RZ jest pierwszym modelem Lexusa z napędem DIRECT4, który współpracuje z dwoma układami e-Axle. Stosowany wyłącznie w Lexusie inteligentny napęd DIRECT4 stale równoważy przyczepność wszystkich czterech kół, intuicyjnie i płynnie rozdzielając moment obrotowy. W systemie DIRECT4 czujniki modułu ECU zbierają informacje, oceniają i reagują na szereg czynników, w tym prędkość pojazdu, kąt skrętu i siły przeciążenia. Na podstawie tych danych obliczany jest właściwy moment obrotowy i przekazywany na każdą z osi, by zapewnić maksymalną przyczepność.
Zobacz z bliska wyjątkowy design i najnowocześniejsze funkcje Lexusa RZ 450e
Choć bateryjny napęd elektryczny generuje mniej hałasu, jego cicha praca sprawia, że odgłosy z drogi i otoczenia pojazdu są bardziej słyszalne. Projektanci i inżynierowie odpowiedzialni za RZ uznali za priorytet zapewnienie pasażerom komfortu i ciszy w kabinie. Izolowanie wnętrza od wszelkich zewnętrznych odgłosów i precyzyjne wyciszenie kabiny zapewnia redukcję hałasu. Zastosowano też udoskonalony system aktywnej kontroli dźwięków, generujący dźwięk silnika, który podkreśla dynamikę auta.
Kokpit modelu RZ to ewolucja koncepcji Tazuna. Zgodnie z jej założeniami pozycja za kierownicą oraz rozmieszczenie wyświetlaczy, wskaźników i elementów sterujących tworzy przestrzeń, w której do obsługi funkcji auta wystarczy tylko niewielki ruch dłonią lub rzut oka. Inspiracją dla takiego podejścia były minimalne ruchy lejcami w końskiej uprzęży, które w języku japońskim określa właśnie słowo Tazuna. Zastosowanie opcjonalnego systemu One Motion Grip pozwala w pełni wykorzystać potencjał kokpitu Tazuna.
Kabina została zaprojektowana jako jasna i otwarta przestrzeń, podkreślona nastrojowym oświetleniem, którego barwę można wybrać, aby dopasować je do charakteru podróży. Lexus stworzył również nowy efekt oświetlenia In-ei, który wykorzystuje grę światła i cienia do wyświetlania różnych wzorów na panelach drzwi.
*One Motion Grip will be available in the first half of 2024
"Zgodnie z naszą wizją wykorzystujemy zelektryfikowane technologie do poprawy osiągów pojazdu, by także przyszłe pokolenia mogły nadal czerpać przyjemność z jazdy."
TAKASHI WATANABE, CHIEF ENGINEER, LEXUS ELECTRIFIED LEXUS INTERNATIONAL
Model RZ korzysta z zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego oraz układów wsparcia kierowcy najnowszej, trzeciej generacji Lexus Safety System +3, z nowymi oraz udoskonalonymi funkcjami i zwiększonym zakresem działania.
RZ jest wyposażony w układ Proactive Driving Assist ze wspomaganiem kierowania oraz nowy układ monitorujący zachowanie kierowcy pod kątem oznak zmęczenia lub rozproszenia uwagi. Proactive Driving Assist wykorzystuje przednią kamerę, by ocenić kąt zakrętu i odpowiednio dostosować układ kierowniczy podczas zbliżania się do zakrętu oraz skręcania.