1. Discover Lexus
  2. Technology
  3. Hybrid engineering
Szybka nawigacja
TECHNOLOGIA

NAPĘD HYBRYDOWY

Przekonaj się, jak działa napęd hybrydowy — od czasów pionierskich doskonalony przez Lexusa. Napęd, który oferuje wszystkie ważne zalety jednocześnie: niskie zużycie paliwa, ograniczenie poziomu emisji, błyskawicznie dostępny moment obrotowy i luksusowo płynną jazdę.

NOWOCZESNY NAPĘD HYBRYDOWY

Napęd hybrydowy Lexusa pozostaje czołowym rozwiązaniem tego typu na rynku. Jako pierwsi wprowadziliśmy samochody z napędem w pełni hybrydowym i od tego czasu stale ten napęd doskonalimy. Na całym świecie już ponad milion kierowców pokonał miliony kilometrów w pojazdach napędzanych naszym układem hybrydowym.

WIELOSTOPNIOWY NAPĘD HYBRYDOWY

Wciąż przesuwamy granice wydajności i osiągów napędu hybrydowego, dalece wyprzedzając oczekiwania. Już dziś możesz przekonać się, jak działa rewolucyjny nowy system Lexusa: wielostopniowy napęd hybrydowy w modelach LC 500h i LS 500h.

Stosowaną dotychczas przekładnię bezstopniową CVT uzupełniono w nim o 4-biegową automatyczną skrzynię biegów. Układ taki, współpracując z benzynowym silnikiem Lexusa LC 500, symuluje 10 „tradycyjnych” przełożeń. Kierowca może błyskawicznie je wybierać za pomocą łopatek przy kierownicy.

Efekt? Bogatsze, bardziej sportowe wrażenia z jazdy. Nigdy jeszcze nie było napędu hybrydowego tak szybkiego, zespolonego z kierowcą i gotowego na dynamiczną jazdę. Gdy dociśniesz pedał przyspieszenia, poczujesz dziką moc, a gdy wybierzesz bardziej zrelaksowany styl jazdy, zdziwisz się niskim zużyciem paliwa. Wielostopniowy napęd hybrydowy nadaje ton przyszłości. Będzie miał wpływ na rozwój pozostałych modeli Lexusa, a nasza marka pozostanie w tej dziedzinie niekwestionowanym liderem.

SELEKTOR TRYBU JAZDY

Napęd hybrydowy Lexusa monitoruje warunki jazdy i płynnie reguluje proporcje w wykorzystaniu źródeł mocy, podejmując optymalne decyzje za kierowcę. Ten może jednak, jeśli tylko zechce, samodzielnie wybrać rodzaj napędu: elektryczny, benzynowy lub ich kombinację.

Na każdym etapie — od ruszenia z miejsca poprzez przyspieszanie i jazdę ze stałą prędkością aż po wytracanie prędkości — to kierowca może mieć ostatnie słowo. Przez całą drogę lub tylko na niektórych odcinkach. Kierowca i jego pojazd harmonijnie działają na rzecz obniżenia emisji i uzyskania optymalnych osiągów.

Tryb normalny zapewnia idealną równowagę między zużyciem paliwa a osiągami silnika. W trybie sportowym reakcja na naciśnięcie pedału przyspieszenia jest szybsza i bardziej dynamiczna, a układ kierowniczy staje się bardziej bezpośredni. A w trybie ECO istotna jest oszczędność paliwa, więc reakcja na gaz, moc silnika i ustawienia klimatyzacji są do pewnego stopnia podporządkowane temu celowi.