Elektryczny UX nie traci nic ze swojej wyjątkowości: wyróżnia się z tłumu i przyciąga uwagę wyrzeźbioną sylwetką.
W każdej wersji UX 300e ma deskę wykończoną materiałem inspirowanym japońskim papierem o nazwie washi, a panel na desce pokryty jest prawdziwymi przeszyciami. Skórzane fotele pokryte są wytrzymałym i delikatnym w dotyku haftem sashiko wykorzystywanym przy wzmacnianiu strojów judo.
UX 300e może być wyposażony (w zależności od wersji) w podgrzewane skrajne miejsca tylnej kanapy czy wentylowane fotele przednie, co podnosi komfort podróżowania. Najwyższą jakość dźwięku zapewnia system audio Mark Levinson (13 głośników). W samochodzie można też zdalnie uruchomić układ wentylacji.
Bateria wyposażona jest w efektywny system chłodzenia powietrzem, który zapewnia bardzo stabilne parametry działania akumulatora w każdych warunkach – Lexus oferuje nawet do 10 lat gwarancji na ten element. Ponadto, jak w każdym samochodzie elektrycznym, w UX 300e jest mniej elementów podlegających naturalnemu zużyciu.
Elektryczny UX posiada dodatkowe wyciszenia izolujące od dźwięków z zewnątrz, niezbędne w samochodzie tego typu. Co więcej, w wersji Omotenashi przednie boczne szyby są akustyczne.
UX 300e wyposażony jest w wydajny silnik o mocy 204 km i momencie 300 Nm. Pozwala to osiągnąć 100 km/h w 7,5 sekundy.
Elektryczny UX ma zmodyfikowane zawieszenie oraz dodatkowo usztywnione podwozie. Środek ciężkości jest niemal identyczny, jak w sportowym gran turismo LC coupé, a lekka bateria (UX 300e waży tylko 200 kg więcej od 250h) sprawia, że samochód prowadzi się bardzo pewnie i gwarantuje wysoki komfort jazdy.
UX 300e wyposażony jest w złącze do szybkiego ładowania pozwalające uzupełnić baterię od 20% do 100% w 50 minut oraz złącze standardowe, które umożliwia to w 9 godzin przy pomocy ładowarki typu „wallbox”.
Dzięki analizie wzorców użytkowania aut elektrycznych udało się idealnie dobrać rozmiar baterii, zapewniając wystarczający zasięg w optymalnych warunkach użytkowania samochodu. Dzięki temu bateria nie wpływa nadmiernie na masę pojazdu, właściwości jezdne oraz przestrzeń bagażową – jest ona nawet większa, niż w UX 200/250h.
GALERIA ZDJĘĆ UX 300e