane fotele dla pasażerów z tyłu zawierają poduszki powietrzne wbudowane w siedzenia.

ŚMIAŁY STYL

  • ODWAŻNIE ZAPROJEKTOWANA FLAGOWA LIMUZYNA

    By stworzyć przestronnego, flagowego sedana o jednoznacznie dynamicznym wizerunku, projektanci musieli przekroczyć wiele granic. Jest to widoczne nawet w detalach. Zaprojektowanie samej tylko atrapy chłodnicy, złożonej z 5000 osobnych powierzchni, trwało wiele miesięcy. W ten sposób powstał samochód, który — gdziekolwiek się pojawia — przywodzi na myśl przybycie gwiazdy witanej czerwonym dywanem. Elegancki wizerunek sedana współgra z linią dachu, która wyraźnie wskazuje na dynamiczny charakter pojazdu. W Lexusie LS każdy czuje się kimś wyjątkowym — niezależnie czy porusza się nim jako kierowca, czy pasażer.

  • OBRĘCZE KÓŁ ZE STOPÓW LEKKICH

    Lexus LS 500h może być wyposażony w różne obręcze kół wykonane ze stopów lekkich:

    • 19-CALOWE, ODLEWANE OBRĘCZE ZE STOPÓW LEKKICH w kolorze metalicznej szarości, z obrabianymi maszynowo detalami i płaską krawędzią, która poprawia właściwości aerodynamiczne i redukuje szum opływającego powietrza.
    • 19-CALOWE ODLEWANE OBRĘCZE ZE STOPÓW LEKKICH. Te wyciszające obręcze z metaliczną powłoką hyper-chrome podkreślają dynamiczny wizerunek nowego LS 500h.
    • 20-CALOWE ODLEWANE OBRĘCZE ZE STOPÓW LEKKICH. Wyciszające obręcze kunsztownie wykończone czarną powłoką, które nie pozwalają obojętnie przejść obok samochodu.
    • 20-CALOWE ODLEWANE OBRĘCZE ZE STOPÓW LEKKICH. Te nowe, czarne, 20-calowe obręcze są poddawane kunsztownej obróbce, która nadaje im wygląd godny flagowej limuzyny.
  • POTRÓJNE REFLEKTORY LED

    Reflektory LED Lexusa LS 500h, mieniące się niczym klejnoty, są teraz ustawione pionowo w smukłych zespołach 3-projektorowych i uzupełnione o światła do jazdy dziennej w kształcie litery L charakterystycznej dla Lexusa. Optymalnie kierują i regulują wiązkę światła, a przy tym uzupełnione są o kierunkowskazy włączane sekwencyjnie oraz światła na każdą pogodę, przydatne w warunkach zamglenia.

Tylne światła zespolone Lexusa LS 500h złożone są z licznych diod LED. W połączeniu z nowymi ozdobami w kolorze fortepianowej czerni sprawiają, że samochód jest natychmiast rozpoznawany po świetlnych liniach przywodzących na myśl kryształ.

Lexus LS 500h może być wyposażony w elektryczną, bezdotykowo sterowaną pokrywę bagażnika, która ułatwia wkładanie i wyjmowanie nieporęcznych przedmiotów. Wystarczy mieć przy sobie inteligentny kluczyk, by móc otwierać i zamykać bagażnik ruchem stopy pod czujnikiem wbudowanym w tylny zderzak.

INNOWACYJNE TECHNOLOGIE

  • ZAAWANSOWANE SYSTEMY WSPOMAGAJĄCE KIEROWCĘ

    Uwolnienie kierowcy od stresu przekłada się na mniejsze ryzyko wypadku. Dlatego dla Lexusa LS 500h opracowaliśmy supernowoczesne systemy wspomagające, takie jak zaawansowany system parkowania, dzięki któremu można zaparkować limuzynę „bez dotykania kierownicy”. Aby ułatwić poruszanie się po mieście, cyfrowy monitor manewrowania udostępnia panoramiczny obraz otoczenia samochodu w pełnym zakresie 360°. Widok pokonywania zakrętu to wirtualny, trójwymiarowy obraz Lexusa LS uzupełniony o linie naprowadzające, które pomagają uniknąć najechania na krawężnik. Natomiast wizualizacja odstępu pomaga w wymijaniu innych pojazdów.

  • LUKSUSOWE OTOCZENIE

    Osoby podróżujące Lexusem LS — w komfortowym otoczeniu wykończonym przez mistrzów Takumi — mogą odprężyć się na przednim fotelu z masażem lub na odchylanym fotelu tylnym, który poza masażem oferuje miejsce na nogi niczym w pierwszej klasie i podnóżek zmieniający go w otomanę. Asystent Climate Concierge dba o to, by w samochodzie panowała idealna dla każdego pasażera temperatura. Uwalnia również cząstki nanoe™ X, które z jednej strony oczyszczają powietrze z wirusów i bakterii, a z drugiej usuwają nieprzyjemne zapachy oraz nawilżają włosy i skórę osób przebywających we wnętrzu samochodu. Lexus troszczy się o komfort każdego, kto w nim podróżuje.

  • FUNKCJE SIECIOWE LEXUS LINK

    Osoby podróżujące Lexusem LS — w komfortowym otoczeniu wykończonym przez mistrzów Takumi — mogą odprężyć się na przednim fotelu z masażem lub na odchylanym fotelu tylnym, który poza masażem oferuje miejsce na nogi niczym w pierwszej klasie i podnóżek zmieniający go w otomanę. Asystent Climate Concierge dba o to, by w samochodzie panowała idealna dla każdego pasażera temperatura. Uwalnia również cząstki nanoe™ X, które z jednej strony oczyszczają powietrze z wirusów i bakterii, a z drugiej usuwają nieprzyjemne zapachy oraz nawilżają włosy i skórę osób przebywających we wnętrzu samochodu. Lexus troszczy się o komfort każdego, kto w nim podróżuje.

System Lexus Link Multimedia w modelu LS zaprojektowano tak, by korzystało się z niego przyjemnie, łatwo i wyjątkowo szybko. Jego centralnym elementem jest ekran dotykowy HD o przekątnej 12,3 cala. Należy do największych wyświetlaczy stosowanych w samochodach tej kategorii, a jego umiejscowienie zapewnia wygodną, bezproblemową obsługę. To tutaj pobiera się z sieci najnowsze mapy, steruje systemem audio Mark Levinson, a także korzysta z nawigacji i reguluje klimatyzację. Kierowca i pasażerowie mogą również wyświetlać swoje ulubione aplikacje ze smartfona za pośrednictwem interfejsu Android Auto® lub bezprzewodowego Apple CarPlay®.

System rozrywkowy dla pasażerów z tyłu, obsługiwany za pomocą uniwersalnego panelu w tylnej części pojazdu, prezentuje obrazy wideo o znakomitej jakości na ekranie LCD o przekątnej 11,6 cala. System obsługuje rozdzielczość HD 720p obrazu przesyłanego przy użyciu funkcji Miracast z urządzenia podłączonego do portu HDMI albo rozdzielczość 1080p obrazu przesyłanego przez połączenie Wi-Fi. Można w ten sposób odtwarzać materiały z płyt Blu-ray, kart SD lub sieci Wi-Fi. W podłokietniku znajduje się gniazdo słuchawkowe i port HDMI.

Nowy system audio 3D Surround Mark Levinson Surround System składa się z 23 głośników rozmieszczonych w 16 punktach kabiny i jest źródłem wyjątkowych wrażeń porównywalnych z takimi, jakie zapewnia kino domowe bardzo wysokiej klasy. Technologie Quantum Logic Immersion i ClariFi z funkcją analizy skompresowanego strumienia audio i uzupełniania utraconych danych dbają o najwyższą jakość dźwięku. 22-centymetrowy subwoofer w tylnej półce emituje bogate brzmienie, które podkreśla atmosferę i wyrazistość brzmienia oryginalnego nagrania.
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O JEŹDZIE PRÓBNEJ

CO DAJE JAZDA PRÓBNA?

Daj się porwać marce Lexus, umawiając się na jazdę próbną. Wybierz pojazd, miejsce i czas jazdy.
LEXUS VIDEO GUIDE

INTERAKTYWNY PORADNIK POSIADACZA LEXUSA