Skip to Main Content (Press Enter)
Szybka nawigacja

ODKRYJ NOWY, W PEŁNI ELEKTRYCZNY SUV LEXUS RZ

Nowy Lexus RZ zadebiutował w Brukseli w marcu 2025 r., niosąc za sobą szereg innowacyjnych rozwiązań. Premierze towarzyszyła także prezentacja nowego sportowego modelu.

NOWY LEXUS RZ

OTO NAJNOWSZA ODSŁONA NASZEGO W PEŁNI ELEKTRYCZNEGO SUV-A


Po premierze w 2023 r. Lexus RZ błyskawicznie zyskał status jednego z najbardziej pożądanych luksusowych samochodów elektrycznych. Nic w tym dziwnego — zapewnia komfort, ciszę i właściwości jezdne na najwyższym w tej klasie poziomie. 

Najnowszą odsłonę tego fantastycznego SUV-a udoskonalono na wiele innowacyjnych sposobów. Zasięg jazdy jest teraz większy, a czas ładowania — krótszy. W samochodzie wprowadzono też pierwszy w historii Lexusa system „steer-by-wire” nowej generacji. To jednak nie wszystko. Do gamy oferowanych modeli trafił nowy, dynamiczny F SPORT.

Nowy Lexus RZ trafi do europejski salonów pod koniec 2025 r.

NOWY LEXUS RZ

WIĘKSZY ZASIĘG JAZDY I SZYBSZE ŁADOWANIE

  • Elektryczny układ akumulatorowy (BEV) w modelu RZ przeszedł kompleksową modernizację, której głównym celem było zarówno poprawienie jego funkcjonalności, jak i podniesienie komfortu prowadzenia.
  • Jednym z udoskonaleń technicznych jest wprowadzenie nowego układu eAxle, który zapewnia większą moc i efektywność. 
  • Nowy akumulator litowo-jonowy o zwiększonej pojemności 77 kWh zapewnia większe zasięgi dla wszystkich wersji modelu Lexusa RZ:
    • RZ 350e – do 568 km*
    • RZ 500e – do 500 km*
    • RZ 550e – do 450 km*
  • Skrócono także czas ładowania, dzięki usprawnionemu systemowi wstępnego kondycjonowania oraz chłodzenia akumulatora i nowej, pokładowej ładowarce o mocy 22 kW. Według szacunków Lexusa, ładowanie od 10 do 80% potrwa około 30 minut przy użyciu funkcji wstępnego kondycjonowania.

*Zasięg w cyklu mieszanym WLTP. Ostateczne wartości zależą od specyfikacji i wyników homologacji pojazdu.

NOWY LEXUS RZ

PRZEDSTAWIAMY MODEL RZ 550e F SPORT

  • Gama Lexusa RZ na rok 2025 rozszerzona zostanie o wersję F SPORT. Lexus RZ 550e F SPORT to najmocniejsza odmiana tego modelu, generująca moc 408 KM (300 kW) i osiągająca pierwsze 100 km/h w 4,4 sekundy, przy prędkości maksymalnej 180 km/h*.
  • W nowym Lexusie F SPORT debiutuje rozwiązanie Interactive Manual Drive. Za pomocą łopatek do zmiany biegów zapewnia ono wrażenia przypominające te, które towarzyszą korzystaniu z manualnej skrzyni biegów. 
  • W wersji F SPORT zastosowano funkcjonalne rozwiązania, takie jak obniżone listwy przedniego zderzaka, kanały do chłodzenia, przednie i tylne spojlery oraz zmodyfikowany tylny zderzak. 
  • Neutrino Grey — unikalny lakier dostępny w wersji F SPORT —dołącza do gamy kolorów nadwozia. Każdy z nich doskonale komponuje się z wnętrzem w kolorach Black x Dark Grey z niebieskimi przeszyciami.

Dane wstępne przed oficjalną homologacją.

NOWY LEXUS RZ

ZUPEŁNIE NOWE WRAŻENIA Z JAZDY

  • Nowy RZ to pierwszy Lexus wyposażony w przełomowy system „steer-by-wire”*, który znacząco polepsza interakcje między kierowcą a samochodem. 
  • W projekcie oryginalnego nowego wolanta zrezygnowano z jego górnej i dolnej części, tak by zwiększyć widoczność na drodze oraz przestrzeń wokół kolan i nóg. 
  • System ułatwia manewry przy niskich prędkościach, pozwala na płynną jazdę po krętych drogach i daje poczucie dużej stabilności podczas szybkiej jazdy po autostradach. 
  • Działa w zakresie 200° — od położenia neutralnego do pełnego skrętu w lewo lub prawo. Elektroniczny system zapewnia poczucie precyzji i łatwości kierowania.

* Dostęp do tego produktu może się różnić w zależności od lokalnego rynku

NOWY LEXUS RZ

NOWE TECHNIKI WYKOŃCZENIA WNĘTRZA

  • Lexus RZ ma nowe wykończenie kabiny, w którym panele drzwi wykonano z ekologicznego materiału Ultrasuede z grafikami tworzonymi laserowo.  
  • W pojeździe zadebiutowało też wielokolorowe oświetlenie z nowymi, dynamicznymi wzorami cieni. 
  • Nowa opcja ściemniania dachu panoramicznego pomaga zachować komfort w kabinie mimo mocnego słońca. 
  • Refleksy światła są redukowane, więc możliwe jest jednoczesne korzystanie ze ściemnienia dachu i elektronicznego lusterka tylnego.

NOWY LEXUS RZ

CICHSZY, BARDZIEJ KOMFORTOWY

  • Zastosowanie nowych rozwiązań dźwiękoszczelnych i technologii pochłaniających hałas sprawia, że już i tak niemal bezgłośna kabina jest jeszcze cichsza. 
  • Pod tylną kanapą umieszczono na przykład nowy tłumik podłogowy. Poprawiono też dźwiękoszczelność wielu miejsc w samochodzie. 
  • Dodatkowe udoskonalenia ograniczają szum wiatru i kół, a specjalne rozwiązania konstrukcyjne jeszcze skuteczniej redukują drgania. 
  • Zastosowanie opracowanego przez Lexusa zintegrowanego systemu zarządzania dynamiką pojazdu przekłada się na większą przyjemność z jazdy.

NOWY LEXUS RZ

KONCEPCJA LEXUS DRIVING SIGNATURE W PRAKTYCE

  • Lexus dba, by każdy model spełniał założenia koncepcji Lexus Driving Signature, opartej na zapewnianiu unikalnych właściwości jezdnych — komfortu prowadzenia, poczucia bezpieczeństwa i kontroli nad pojazdem.
  • W modelu RZ zastosowano szereg środków, które pozwalają wykorzystać niesamowite właściwości jezdne tego Lexusa zaprojektowanego od podstaw jako auto elektryczne. 
  • Konstrukcja pojazdu została kompleksowo usztywniona, co oznacza mniej ruchów nadwozia i precyzję kierowania. 
  • Zawieszenie również udoskonalono dzięki precyzyjnemu dostrojeniu, co zapewnia lepszą dynamikę jazdy, stabilność i komfort.

NOWY LEXUS RZ

EWOLUCJA UKŁADU DIRECT4 AWD

  • Układ sterowania ruchem pojazdu DIRECT4 został udoskonalony, aby poprawić stabilność i przyczepność modeli RZ z napędem na wszystkie koła.
  • System automatycznie zarządza przenoszeniem mocy na przednie i tylne koła eAxle, zależnie od warunków jazdy i zachowania kierowcy.
  • W trybie Range uzyskiwana jest maksymalna efektywność poprzez dystrybucję mocy na przednie i tylne koła w stosunku 50:50.
  • Dodatkowe ulepszenia przekładają się na płynniejszą jazdę, lepszą stabilność i skuteczniejsze unikanie zagrożeń.