lexus rx and rx l hero

NOWY LEXUS RX ORAZ RX L

PERFEKCJA W NOWYM WYDANIU

Najnowszy Lexus RX to ikona progresywnego stylu i elegancji. Modele wyposażono także w nowe systemy bezpieczeństwa oraz zwiększono precyzję prowadzenia.

ELEGANCJA Z CHARAKTEREM

Projektantom nowego Lexusa RX udało się zachować wyrazistą sylwetkę aktualnego modelu, jednocześnie dodając głębi stylistyce „Seductive Strength”. Udoskonalono konstrukcję nadwozia, a zarazem podkreślono minimalistyczną formę i spotęgowano wrażenie spójności.

Płynna linia nadwozia sprawia, że nowy RX wygląda jeszcze bardziej intrygująco, dynamicznie i spektakularnie. Mocny charakter jego sylwetki wyróżnia się z każdej odległości. Z bliska widać starannie dopracowane detale, takie jak osłona wlotu powietrza czy fenomenalne reflektory.


  

  
    N RX desktop Picture 1

INNOWACYJNA TECHNOLOGIA

Nowy ekran dotykowy o przekątnej 12,3”, połączenie za pośrednictwem Apple CarPlay lub Android Auto i system multimedialny sterowany głosem za pomocą smartfonu, z wykorzystaniem wirtualnych asystentów Apple Siri lub Google Assistant.

W panelu środkowym znajduje się również ładowarka indukcyjna, nowy uchwyt na telefon i kolejny port USB. Kierowcy mogą korzystać zarówno z nawigacji Lexusa MM19 z 3-letnią darmową aktualizacją, jak i nawigacji w swoim smartfonie.

Niezwykle klarowne brzmienie muzyki w nowym Lexusie RX zapewnia 15-głośnikowy system audio renomowanego producenta Mark Levinson.


  

  
    N RX Desktop Picture 2

ZAAWANSOWANE BEZPIECZEŃSTWO

  • 
  

  
    N RX Desktop Picture 3A

    PIERWSZY NA ŚWIECIE SYSTEM BLADESCAN AHS

    Lexus jako pierwszy na świecie zastosował „System adaptacyjnych świateł drogowych (AHS) BladeScan”. Nowoczesne reflektory znacznie zwiększają widoczność i bezpieczeństwo na drodze.

    Blade Scan AHS sprawia, że znacznie wcześniej można dostrzec pieszych i znaki drogowe. Podczas nocnej jazdy, pieszych można zobaczyć z odległości aż 56 metrów (dawniej 32 m).

  • 
  

  
    N RX Picture desktop 3B

    LEXUS SAFETY SYSTEM +2

    Pakiet obejmuje między innymi system ochrony przedzderzeniowej Pre-Collision System (PCS) z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy oraz rowerzystów w świetle dnia. Umożliwia odczytywanie znaków drogowych Road Sign Assist (RSA), które są prezentowane na wyświetlaczu HUD oraz na wielofunkcyjnym ekranie na tablicy przyrządów.

    Połączenie radarowego aktywnego tempomatu Dynamic Radar Cruise Control (DRCC) oraz asystenta utrzymywania na pasie ruchu Lane Tracing Assist (LTA), ułatwia kierowcy kontrolę nad nowym RX i zwiększa bezpieczeństwo. Jeżeli system wykryje ryzyko opuszczenia pasa ruchu, LTA ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i wizualnym lub wibracjami kierownicy, a w razie potrzeby wprowadza korektę toru jazdy.

KOMFORT PROWADZENIA

Dzięki zmodyfikowanemu zawieszeniu i zwiększonej sztywności nadwozia, nowy RX prowadzi się jeszcze precyzyjniej i oferuje przy tym wysoki komfort jazdy.


  

  
    N RX Picture desktop Key
  • Natychmiastowa reakcja

    W całej konstrukcji nadwozia zastosowano laserowe spawanie Laser Screw Welding (LSW) i zgrzewanie punktowe. W połączeniu z udoskonaloną konstrukcją zawieszenia, uzyskano bezpośrednią, natychmiastową reakcję na ruchy kierownicy.

  • Doskonała precyzja

    System Active Cornering Assist (ACA) tłumi podsterowność występującą podczas przyspieszania na zakrętach. Poprawiono też zestrojenie elektronicznego systemu wspomagania układu kierowniczego EPS, co skutkuje lepszym wyczuciem kierownicy w każdych warunkach oraz umożliwia pojazdowi podążanie optymalnym torem jazdy.

  • Dynamiczne prowadzenie

    System zawieszenia adaptacyjnego AVS dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy i warunków drogowych, oferując aż 650 nastawów. Wersję F SPORT wyposażono w sportowe amortyzatory poprzeczne zawieszenia przedniego i tylnego, które zapewniają bardziej dynamiczne właściwości jezdne.

  • Zawsze stabilny

    Napęd E-FOUR dostępny w hybrydowych SUV-ach Lexusa pozwala na jazdę w wymagających warunkach i stabilizację samochodu podczas pokonywania zakrętów. Szereg czujników przewiduje ruchy kierowcy i sytuacje na drodze.

JEDNOSTKI NAPĘDOWE

  • 
  

  
    N RX Desktop Picture 4B

    2-LITROWY TURBODOŁADOWANY SILNIK

    W 2-litrowej jednostce zastosowano kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą i dwukanałowo zasilaną turbosprężarkę („twin scroll”).

    Innowacyjnie rozwiązane sterowanie fazami rozrządu umożliwia przełączanie silnika między pracą w cyklu Otto i cyklu Atkinsona, co przekłada się na niższe zużycie paliwa.

    Maksymalna moc silnika wynosi 238 KM, a maksymalny moment obrotowy 350 Nm.

  • 
  

  
    Copy of N RX Desktop Picture 3A

    3,5-LITROWY SILNIK V6

    Napęd hybrydowy nowego Lexusa RX składa się z 3,5-litrowego silnika benzynowego V6 działającego w cyklu Atkinsona oraz dwóch silników elektrycznych o dużej mocy. Takie rozwiązanie gwarantuje świetne osiągi i jednocześnie minimalizuje negatywny wpływ na środowisko.

    Podczas hamowania lub wytracania prędkości, energia kinetyczna zostaje przekształcona w energię elektryczną przez dwa silniki elektryczne, które wówczas pełnią rolę prądnic. Energia magazynowana jest w kompaktowym akumulatorze napędu hybrydowego (znajduje się on pod tylnymi siedzeniami).

    Energia ta wykorzystywana jest podczas jazdy w trybie samochodu elektrycznego (EV) oraz przy przyspieszaniu. Akumulator nie wymaga ładowania ze źródła zewnętrznego - jest doładowywany podczas jazdy.