Skip to Main Content (Press Enter)
Szybka nawigacja
Z dumą i ekscytacją przedstawiamy ósmą generację Lexusa ES. Nasza zaprojektowana od nowa flagowa limuzyna stanowi harmonijne połączenie nowoczesnej stylistyki, zaawansowanych technologii oraz wyjątkowego komfortu we współczesnym wydaniu.

ZAPRASZAMY NA POKAZY PRZEDPREMIEROWE

table

NOWA GENERACJA LEGENDY

  • Nowy Lexus ES powstał z myślą o współczesnych trendach zgodnie ze strategią Making Luxury Personal. Opiera się ona na trzech filarach: elektryfikacji, inteligentnych technologiach oraz dostosowaniu do zróżnicowanych potrzeb.

    Elektryfikacja to nie tylko szósta generacja napędu hybrydowego, lecz także debiut legendarnego modelu Lexusa w wersji czysto elektrycznej. Innowacyjne rozwiązania zastosowano w każdym aspekcie nowego projektu, od designu po systemy bezpieczeństwa. Lexus ES pozostaje klasyczną limuzyną, ale jego stylistyka, wyposażenie i osiągi zostały zoptymalizowane pod kątem oczekiwań zarówno klientów indywidualnych, jak i flotowych.
    • NOWA
      DEFINICJA PRZYJEMNOŚCI
       
    • NOWY
      DESIGN LIMUZYNY
       
    • NOWY
      POZIOM KOMFORTU
       
    • NOWE
      PODEJŚCIE DO NAPĘDU
       
    • NOWE
      TECHNOLOGIE CYFROWE
       
    • NOWE
      STANDARDY BEZPIECZEŃSTWA
       

NOWA DEFINICJA PRZYJEMNOŚCI

  • MAKSYMALNA STABILNOŚĆ
    Filozofia Driving Signature zakłada, że każdy model Lexusa musi być precyzyjny, komfortowy i przyjemny w prowadzeniu, oferując kierowcy pełne poczucie kontroli. Dlatego przy projektowaniu nowego Lexusa ES skupiliśmy się na zwiększeniu sztywności podłogi oraz przedniej i tylnej części nadwozia. Pozwoliło to zredukować wibracje, co przekłada się na bardziej bezpośrednią i intuicyjną pracę układu kierowniczego, a także ułatwia płynne przyspieszanie i zdecydowane hamowanie.
  • INTUICYJNA KONTROLA
    Przestrzeń dla kierowcy zorganizowaliśmy zgodnie z koncepcją Tazuna (jap. „lejce”). Polega ona na takim rozmieszczeniu przycisków, przełączników i ekranów, aby kierowca mógł z nich korzystać intuicyjnie, bez odrywania wzroku od drogi. Asymetryczny, 12,3-calowy wirtualny kokpit doskonale integruje się z projektem wnętrza. W wykończeniu wykorzystano miękkie, przyjemne w dotyku materiały nawiązujące do skóry. Dynamiczne podświetlenie subtelnie podkreśla dekoracyjne linie.
  • UDOSKONALONA PLATFORMA
    Mimo imponujących rozmiarów nowy Lexus ES ma układ jezdny o bardzo dynamicznej charakterystyce. Model został oparty na przeprojektowanej platformie GA-K, dostosowanej specjalnie do napędów hybrydowych i elektrycznych. W porównaniu z poprzednią generacją długość nadwozia wzrosła o 165 mm, a rozstaw osi – o 80 mm. Poszerzył się również rozstaw kół: z przodu o 64 mm, a z tyłu o 82 mm.

NOWY DESIGN LIMUZYNY


  • Efektem pracy projektantów Lexusa jest harmonijna, minimalistyczna forma o czystych liniach. Futurystyczna stylistyka nadwozia nawiązuje do świata samochodów zelektryfikowanych – zarówno hybrydowych, jak i w pełni elektrycznych. Dynamiczna, dopracowana w każdym detalu sylwetka podkreśla nisko osadzony środek ciężkości. Wyrafinowany design idzie, oczywiście, w parze z dbałością o aspekty praktyczne, takie jak komfort wsiadania i wysiadania – największy w klasie.
  • Projekt ósmej generacji Lexusa ES stanowi wyraz nowej koncepcji stylistycznej marki o nazwie Clean × Tech. Choć model zyskał większe wymiary niż jego poprzednik, wciąż zachowuje smukłą sylwetkę i klasyczne proporcje. Charakterystyczna dla Lexusa ES elegancja została w nowej odsłonie wzbogacona o udoskonaloną funkcjonalność i bardziej wyrazisty styl, który budzi silniejsze emocje.
     

  • Nowy Lexus ES przyciąga uwagę śmiałym designem, który już na pierwszy rzut oka emanuje elegancją i nowoczesnym charakterem. Przód auta zyskał na dynamice dzięki charakterystycznym dla marki liniom sięgającym aż po krawędzie zderzaka. Nisko osadzona maska wzmacnia zdecydowany wyraz stylistyczny, a w wersjach hybrydowych minimalistyczny grill z górnymi otworami zapewnia optymalne chłodzenie.


  • Przednie reflektory przyciągają uwagę unikalnym, podwójnym motywem litery L – obecnym zarówno w światłach do jazdy dziennej skierowanych do wewnątrz, jak i w kierunkowskazach zwróconych na zewnątrz. Dzięki temu są one nie tylko rozpoznawalne, lecz także jeszcze lepiej widoczne.

  • Boczna linia nadwozia to połączenie smukłości i aerodynamicznej płynności. Sprawia, że auto o nisko osadzonym środku ciężkości wydaje się jeszcze bardziej stabilne. Pozbawiona wyraźnie zaznaczonego bagażnika tylna część nadaje sylwetce ultranowoczesny wygląd. Z kolei ostre linie jej dolnych partii zaprojektowano z myślą o perfekcyjnej aerodynamice.

  • Tył pojazdu wyraża elegancję i pewność siebie. Zwężenie sylwetki akcentuje usportowiony charakter auta, a tylne światła eksponują motyw litery L. W efektowną listwę świetlną, podkreślającą dodatkowo szeroki rozstaw kół, wkomponowano subtelny napis Lexus.

NOWY POZIOM KOMFORTU

  • Celem projektantów Lexusa było stworzenie wnętrza, które gwarantuje wyjątkowy komfort podróżowania. Efekt ten osiągnęli, doskonaląc to, z czego od lat słynie nasza flagowa limuzyna: jeszcze lepsze wyciszenie wnętrza i dopracowanie układu jezdnego. Wraz z najwyższej klasy wykończeniem zbliżają one nowy model do standardów aut luksusowych (tzw. segmentu F).
  • Wnętrze nowego Lexusa ES zapewnia jeszcze więcej przestrzeni. Odległość między pierwszym a drugim rzędem siedzeń zwiększono do 1102 mm – o 77 mm więcej niż w poprzedniej generacji. Wyższa pozycja kierowcy i pasażerów ułatwia wsiadanie i wysiadanie, a większa ilość miejsca nad głową dodatkowo podnosi komfort podróżowania. Zaskakująco pojemny bagażnik mieści 500 litrów, ale dzięki szerokiemu wlotowi i foremności sprawia wrażenie jeszcze większego.
  • Aby zapewnić bardziej naturalną pozycję za kierownicą i lepsze wyczucie samochodu podczas jazdy, zmodernizowano konstrukcję przednich foteli. Ich oparcie jeszcze skuteczniej podtrzymuje łopatki, co zmniejsza napięcie mięśniowe u kierowcy. Całość siedziska zapewnia wyjątkowo stabilne podparcie. Przestronna górna część kabiny pozostała otwarta, co poprawia widoczność. Natomiast dolna została zaprojektowana tak, aby subtelnie otulać pasażerów, dając im poczucie komfortu i bezpieczeństwa.
  • Zgodnie z koncepcją Clean × Tech wnętrze nowego Lexusa ES zostało maksymalnie uproszczone – usunięto zbędne elementy, tworząc przestrzeń przejrzystą, harmonijną i dopracowaną w każdym detalu. Jednym z przejawów tego podejścia są po raz pierwszy zastosowane przez Lexusa innowacyjne przyciski Hidden Switch. Niewidoczne, gdy pojazd jest wyłączony, dyskretnie podświetlają się po jego uruchomieniu. Choć przypominają panele dotykowe, są fizycznie wyczuwalne pod palcami i zapewniają intuicyjną obsługę najważniejszych funkcji.
  • Ósma generacja Lexusa ES wprowadza dwa innowacyjne rozwiązania stylistyczne. Technologia Bamboo Layering, oparta na zaawansowanej metodzie druku, tworzy wyjątkowy efekt świetlny, idealnie współgrający z oświetleniem ambientowym. Natomiast Synthetic Leather Embossing to precyzyjna technika tłoczenia wzorów na materiałach syntetycznych, która w połączeniu z subtelnym podświetleniem nadaje wnętrzu futurystyczny charakter.

NOWE PODEJŚCIE DO NAPĘDU

  • NAJNOWSZA GENERACJA HYBRYDY:  ES 300h

    Na polskim rynku oferowany będzie Lexus ES 300h z debiutującą szóstą generacją hybrydy. Układ otrzymał wydajniejszy akumulator trakcyjny, ulepszone sterowanie, które zapewnia dobrą dynamikę przy bardzo niskim zużyciu paliwa, a 2,5-litrowy czterocylindrowy silnik zyskał większą sztywność, co przekłada się na mniejsze wibracje i większy komfort podróżowania. Łączna moc układu wynosi 201 KM (148 kW)*, a napęd przenoszony jest na przód lub, po raz pierwszy w Europie, na cztery koła za pomocą układu E-FOUR.
  • NAPĘD ELEKTRYCZNY:  ES 350e i ES 500e

    Ósma generacja Lexusa ES będzie pierwszą, w której dostępny będzie z napęd elektryczny. W ofercie znajdą się dwa warianty – ES 350e o mocy 224 KM (165 kW)*, która będzie trafiać na przednie koła, oraz ES 500e z napędem na cztery koła DIRECT4 i mocy 343 KM (252 kW)*. Samochód w elektrycznych wariantach wykorzystuje potencjał zmodernizowanej platformy GA-K. Nowa generacja osi eAxle, które integrują jednostkę sterującą napędem z przekładnią, ma lżejszą i bardziej kompaktową konstrukcję, co pozwoliło na lepsze zaplanowanie przestrzeni w kabinie i bagażniku. Akumulator o dużej pojemności umieszczono pod podłogą, co obniża środek ciężkości pojazdu.

NOWE TECHNOLOGIE CYFROWE

  • W Lexusie ES ósmej generacji ściśle współpracują ze sobą aplikacja Lexus Link+, 12,3-calowy wirtualny kokpit i nowy system multimedialny Lexus Connect z 14-calowym ekranem. Zmodernizowane środowisko operacyjne pozwala korzystać m.in. z takich funkcji, jak wideorejestrator, cyfrowy kluczyk czy aplikacje muzyczne (w subskrybcji). We wszystkich wersjach modelu ES pojawił się nowy asystent głosowy, który pomaga wybrać cel podróży, informuje o zasięgu czy dostosowuje temperaturę w kabinie do preferencji pasażerów. Za spektakularne wrażenia akustyczne odpowiada system audio klasy premium Mark Levinson® Surround Sound z precyzyjnie rozmieszczonymi głośnikami, zapewniający niezwykle przestrzenne brzmienie.
  • Najnowszy system multimedialny Lexus Connect, aktualizowany bezprzewodowo (Over-The-Air), znacząco podnosi komfort podróży i planowania tras. Czytelny ekran zapewnia dostęp do map Google z bieżącymi informacjami o natężeniu ruchu, fotoradarach i strefach niskoemisyjnych. Dzięki połączeniu nawigacji z systemami bezpieczeństwa kierowca może śledzić trasę i otrzymywać kluczowe komunikaty bez odrywania wzroku od drogi.
  • W elektrycznych wersjach modelu ES system nawigacji Lexus Connect automatycznie uwzględnia stacje ładowania na trasie, monitoruje poziom naładowania akumulatora trakcyjnego i na bieżąco aktualizuje informacje o dostępnych punktach ładowania. Na centralnym ekranie wyświetlane są również szczegółowe dane dotyczące zasięgu i ustawień ładowania. Za pomocą wyświetlacza dotykowego można aktywować nową funkcję przygotowania akumulatora, która optymalizuje i przyspiesza proces ładowania.
  • 14-calowy ekran systemu multimedialnego w nowym Lexusie ES to największy wyświetlacz dotykowy, jaki do tej pory zastosowano w modelach naszej marki. Opracowany został we współpracy z europejskimi inżynierami i projektantami Lexusa zgodnie z nową koncepcją stawiającą na personalizację. Kierowca może samodzielnie dostosować wyświetlane informacje i skonfigurować skróty, aby uzyskać komfortowy dostęp do najczęściej używanych funkcji.
  • Lexus sprawia, że doświadczenie elektromobilności staje się jeszcze przyjemniejsze, oferując dostęp do europejskiej sieci publicznych ładowarek Lexus Charging Network. Obejmuje już ona blisko milion punktów, w tym prawie 9 tysięcy w Polsce. Aplikacja Lexus Link+ umożliwia m.in. sprawdzenie dostępności ładowarek, ich mocy oraz aktualnych cen energii. Ułatwia też zarządzanie domowymi stacjami Lexus HomeCharge – pozwala na przykład zdalnie rozpocząć lub zakończyć ładowanie, a także zaplanować je pod kątem wykorzystania optymalnej taryfy energetycznej.

NOWE STANDARDY BEZPIECZEŃSTWA

LEXUS SAFETY SYSTEM +4

Nowy Lexus ES wyposażony jest w najnowszą, czwartą generację systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy – Lexus Safety System +. Ulepszono w niej efektywność działania, a przede wszystkim znacznie poszerzono katalog wykrywanych zagrożeń. Dzięki temu pakiet chroni nie tylko w razie wypadku, lecz także pozwala zapobiec kolizjom w ogóle.
  • INNOWACYJNY TEMPOMAT

    W czwartej generacji systemu Lexus Safety System + zastosowano udoskonalony adaptacyjny tempomat (ACC), który korzysta z danych nawigacyjnych. System może automatycznie redukować prędkość przy zbliżaniu się do rond, zjazdów czy bramek autostradowych. Informacje z map pomagają również optymalizować tor jazdy na zakrętach i dostosowywać tempo do aktualnych warunków drogowych.
  • WCZESNE REAGOWANIE

    Elementem pakietu Lexus Safety System + 4 jest również układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS). W porównaniu do poprzednich generacji jego funkcja automatycznego hamowania została udoskonalona i obejmuje szerszy zakres scenariuszy drogowych. Nowa odsłona systemu potrafi wykrywać nie tylko pieszych i rowerzystów, lecz także użytkowników elektrycznych hulajnóg.
  • MONITOROWANIE UWAGI

    Po raz pierwszy do Lexusa ES wprowadzono system Driver Monitor, który na bieżąco ocenia poziom koncentracji kierowcy. Kamera umieszczona we wnętrzu auta wykrywa oznaki zmęczenia, takie jak ziewanie, a także rozpoznaje korzystanie z telefonu podczas jazdy. Jeśli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenia – np. z powodu złego samopoczucia – uruchomiony zostanie układ awaryjnego zatrzymania. System w kontrolowany sposób wyhamuje pojazd, włączy światła awaryjne, odblokuje drzwi i automatycznie powiadomi służby ratunkowe za pośrednictwem funkcji eCall. Ulepszony układ działa zarówno na drogach jednojezdniowych, jak i autostradach.

W KAŻDEJ SYTUACJI

Nowa generacja LSS + poszerza spektrum działania systemu monitorującego martwe pole w lusterkach (BSM). Teraz wykrywa on także motocyklistów i rowerzystów, co pomaga uniknąć niebezpiecznych sytuacji podczas skrętu w lewo lub prawo. System ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) rozpoznaje większą liczbę obiektów, w tym słupki, bariery ochronne i wyspy drogowe. Ósma generacja Lexusa ES otrzymała też po raz pierwszy asystenta wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu (LCA) oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu (FCTA).

SPECYFIKACJA MODELU

 

Układ napędowy HEV BEV
Wersja

ES 300h

ES 350e

ES 500e

Rodzaj napędu FWD oraz AWD FWD AWD
Silnik

Rzędowy, 4-cylindrowy silnik o pojemności 2,5 litra

- -
Przekładnia Przekładnia eCVT Przekładnia eAxle Przekładnia eAxle
Pojemność baterii (kWh) - 76,96 74,96

Łączna moc (KM/kW)

201/148 224/165 343/252
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (s)

8,2 (FWD)

8,0 (AWD)

8,2 5,7
Rozmiar opon 235/55 R19

235/55 R19

235/45 R21

Czas ładowania 150 kW od 10% do 80%*  

Przy temp. zewn. 25 stopni Celsjusza - 30 minut

Przy temp. zewn. 0 stopni Celsjusza - 40 minut

Przy temp. zewn. -10 stopni Celsjusza - 60 minut

Długość całkowita (mm, porównanie z obecnym modelem ES) 5 140 (+165)
Szerokość całkowita (mm, porównanie z obecnym modelem ES) 1 920 (+55)
Wysokość całkowita (mm, porównanie z obecnym modelem ES) 1 555 (+110) 1 560 (+115)
Rozstaw osi (mm, porównanie z obecnym modelem) 2 950 (+80)
Masa 1785 - 1840 2105 - 2185 2205 - 2285

Wszystkie dane dotyczą prototypu modelu ES i mają charakter wstępny, przed homologacją.

* Przybliżony czas ładowania od momentu wyświetlenia powiadomienia o konieczności naładowania samochodu do osiągnięcia około 80% poziomu naładowania baterii (SOC). Czas ładowania może się różnić od wielu czynników, w tym temperatury zewnętrznej czy specyfikacji ładowarki.

*Ostateczne specyfikacje gamy modelowej na rynek europejski mogą różnić się od przedstawionych na zdjęciach.