ZAPRASZAMY NA POKAZY PRZEDPREMIEROWE

        Mapa ES destkop

NOWY LEXUS ES TO DOSKONAŁY WYBÓR

Gdy pełne podziwu spojrzenia padają na tę magnetyzującą sylwetkę - już wiesz.
Dynamiczny, nowoczesny, charyzmatyczny jak Ty.

Zapraszamy na pokazy przedpremierowe wyjątkowej limuzyny - Lexus ES.

IDEALNA CISZA

Niedawno odbyła się światowa premiera nowego Lexusa ES. Jest on najważniejszym modelem w gamie marki, a zadebiutował na rynku wraz z wprowadzeniem pierwszej generacji flagowej limuzyny LS w 1989 roku. Liczni klienci na całym świecie doceniają wysoki komfort jazdy, doskonałe wyciszenie i przestronną kabinę modelu ES. Jego dotychczasowa sumaryczna sprzedaż od debiutu obejmuje około 2,65 mln egzemplarzy w ponad 80 krajach i regionach.

Zgodnie z zasadą „Always On” („Zawsze gotowi”, „Zawsze w uderzeniu”), projektanci i inżynierowie Lexusa nieprzerwanie pracują nad rozwijaniem swoich modeli. Dotyczy to także Lexusa ES, którego nowa wersja została znacząco udoskonalona w porównaniu z modelem zaprezentowanym w 2018 roku klientom z Europy Zachodniej i Środkowej. Ten jakże ważny dla klientów biznesowych samochód jest dostępny w Europie z samoładującym się napędem hybrydowym 4. generacji. Nowy ES cechuje się jeszcze lepszym poziomem wyciszenia i bardziej komfortowym zawieszeniem. Inżynierowie Lexusa uzyskali jeszcze bardzie precyzyjną, płynną koordynację między przyspieszaniem, hamowaniem i kierowaniem w każdej sytuacji. Wyrafinowane technologie Lexusa zastosowano do usprawnienia i usztywnienia elementów tylnego zawieszenia, aby zapewnić wyjątkowy poziom stabilności w takich sytuacjach, jak np. gwałtowna zmiana pasa ruchu przy wysokiej prędkości. Natomiast wersja ES F SPORT została wyposażona w adaptacyjne zawieszenie AVS, wykorzystujące nowe rozwiązania, dzięki którym możliwe było uzyskanie zarówno komfortu amortyzacji, jak i wyśmienitych reakcji na ruchy kierownicą. Ponadto nowy ES wyposażony został w innowacyjne technologie z zakresu bezpieczeństwa czynnego w najnowszej wersji pakietu Lexus Safety System + 2.5, zapewniające użytkownikom auta jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa. Przeprojektowane zostały także światła główne oraz przedni grill, zaś wnętrze otrzymało nową kolorystykę kabiny.

  •         Parallax Image 1 Adoption of advanced linear solenoid AVS

    ZUPEŁNIE NOWY ES

    ZASTOSOWANIE ZAAWANSOWANEGO ZAWIESZENIA AVS Z LINIOWYM SIŁOWNIKIEM ELEKTROMAGNETYCZNYM

    • W wersji F SPORT zastosowano nowy siłownik.
    • Wydłuża on trasę przepływu z zaworu regulującego przepływ oleju w siłowniku elektromagnetycznym układu hydraulicznego. Reaguje również na niskie siły tłumiące i osiąga wysoki komfort jazdy przy poprawionej stabilności oraz reakcji na ruchy kierownicą dzięki rozszerzeniu zmiennego zakresu siły tłumiącej.

  •         Parallax Image 2 Higher rigidity rear suspension braces

    ZUPEŁNIE NOWY ES

    TYLNE ZAWIESZENIE O WIĘKSZEJ SZTYWNOŚCI

    • W nowej odsłonie modelu w tylnym zawieszeniu zastosowano dwuwarstwowe elementy zwiększające sztywność skrętną w tym obszarze. Dzięki temu charakter pracy układu jezdnego zapewnia wykonywanie poleceń kierowcy zgodnych z jego intencjami na niespotykanym dotąd poziomie, nawet w sytuacji gwałtownej zmiany pasa ruchu przy wysokiej prędkości.

  •         Parallax Image 3 Improved brake controllability

    ZUPEŁNIE NOWY ES

    LEPSZA KONTROLA HAMOWANIA

    • Powierzchnia styku stopy kierowcy z pedałem hamulca została zwiększona poprze zmianę kształtu tego elementu.
    • Zredukowano także wibracje, podnosząc poczucie stabilności podczas naciskania pedału hamulca. W hybrydowej wersji ES 300h poprawiono zakres i poczucie kontroli nad procesem hamowania, zmieniając parametry elektronicznego sterowania układem hamulcowym.

SYLWETKA

Nowy ES to jeszcze wyższy poziom jakości i elegancji, które zyskały uznanie posiadaczy tego modelu. Sylwetka samochodu nabrała bardziej nowoczesnego wyglądu dzięki nowym kształtom grilla i reflektorów.

        Parallax Image 1 Newly designed front grille

SYLWETKA

NOWY KSZTAŁT GRILLA

Zachowując tożsamość modelu ES, jego grill uzyskał wzór siatki składającej się z elementów w kształcie litery L, które poprawiają przepływ poprzeczny. Wyraźne wysunięcie grilla do przodu wpisuje się w stylistykę segmentu premium.

        Parallax Image 2 Newly designed headlamps

SYLWETKA

NOWY KSZTAŁT REFLEKTORÓW

Modele z reflektorami z jedną soczewką wyposażono w nowe kompaktowe lampy, a reflektory trójwiązkowe otrzymały system oświetlenia adaptacyjnego BladeScanTM AHS (Adaptive High-beam System). Zwiększa on ich funkcjonalność, a smukły kształt reflektorów dodaje sylwetce wyrazistości.

        Parallax Image 3 Newly designed wheels

SYLWETKA

NOWY KSZTAŁT KÓŁ

  • Pogrubione końcówki ramion na 17-calowych kołach pozwalają wyeksponować szlifowaną powierzchnię, a ich rozwidlenie podkreślają sportowy styl samochodu.
  • Na wieloosiowych ramionach 18-calowych kół, standardowych w wersji podstawowej, połysk powierzchni szlifowanych kontrastuje z głębią czarnych płaszczyzn, podkreślając luksusowy charakter auta.
  • Czarne, 19-calowe koła o wysokim połysku, dostępne wyłącznie w wersji F SPORT, są dopasowane do czarnego grilla i znacząco uwydatniają dynamiczny charakter samochodu.

WNĘTRZE

We wnętrzu, które wyewoluowało w spokojną i nowoczesną przestrzeń, pojawił się nowy kolor: Forest Brown. Dodatkowo, zgodnie z podejściem marki Lexus, w którym człowiek jest najważniejszy, w każdym szczególe poszukiwano możliwości wygodniejszej obsługi samochodu. W ten sposób system multimedialny Lexusa ES zyskał wyświetlacz dotykowy, a przełączniki skupiono wokół kierownicy.

        Parallax Image 1 Multimedia system

WNĘTRZE

SYSTEM MULTIMEDIALNY

  • System multimedialny wyposażono w ekran dotykowy. Zgodnie z podejściem marki Lexus, w którym człowiek jest najważniejszy, poszukiwano optymalnej odległości i odpowiedniego kąta między kierowcą, a nowym wyświetlaczem dotykowym. Przesunięto go w stronę prowadzącego o ponad 100 mm w porównaniu z poprzednimi układami wyświetlaczy i odchylono o około pięć stopni, dzięki czemu nawet skrajne krawędzie ekranu znalazły się w zasięgu ręki.
  • Ekran wyświetlacza wykonano ze szkła, aby zapewnić najwyższy poziom widoczności i komfort obsługi.

        Parallax Image 2 Ornamentation

WNĘTRZE

ZDOBIENIA

  • Materiał Walnut i nowe kolory Sumi Black i Dark Brown gwarantują wrażenie luksusu.
  • Wzory w postaci cienkich linii uzyskano poprzez wypalanie laserem pojedynczych linii, co pozwoliło uzyskać delikatniejszy i nowocześniejszy efekt.

        Parallax Image 3 New interior colors and refreshed styling

WNĘTRZE

NOWE KOLORY WNĘTRZA I ODŚWIEŻONA STYLISTYKA

  • Poza nowym materiałem w kolorze orzecha laskowego, wnętrze występuje również w świeżym, brązowo-szarym odcieniu Forest Brown.
  • Wersja F SPORT zyskała białe wnętrze z biało-czerwonymi siedzeniami, połączonymi z czarnymi oparciami podkreślającymi sportowy charakter.

ZASTOSOWANIE NAJNOWOCZEŚNIEJSZYCH TECHNOLOGII BEZPIECZEŃSTWA
CZYNNEGO, W TYM NAJNOWSZEGO SYSTEMU LEXUS SAFETY SYSTEM+2.5

Marka Lexus nieprzerwanie rozwija technologie związane z bezpieczeństwem, aby osiągnąć najwyższy cel społeczeństwa mobilnego — brak ofiar wypadków drogowych. Priorytetem producenta jest tworzenie najbardziej zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i ich szybkie udostępnianie kierowcom — w tym celu wykorzystuje je we flagowych modelach. Przykładem jest zastosowany w modelu ES Lexus Safety System+2.5, który ewoluował dzięki doświadczeniom uzyskanym w innych samochodach marki. Poprawiono wydajność kamery i radaru, by poszerzyć zakres działania systemu ochrony przedzderzeniowej PCS (Pre-Collision System), który teraz rozpoznaje rowerzystów, a pieszych także w warunkach słabego oświetlenia. System zapewni teraz również wsparcie kierowcy podczas pokonywania skrzyżowań dzięki funkcji Intersection Turn Assist, która zapewnia wykrywanie pojazdów jadących z przeciwka oraz pieszych przechodzących przez jezdnię. W zakres LSS+ 2.5 wchodzi także awaryjne wsparcie układu kierowniczego Emergency Steering Assist.

  •         Parallax Image 1 Lexus Safety System

    LEXUS SAFETY SYSTEM+

    • Usprawniono funkcje Asystenta śledzenia pasa ruchu (LTA), zaawansowanego systemu wspomagania jazdy pomagającego utrzymać samochód w osi pasa ruchu. Pozwoliło na to wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji, która zwiększa jego zasięg, dzięki czemu wspomaganie działa płynnie i ma bardziej stały charakter.
    • Dynamiczny tempomat radarowy (Dynamic Radar Cruise Control), z funkcją pracy w każdej prędkości, sterujący przyspieszaniem i hamowaniem (aby odległość do poprzedzającego samochodu była stała przy zadanej prędkości podczas jazdy po autostradach i innych drogach) zyskał funkcję regulacji prędkości w zakręcie. Umożliwia to bezpieczne hamowanie z odpowiednim wyprzedzeniem, w zależności od długości zbliżającego się zakrętu.
    • Automatyczne światła drogowe (AHB) wykrywają pojazdy znajdujące się przed samochodem lub nadjeżdżające z naprzeciwka. System automatycznie przełącza światła drogowe i światła mijania.
    • Asystent rozpoznawania znaków drogowych (RSA) odczytuje informacje ze znaków drogowych i prezentuje je na wyświetlaczu multimedialnym samochodu.

    Nowy ES posiada również inne systemy bezpieczeństwa czynnego wdrażane przez markę Lexus. Zaliczają się do nich hamulce wspomagające parkowanie. Ograniczają one szkody w przypadku kolizji wynikającej z naciśnięcia niewłaściwego pedału na parkingu lub w przypadku drobnych kolizji z samochodami nadjeżdżającymi z tyłu. Dodatkowym systemem bezpieczeństwa jest również kamera panoramiczna (Panoramic View Monitor), która pozwala lepiej obserwować otoczenie samochodu.

  •         Parallax Image 2 BladeScan AHS

    LEXUS SAFETY SYSTEM+2.5

    BLADESCANTM AHS

    Lexus ES, tak jak RS i LS, został wyposażony w adaptacyjny system sterowania światłami drogowymi BladeScanTM AHS. BladeScan™ to wyrafinowany system adaptacyjnego przełączania świateł drogowych, w którym światło emitowane przez diody LED pada na szybko obracające się zwierciadło, zapewniające możliwość sterowania wiązką światła. Odpowiednio ukierunkowane światło przechodzi przez soczewkę, zapewniając znacznie lepszą kontrolę nad oświetlanym obszarem. BladeScan™ zwiększa możliwości wykorzystywania świateł drogowych, dzięki czemu kierowca może zauważyć pieszych i znaki drogowe o wiele wcześniej, bez oślepiania innych kierowców jadących z przeciwka.

  •         Parallax Image 3 Digital Side view Monitors

    LEXUS SAFETY SYSTEM+2.5

    CYFROWE LUSTERKA BOCZNE

    Znacząco usprawniono wydajność kamer cyfrowych lusterek bocznych (Digital Side View Monitor), zaprojektowanych tak, by zapewnić kierowcy lepszy podgląd sytuacji po bokach i z tyłu auta niż w przypadku konwencjonalnych lusterek bocznych, szczególnie w nocy i w czasie opadów. Przetwarzanie obrazu z redukcją interferencji pomaga uzyskać wyraźniejszy obraz, a dodatkowo zredukowano migotanie źródeł światła.