Skip to Main Content (Press Enter)
Szybka nawigacja
ARCYDZIEŁO ABSOLUTNE

LEXUS LS

Lexus LS to pierwszy w historii samochód, który wyposażono w światła mijania oparte na diodach LED. Model Lexus LS 600h to z kolei pionierska hybryda z silnikiem V8. Lexus LS 400 z 1998 roku natomiast jako pierwszy na świecie miał nawigację satelitarną dostępną w standardzie. Lexus LS to prawdziwa legenda motoryzacji.

  • PERFEKCYJNY KOLOR

    Lakier Platinum Silver na modelu LS to prawdziwy popis technologicznej doskonałości osiągniętej dzięki wieloletnim, specjalistycznym badaniom i innowacjom. 

  • NAJWYŻSZY NA ŚWIECIE POZIOM BEZPIECZEŃSTWA

    Lexus LS zapisze się w pamięci jako model, w którym zastosowano unikatowe w skali światowej systemy bezpieczeństwa. Była to realizacja idei „wolności jazdy bez obaw”, głoszonej przez naczelnego inżyniera modelu.

  • OSIĄGI I PŁYNNOŚĆ DZIAŁANIA HYBRYDY

    Lexus LS 500h to świetne osiągi połączone z wyjątkową płynnością — nie tylko na autostradzie, na której wielostopniowy układ hybrydowy pozwalał komfortowo jechać z prędkością nawet 250 km/h, lecz także w mieście.   

OSIĄGI

  • WIELOSTOPNIOWY HYBRYDOWY UKŁAD NAPĘDOWY

    Serce Lexusa LS 500h to wielostopniowy hybrydowy układ napędowy. Napęd ten, zaprojektowany z myślą o przyjemności z prowadzenia i cichej pracy, był rewolucją w osiągach i charakterystyce hybryd. Połączenie przekładni wielostopniowej z napędem hybrydowym opartym na 3,5-litrowym silniku V6 uczyniło z Lexusa LS 500h samochód, który zachwycał liniowym przyspieszeniem, elastycznością, płynnością i oszczędnością hybrydy. Umożliwiało to też aktywną zmianę przełożeń w trybie M, w którym kierowca miał do dyspozycji aż 10 biegów. 

    W ostatnim modelu LS 500h tylny katalizator, tradycyjnie montowany na rurze wydechowej, umieszczono bliżej silnika, żeby oba katalizatory tworzyły szybciej nagrzewający się zespół. Inżynierowie Lexusa zwiększyli wsparcie, jakie silnik elektryczny zapewniał spalinowemu, i dostroili charakterystykę pedału przyspieszenia, by moc była rozwijana jeszcze płynniej.

  • MISTRZOWSKA AERODYNAMIKA

    Nadwozie Lexusa LS 500h zaprojektowano tak, by nadać mu idealnie opływową formę. Boki przedniego zderzaka miały kształt kierujący powietrze wzdłuż nadkoli. Podwodzie samochodu prawie w całości osłonięto w celu zmniejszenia oporów aerodynamicznych, a specjalne użebrowanie płynnie kierowało strumień powietrza do tyłu. 

  • LEKKIE NADWOZIE O WYSOKIEJ SZTYWNOŚCI

    Lexus LS 500h do dziś zachwyca na drodze stabilnością zachowania i precyzją prowadzenia. To zasługa niezwykle sztywnego nadwozia i szerokiego zastosowania lekkich materiałów, takich jak aluminium. Także zaawansowane technologie łączenia elementów przyczyniły się do ograniczenia masy pojazdu, co przełożyło się na niższe zużycie paliwa i lepsze osiągi. Aby uzyskać jeszcze większą sztywność, prawie dwukrotnie podnieśliśmy wytrzymałość wzmocnień na połączeniach belki tylnego zawieszenia z nadwoziem, co korzystnie wpłynęło na stabilność prowadzenia i komfort jazdy.

Lexus LS to samochód wyrafinowany pod każdym względem. Sztab projektantów, inżynierów, mistrzów kierownicy i rzemiosła pracował nad jego smukłą formą i harmonijnym zachowaniem w trakcie jazdy, by potem doskonalić je podczas wielomiesięcznych prób torowych i drogowych na całym świecie.

 

Układ korekcji sztywności zawieszenia poprawił komfort i właściwości jezdne, regulując aż 650 odrębnych parametrów. Pomogła mu w tym nowa, wzmocniona konstrukcja tylnego zawieszenia, która sprzyja stabilności i wygodzie podróżowania, podobnie jak fotele, które świetnie podtrzymywały ciało.

W tym modelu także do minimum ograniczyliśmy konieczność przenoszenia wzroku i ryzyko rozproszenia uwagi. Dlatego wszystkie ważne wskaźniki i wyświetlacze umieszczono blisko pola obserwacji drogi. Często używane elementy sterujące, takie jak selektor trybu jazdy, skupione zostały w pobliżu kierownicy.

BEZPIECZEŃSTWO

  • LEXUS SAFETY SYSTEM +

    Wzbogacony pakiet Lexus Safety System + Lexusa LS 500h opracowaliśmy z myślą o unikaniu różnego rodzaju wypadków i kolizji. Na przykład system ochrony przedzderzeniowej wykrywał już pieszych i rowery, a w razie potrzeby wyświetlał ostrzeżenia lub automatycznie używał hamulców. Z kolei wspomaganie podążania za pasem ruchu pomagało uniknąć niezamierzonego zjeżdżania z pasa, a automatyczne światła drogowe poprawiały widoczność w nocy.

    Asystent skrętu na skrzyżowaniu wykrywał pojazdy nadjeżdżające z naprzeciwka i pieszych przechodzących przez jezdnię. Wspomaganie kierowania w sytuacji awaryjnej pomagało kierowcy wykonywać właściwe ruchy kierownicą, gdy inny pojazd, rower lub pieszy znalazł się na pasie jazdy bądź bardzo blisko niego. Jeszcze jedną innowacją w Lexusie LS 500h była funkcja zwalniania na łukach, która samoczynnie zmniejszała prędkość, gdy dynamiczny tempomat radarowy uznał ją za zbyt wysoką.

  • SYSTEM OCHRONY PRZEDZDERZENIOWEJ

    Możliwości systemu ochrony przedzderzeniowej, wcześniej wykrywającego pojazdy i pieszych w świetle dziennym, uzupełniono o wykrywanie pieszych nocą oraz rowerów za dnia. Czułość i zakres dynamiczny kamery pomagały unikać wypadków w ciemności — na przykład w sytuacji, gdy kierowca oślepiony przez pojazd z naprzeciwka nie widzi pieszego przed maską. Ponadto kąt, jaki objął radar działający w zakresie fal milimetrowych, poszerzono tak, aby możliwe było wykrywanie rowerów w świetle dziennym. Jeśli system uznał, że prawdopodobieństwo kolizji jest wysokie, automatycznie aktywował hamulce, aby pomóc w jej uniknięciu lub ograniczyć szkody.

  • LEXUS SAFETY SYSTEM + A

    Aby zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa, model wyposażono w system Lexus Safety System + A, który oferował funkcje dodatkowe w stosunku do tych, które zawiera Lexus Safety System +. Należały do nich:

    • System ochrony przedzderzeniowej z aktywnym wspomaganiem układu kierowniczego
    • Ostrzeżenie o pojazdach nadjeżdżających z przodu z kierunku poprzecznego (FCTA)
    • System adaptacyjnych świateł drogowych (AHS) BladeScan®
    • Cyfrowe lusterko wsteczne
    • Projektor HUD z funkcją ostrzegania o obecności pieszych

Diody LED zapisały się historii tego modelu na zawsze. Ostatnie modele posiadały przełomowy system, który ułatwiał kierowcy dostrzeganie pieszych i znaków drogowych, nie oślepiając przy tym kierowców pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka. Wykorzystywał on światło emitowane przez 12 diod LED kierowane na łopatki okrągłego lustra wirującego z prędkością 6000 obr./min, a następnie przepuszczane przez soczewkę.

Wybierając Lexusa LS 500h, można było wyposażyć go nawet w 12 poduszek powietrznych. W razie kolizji pośrodku napełniającej się poduszki powietrznej pasażera z przodu tworzone było zagłębienie, w które trafiały delikatne obszary twarzy, takie jak nos i usta. Opcjonalne elektrycznie regulowane fotele dla pasażerów z tyłu zawierały poduszki powietrzne wbudowane w siedzenia.

ŚMIAŁY STYL

  • ODWAŻNIE ZAPROJEKTOWANA FLAGOWA LIMUZYNA

    By stworzyć przestronnego, flagowego sedana o jednoznacznie dynamicznym wizerunku, projektanci musieli przekroczyć wiele granic. Jest to widoczne w każdym detalu. Zaprojektowanie samej tylko atrapy chłodnicy, złożonej z 5000 osobnych powierzchni, trwało wiele miesięcy. W ten sposób powstał samochód, który — gdziekolwiek się pojawiał — przywodził na myśl przybycie gwiazdy witanej czerwonym dywanem. Elegancki wizerunek sedana współgrał z linią dachu, która wyraźnie wskazywała dynamiczny charakter pojazdu. W Lexusie LS każdy czuł się kimś wyjątkowym — niezależnie od tego, czy poruszał się nim jako kierowca, czy pasażer.

  • OBRĘCZE KÓŁ ZE STOPÓW LEKKICH

    Lexusa LS 500h wyposażono w 20-calowe odlewane obręcze kół wykonane ze stopów lekkich. Wyciszające obręcze kunsztownie wykończono czarną powłoką, które nie pozwalały obojętnie przejść obok samochodu.

  • POTRÓJNE REFLEKTORY LED

    Reflektory LED Lexusa LS 500h, mieniące się niczym klejnoty, ustawiono poziomo w smukłych zespołach 3-projektorowych i uzupełniono o światła do jazdy dziennej w kształcie litery L charakterystycznej dla Lexusa. Optymalnie kierowały i regulowały wiązkę światła, a przy tym uzupełnione były o kierunkowskazy włączane sekwencyjnie oraz światła na każdą pogodę, przydatne w warunkach zamglenia.

Tylne światła zespolone Lexusa LS 500h złożono z licznych diod LED. W połączeniu z nowymi ozdobami w kolorze fortepianowej czerni sprawiały, że samochód był natychmiast rozpoznawany po świetlnych liniach przywodzących na myśl kryształ.

Lexusa LS 500h wyposażyliśmy w elektryczną, bezdotykowo sterowaną pokrywę bagażnika, która ułatwiała wkładanie i wyjmowanie nieporęcznych przedmiotów. Wystarczy mieć przy sobie inteligentny kluczyk, by móc otwierać i zamykać bagażnik ruchem stopy pod czujnikiem wbudowanym w tylny zderzak.

INNOWACYJNE TECHNOLOGIE

  • ZAAWANSOWANE SYSTEMY WSPOMAGAJĄCE KIEROWCĘ

    Uwolnienie kierowcy od stresu przekłada się na mniejsze ryzyko wypadku. Dlatego dla Lexusa LS 500h opracowaliśmy supernowoczesne systemy wspomagające, takie jak zaawansowany system parkowania, dzięki któremu można parkować limuzynę „bez dotykania kierownicy”. Aby ułatwić poruszanie się po mieście, cyfrowy monitor manewrowania udostępniał panoramiczny obraz otoczenia samochodu w pełnym zakresie 360°. Widok pokonywania zakrętu to wirtualny, trójwymiarowy obraz Lexusa LS uzupełniony o linie naprowadzające, które pomagają uniknąć najechania na krawężnik. Natomiast wizualizacja odstępu to pomoc w wymijaniu innych pojazdów.

  • LUKSUSOWE OTOCZENIE

    Komfortowe otoczenie wykończone przez mistrzów Takumi to m.in. przedni fotel z masażem oraz odchylany fotel tylnym, z miejscem na nogi niczym w pierwszej klasie i podnóżkiem zmieniającym go w otomanę. Dzięki układowi Climate Concierge każdy pasażer może podróżować w idealnej dla niego temperaturze. Inne zadanie systemu to także emisja cząstek nanoe™ X, które z jednej strony oczyszczają powietrze z wirusów i bakterii, a z drugiej usuwają nieprzyjemne zapachy oraz nawilżają włosy i skórę osób przebywających we wnętrzu samochodu. 

System Lexus Link Multimedia w modelu LS zaprojektowano tak, by korzystało się z niego przyjemnie, łatwo i wyjątkowo szybko. Jego centralny element to ekran dotykowy HD o przekątnej 12,3 cala, jeden z największych wyświetlaczy stosowanych w samochodach tej klasy, w umiejscowieniu gwarantującym wygodną, bezproblemową obsługę.  Za jego pomocą pobiera się z sieci najnowsze mapy, steruje systemem audio Mark Levinson, a także korzysta z nawigacji i reguluje klimatyzację. Można też wyświetlać swoje ulubione aplikacje ze smartfona za pośrednictwem interfejsu Android Auto® lub bezprzewodowego Apple CarPlay®.

System audio 3D Surround Mark Levinson Surround System to 23 głośniki rozmieszczone w 16 punktach kabiny. To źródło wyjątkowych wrażeń porównywalnych z takimi, jakie zapewnia kino domowe bardzo wysokiej klasy. Technologie Quantum Logic Immersion i ClariFi z funkcją analizy skompresowanego strumienia audio i uzupełniania utraconych danych gwarantują najwyższą jakość dźwięku. 22-centymetrowy subwoofer w tylnej półce odpowiada za bogate brzmienie, które podkreśla atmosferę i wyrazistość brzmienia oryginalnego nagrania.

LEXUS VIDEO GUIDE

INTERAKTYWNY PORADNIK POSIADACZA LEXUSA