1. Electrified
  2. Lexus RX 500h
Szybka nawigacja
RX 500h

PIERWSZA TAKA HYBRYDA LEXUSA

RX 500h
rx 500h

PRZEŁOMOWA TECHNOLOGIA

RX 500h F SPORT PERFORMANCE to prawdziwy przełom w gamie Lexusa. To pierwszy w historii marki samochód, który wykorzystuje benzynowy silnik o pojemności 2,4 l z turbodoładowaniem, automatyczną skrzynię o sześciu przełożeniach, zintegrowany przedni silnik elektryczny i jednostkę PCU, a także kompaktowy tylny silnik elektryczny o mocy 80 kW wykorzystujący układ e-Axle. Lexus RX 500h F SPORT PERFORMANCE ma aż 371 KM/273 kW mocy i 550 Nm momentu obrotowego, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 6,2 sekundy.

rx 500h

NIEZWYKŁA WYDAJNOŚĆ

Przedni silnik elektryczny został zamontowany między silnikiem benzynowym, a skrzynią biegów, co ułatwia przekazywanie mocy i umożliwia jazdę w trybie wyłącznie elektrycznym. Komputer automatycznie przełącza pracę napędu między trybem wyłącznie elektrycznym, a hybrydowym w zależności od sytuacji na drodze, gwarantując dobre osiągi przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa. Moc dostarczana jest na cztery koła bez zbędnego opóźnienia. Osiągi są porównywalne do aut z trzylitrowymi silnikami V6, ale układ hybrydowy modelu RX 500h F SPORT PERFORMANCE jest o 20% oszczędniejszy. Średnie zużycie paliwa wynosi od 8 l/100 km.

RX 500H
rx 500h

PRECYZJA I KOMFORT

W nowym Lexusie RX 500h F SPORT PERFORMANCE za kontrolę przenoszenia mocy na cztery koła odpowiada system DIRECT4. W tym inteligentnym układzie napędu na cztery koła dwa silniki elektryczne oraz dwa falowniki (przedni i tylny) cały czas rozdzielają moc i moment obrotowy między przednią, a tylną osią, dostosowując się do sytuacji na drodze. Działanie systemu jest precyzyjniejsze, niż w przypadku jakiegokolwiek układu mechanicznego. Dzięki DIRECT4 kierowca ma lepsze wyczucie pracy układu jezdnego i układu kierowniczego, poprawiono także właściwości jezdne i zachowanie auta przy wyższych prędkościach. Co ważne dla RX 500h F SPORT PERFORMANCE, system zwiększa również komfort jazdy poprzez odpowiednie dozowanie mocy. W wersji F SPORT, ze względu na wysokie osiągi, Lexus zastosował zaciski stałe z przeciwstawnymi tłoczkami przedniej osi oraz układ skrętnych tylnych kół Dynamic Rear Steering. Dzięki temu zaawansowanemu technicznie rozwiązaniu możliwe jest osiągnięcie jeszcze większej precyzji w prowadzeniu samochodu: doskonałej zwrotności, mniejszego promienia zawracania, niezwykłej łatwości manewrowania na parkingu oraz większej stabilności w zakrętach przy wyższych prędkościach.