1. new-cars
  2. all-new-ux-300e
ŚWIATOWA PREMIERA

NOWY UX 300e

The latest model delivers a cruising range extended by more than 40% up to 450 km and an energy efficiency of 16.7 kWh/100km.

ZNAKOMITE OSIĄGI, PODWYŻSZONY POZIOM BEZPIECZEŃSTWA

PIONIER ELEKTRYFIKACJI

Nowy UX 300e to ewolucyjne rozwinięcie pierwszego produkcyjnego modelu Lexusa z elektrycznym napędem akumulatorowym (Battery Electric Vehicle, BEV). Ten miejski, kompaktowy crossover zyskał szerokie uznanie ze względu na wyróżniające się wzornictwo i praktyczne rozmiary nadwozia, a także świetne własności jezdne i ciszę, jaką zapewnić może tylko samochód w stu procentach elektryczny. Najnowszy model oferuje zasięg powiększony o 40%, do 450 km, oraz zużycie energii na poziomie 16,7 kWh/100km.
ZNAKOMITE OSIĄGI, PODWYŻSZONY POZIOM BEZPIECZEŃSTWA

JESZCZE LEPSZE PROWADZENIE

W każdej sytuacji drogowej podczas hamowania, zmiany kierunku jazdy i przyspieszania samochód zachowuje się bardzo spójnie. Sztywność nadwozia nowego UX 300e zwiększono poprzez dodanie 20 punktów zgrzewania. Niskie położenie środka ciężkości, takie samo, jak w stylowym coupé Lexusie LC, wynika z ulokowania akumulatora pod podłogą. Sportowe rozpórki tylnego zawieszenia, będące na wyposażeniu standardowym oraz optymalne zestrojenie wspomagania układu kierowniczego i amortyzatorów sprawiają, że auto prowadzi się jeszcze lepiej: bezpośrednio i responsywnie, jak przystało na wyrafinowany samochód o najwyższej jakości.
ZNAKOMITE OSIĄGI, PODWYŻSZONY POZIOM BEZPIECZEŃSTWA

LEXUS SAFETY SYSTEM+ 2,5

 Funkcja ochrony przedzderzeniowej, która wykrywa rowerzystów za dnia i pieszych w nocy, została uzupełniona o detekcję nadjeżdżających pojazdów przed skrętem na skrzyżowaniu i pieszych przechodzących przez ulicę, gdy auto skręca w prawo lub w lewo. Dodano również takie funkcje, jak awaryjne omijanie przeszkody. Natomiast automatyczne sterowanie prędkością na zakrętach zawczasu redukuje szybkość pojazdu z uwzględnieniem wielkości łuku.

UX 300e zyskał znacząco większy zasięg, stając się autem elektrycznym jeszcze bardziej wartościowym i lepiej dopasowanym do stylu życia użytkownika. Będziemy nadal pracować nad udoskonaleniami, które przybliżą nas do neutralności węglowej

Naczelny inżynier, Mitsuteru Emoto

  • JESZCZE LEPIEJ SKOMUNIKOWANY

    System multimedialny i usługi sieciowe poddano gruntownej przebudowie. Może również posiadać większy ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala i większej niż dotąd rozdzielczości, a także intuicyjny interfejs użytkownika. Połączony z siecią system nawigacji wykorzystuje dane map z chmury, by w czasie rzeczywistym pozyskiwać informacje o ruchu drogowym i wolnych miejscach parkingowych. 

    Samochód wyposażono w interfejsy Apple CarPlay™ i Android Auto™* umożliwiające korzystanie z wybranych funkcji na wyświetlaczach pojazdu. Apple CarPlay™ działa nie tylko przez zwykłe połączenie USB, lecz także bezprzewodowo, przez Wi-Fi.

    Sterowanie głosowe można aktywować, wypowiadając ustalone wcześniej słowa (np. „Hej Lexus!”), bez użycia przełącznika lub przerywania odtwarzania muzyki. Ponadto system rozumie język naturalny, więc użytkownicy mogą po prostu mówić do swojego samochodu.
PROWADZENIE BEZ KOMPROMISÓW

ENHANCED USABILITY

The shape and switch layout of the instrument panel and console area have been optimised in conjunction with the touch-screen display. The console also has a USB A-port for playback of high-resolution sound sources, two USB-C ports for device charging, and an illuminated tray which can accommodate a large smartphone.