-
LEXUS NX 450h+
-
NAJLEPSZE Z DWÓCH ŚWIATÓW
Samochody z napędem hybrydowym plug-in Lexusa łączą zalety klasycznych hybryd z pojazdami elektrycznymi bez ograniczeń tych ostatnich. Ładowane z gniazdka, działają jak „elektryk” – są ciche, błyskawicznie reagują na wciśnięcie pedału przyspieszenia, a ich eksploatacja wiąże się z niewielkimi kosztami (szczególnie jeśli mamy instalację fotowoltaiczną). Jednocześnie dzięki obecności wydajnego silnika benzynowego zapewniają pełną swobodę zarówno w zakresie zasięgu, jak i prędkości przejazdu. Charakteryzują się przy tym zużyciem paliwa na poziomie nawet nieco ponad 1 l/100 km oraz niską emisją CO2.IMPONUJĄCE OSIĄGI
Wyposażony w napęd hybrydowy plug-in Lexus NX 450h+ dysponuje mocą 309 KM, co przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,3 s. Potężne 2,5-litrowe silniki benzynowe współpracują z silnikami elektrycznymi i baterią litowo-jonową o pojemności aż 18,1 kWh. W trybie czysto elektrycznym (EV) zapewnia ona wiodący w klasie zasięg 70–90 km, który idealnie sprawdza się w miejskiej jeździe.WIĘKSZA ELASTYCZNOŚĆ
W podróży zasięg to nie problem. Kiedy w trybie elektrycznym bateria rozładuje się do poziomu ok. 20%, samochody zamieniają się w klasyczne hybrydy z silnikiem benzynowym. Zachowują przy tym praktycznie te same osiągi, co w pełni naładowane. Można zapomnieć o ograniczeniach znanych z samochodów wyłącznie elektrycznych. Nie trzeba nawet ładować baterii z sieci przed dłuższą trasą, choć częściowo zredukuje to oszczędności i korzyści wynikające z zerowej emisji.
LEXUS NX
NAJWYŻSZY KOMFORT I PRZYJEMNOŚĆ JAZDY
Lexus NX to spektakularny SUV, który od pierwszego kontaktu wzbudza pozytywne emocje. Z zewnątrz można zauważyć odważny design, misterny grill i pewną siebie sylwetkę. Rusz w drogę Lexusem NX 450h+ z napędem hybrydowym plug-in lub NX 350h z samoładującym się napędem hybrydowym aby przekonać się, jak jeździ wzór nowoczesnej elektryfikacji samochodów.
-
EKSCYTUJĄCY STYL
Smukłe i dynamiczne nadwozie Lexusa NX wyznacza nowy punkt odniesienia dla stylu samochodów klasy premium.
-
EKSKLUZYWNE I KUNSZTOWNE WYKONANIE
Kokpit Tazuna pomaga skupić się na drodze, a przy tym jest kunsztownie wykonany przez mistrzów rzemiosła Takumi.
-
INTELIGENTNY KONTAKT Z KIEROWCĄ
Nowe cyfrowe zegary i duży, 14-calowy ekran dotykowy Lexus Link Multimedia podkreślają nowoczesny wizerunek samochodu.
-
ZAWSZE W AWANGARDZIE
NX 350h z samoładującym się napędem hybrydowym 4. generacji oferuje jeszcze większą moc i efektywność, a NX 450h+ wyznacza nowy standard w dziedzinie hybryd plug-in.
-
W OTOCZENIU ZMYSŁOWEGO LUKSUSU
Wnętrze Lexusa NX to idealna przestrzeń, żeby doświadczyć jakości 17- głośnikowego systemu audio Mark Levinson® Premium Surround, a klimatyzacja S-Flow zadba o poczucie komfortu wszystkich podróżujących.
-
PODRÓŻ W POCZUCIU BEZPIECZEŃSTWA
Lexus Safety System + jest niczym osobisty „drugi pilot”, na którego zawsze można liczyć. Na przykład najnowszy system ochrony przedzderzeniowej potrafi teraz wykrywać motocykle za dnia i pieszych nocą.
-
BEZPIECZNIE W MIEŚCIE
Nowością w Lexusie NX jest system bezpiecznego wysiadania, który uniemożliwia otwarcie drzwi, gdy z tyłu zbliża się pojazd, na przykład rower.
Forced client side injection based on cached strategy
POST https://dxp-webcarconfig.lexus-europe.com/v1/grade-selector/pl/pl?modelId=0323fb5f-9bfa-4c22-92ac-fb637f84c451&1=
Zobacz więcej
CO WYBIERASZ?
-
INTERAKTYWNY PORADNIK POSIADACZA
-
DLA FIRM I KLIENTÓW INDYWIDUALNYCH
LEASING KINTO ONE
-
KORZYŚCI Z POSIADANIA LEXUSA
PROGRAM LOJALNOŚCIOWY LEXUS MORE
CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA
- Wszystkie modele
- Napędy
- Informacje o Lexusie NX
- Technologia
- Wersje wyposażenia
W PEŁNI ELEKTRYCZNY PRZY NIŻSZYCH PRĘDKOŚCIACH
Podczas ruszania i jazdy z niewielką prędkością potężny przedni silnik elektryczny (i silnik tylnej osi w modelach z napędem na wszystkie koła) sprawnie rozpędza Lexusa NX 350h, czerpiąc energię elektryczną z akumulatora napędu. Na tym etapie jazdy, na krótkim odcinku, napęd jest w 100% elektryczny i niemal bezgłośny.
NIEMAL BEZGŁOŚNY PRZY PRĘDKOŚCIACH PODRÓŻNYCH
Lexusy z samoładującym się napędem hybrydowym są ciche i przyjemne w prowadzeniu. Przy wyższych prędkościach do akcji po cichu włącza się 2,5-litrowy silnik benzynowy, który nadal w razie potrzeby wspomagany jest przez silnik lub silniki elektryczne. Gdy silnik spalinowy pracuje z optymalną prędkością obrotową, nadwyżki energii mogą być wykorzystywane do ładowania akumulatora. Taki niemal idealny rozdział mocy napędu benzynowego i elektrycznego nie tylko zapewnia niski poziom emisji i oszczędność paliwa, lecz także sprawia, że Lexusa NX 350h prowadzi się wyjątkowo przyjemnie.
SZYBKIE, LINIOWE PRZYSPIESZANIE
Samoładujące się hybrydy Lexusa są bardzo przyjemne w prowadzeniu. Gdy kierowca zdecydowanie naciśnie pedał przyspieszenia, napęd elektryczny Lexusa NX od razu zaczyna wspomagać silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra. Od obu silników pojazd otrzymuje „zastrzyk” momentu obrotowego pozwalający na natychmiastowe, liniowe przyspieszanie.
HAMOWANIE REGENERACYJNE, BEZ ŁADOWANIA Z ZEWNĄTRZ
Podczas wytracania prędkości, jazdy z rozpędu i po zatrzymaniu pojazdu silnik benzynowy często dyskretnie wyłącza się. W czasie hamowania lub gdy zdejmujesz nogę z pedału przyspieszenia, układ hamowania regeneracyjnego odzyskuje energię kinetyczną samochodu (marnotrawioną w tradycyjnych pojazdach). NX 350h przekształca ją w energię elektryczną i gromadzi w akumulatorze napędu hybrydowego. W podobny sposób gromadzona jest energia wytwarzana podczas jazdy z większymi prędkościami. W rezultacie samochód nie potrzebuje ładowania z zewnętrznego źródła.
Nasz hybrydowy napęd plug-in Lexusa łączy w sobie zalety samoładującej się hybrydy 4. generacji* i napędu elektrycznego (EV) Lexusa. Symbol „plus” w nazwie NX 450h+ to nawiązanie do litowo-jonowego akumulatora o zwiększonej mocy i wyjątkowo dużego zasięgu w trybie EV. Jednak — w odróżnieniu od konwencjonalnego auta elektrycznego — gdy wyczerpie się energia w akumulatorze, Lexus RX 450h+ przełącza się w efektywny tryb samoładującego się napędu hybrydowego i ładuje akumulator w trakcie jazdy.
ZASIĘG W TRYBIE EV
Kierowca Lexusa NX 450h+ ma do dyspozycji cztery tryby jazdy, dzięki którym każda podróż jest płynna i przyjemna. W domyślnym trybie EV samochód stara się jak najwięcej korzystać z akumulatora, pozwalając na pokonanie dystansu sięgającego 74 km** (cykl mieszany, do 97 km** w cyklu miejskim). W tym trybie samochód wykorzystuje zaawansowany akumulator litowo-jonowy o pojemności 18,1 kWh, wyróżnia się niemal bezgłośną pracą napędu elektrycznego, a także pozwala rozwinąć prędkość nawet 135 km/h.
PRZYSPIESZENIE NA KAŻDE ŻĄDANIE
W trybie Auto EV/Hybrid i w zależności od siły naciśnięcia pedału przyspieszenia potężny silnik benzynowy błyskawicznie budzi się do życia i zapewnia sprawne, liniowe przyspieszenie, pozwalając osiągnąć prędkość 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy.
ŁADOWANIE PODCZAS JAZDY
Jeśli pilnie musisz doładować akumulator, na przykład aby wjechać do strefy zeroemisyjnej, możesz wykorzystać do tego tryb Battery Charging.
DOŚWIADCZENIE, ZA KTÓRYM STOI 2,5 MILIONA HYBRYD
Jeśli w trybie EV lub Auto EV/Hybrid poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej granicznej wartości, samochód przełączy się w superoszczędny tryb hybrydowy (wykorzystujący samoładujący się napęd hybrydowy 4. generacji*), aby umożliwić dalszą jazdę bez ograniczeń.
ŁADOWANIE W DOMU I POZA DOMEM
Aby mieć do dyspozycji jak największy zasięg w trybie EV, warto ładować akumulator z własnej ładowarki domowej Lexusa lub w publicznych stacjach ładowania. Aplikacja Lexus Link+ wskazuje lokalizację i dostępność stacji ładowania na terenie całej Europy, a nawet informuje o kosztach ładowania w przeliczeniu na kilometr jazdy.
* Wartości wg WLTP. Więcej informacji o nowej metodzie testowania WLTP można znaleźć na stronie: www.lexus-polska.pl/legal/wltp
** Zasięg WLTP
WLTP to oficjalny test wykonywany w warunkach laboratoryjnych (23°C, wyłączona klimatyzacja, pojazd na hamowni), który umożliwia porównywanie różnych pojazdów BEV na podstawie tych samych kryteriów. Wszystkie pojazdy BEV w testach WLTP mają inny zasięg niż w warunkach rzeczywistych. Zasięg według WLTP jest standardowym elementem specyfikacji, natomiast zasięg wyświetlany przez wskaźniki pojazdu i zużycie energii zależą od różnych czynników. Rozumiejąc te czynniki, klienci mogą w pełni wykorzystać potencjał swoich pojazdów.
NX Overtrail — ze swoim zawieszeniem zwiększającym prześwit o 15 mm — to auto, za którym wiele osób będzie się oglądać. Jest oferowany w 7 fantastycznych kolorach, w tym niedostępnym w innych wersjach kolorze Moon Desert. Poza tym Overtrail ma wyróżniające się 18-calowe obręcze kół w kolorze matowej czerni i opony all-terrain. Dopełnieniem jego wizerunku są odważnie wystylizowany grill z wykończeniem ze stali nierdzewnej, czarne lusterka boczne i relingi dachowe. We wnętrzu na kierowcę i pasażerów czeka luksusowa, wykonana przez mistrzów Takumi tapicerka z materiału Khaki Tahara i dekoracje o wzorze Bookmatch Woodgrain.