TECHNIKA

INNOWACJE Z WYOBRAŹNIĄ

Tam, gdzie w grę wchodzi technika, nigdy nie spoczywamy na laurach. Postęp techniczny postrzegamy bowiem jako niewyczerpane źródło inspiracji dla kolejnych innowacji.

NIEOCZEKIWANE ZASTOSOWANIA NOWYCH ROZWIĄZAŃ

W odróżnieniu od innych producentów nie poprzestajemy na stosowaniu rozwiązań technicznych w ich obecnej postaci. Dla Lexusa stanowią one dopiero inspirację do podejmowania zupełnie nowych inicjatyw rozwojowych. Dają początek nowym zastosowaniom i innowacjom. Gdy do akcji wkracza Lexus, jedno jest pewne — supernowoczesne rozwiązania zostaną wykorzystane w zupełnie nieoczekiwany, przełomowy sposób.


  

  
    brandpillars tech engine

INTELIGENTNE SKANOWANIE

Ponieważ myślimy niekonwencjonalnie, „pożyczyliśmy” sobie od inżynierów biomedycznych najnowsze techniki tomografii komputerowej. Po co? Ponieważ dostrzegliśmy ich zaskakujące i wartościowe zastosowanie w procesie produkcyjnym Lexusa.

Tradycyjne metody kontroli silników bazują na badaniach mechanicznych i oględzinach zewnętrznych. Jednak nasi inżynierowie chcieli mieć pewność, że każdy silnik Lexusa również od wewnątrz jest nienagannie wykonany.

Komputerowa tomografia osiowa (CAT — Computer Axial Tomography) umożliwia zbadanie wnętrza silnika na jego trójwymiarowej rekonstrukcji. W ten sposób możemy wykryć nawet najdrobniejsze niedoskonałości. Tak oto niekonwencjonalne podejście prowadzi do bezkompromisowej jakości.

INTELIGENTNA POMOC

Gdy prowadzisz, Twoje zmysły są nieustannie pobudzone, by zapewniały Ci bezpieczeństwo. A gdyby tak uzupełnić je o „zmysły” samochodu? Nasze zaawansowane systemy bezpieczeństwa wyprzedzają ludzką percepcję, by intuicyjnie i inteligentnie chronić kierowcę i pasażerów.

EZPIECZEŃSTWO CZYNNE

Bezpieczeństwo to jedna z najważniejszych dziedzin naszych prac rozwojowych. Nieustannie doskonalimy istniejące rozwiązania i tworzymy nowe systemy wsparcia kierowcy.

Rezultat? Nasze pojazdy są z dnia na dzień coraz mądrzejsze i bezpieczniejsze. System bezpieczeństwa LSS+, wraz z innymi funkcjami, dba o bezpieczeństwo na drodze i w razie potrzeby inteligentnie pomaga kierowcy.

NIEKONWENCJONALNE MATERIAŁY

W naszej pracy natura zawsze jest blisko technologii. W innowacyjny sposób stosujemy ekologiczne materiały, tworząc rozwiązania przyjazne dla naszej planety. We wnętrzach samochodów Lexus wyjątkowe elementy wystroju przywołują piękno przyrody. Eleganckie i modne wykończenie jest jednocześnie funkcjonalne i zaskakuje oryginalnymi rozwiązaniami.


  

  
    technology innovation with imagination unconventional materials 01

  

  
    technology innovation with imagination unconventional materials 02

BRZMIENIE DREWNA BAMBUSOWEGO

Fantastyczne głośniki Lexusa CT to przykład technologii, która czerpie prosto z natury. Wykorzystaliśmy drewno bambusowe w oryginalny sposób, uzyskując konstrukcję o niesamowitych własnościach akustycznych.

Membrany głośników wykonane są z mieszanki fitolitu — mikroskopijnej struktury igiełkowej pochodzącej z brzegów liści bambusa — i węgla drzewnego. Tak zbudowane głośniki są lekkie, ale oferują dużą moc, a ich membrany są na tyle sztywne, by precyzyjnie odtwarzać wysokie tony, i na tyle elastyczne, by tłumić swoje własne drgania.

TESTY W RZECZYWISTOŚCI WIRTUALNEJ

Korzystamy z technik rzeczywistości wirtualnej, by nadać naszym testom nowy wymiar. Nigdy jeszcze nie było możliwe tak wierne symulowanie warunków jazdy i reakcji kierowcy. Tworząc środowisko działające na wszystkie zmysły, możemy uzyskać wartościowe informacje zwrotne od prawdziwych kierowców, którzy testują dla nas całą gamę systemów bezpieczeństwa. Na tej podstawie doskonalimy rozwiązania techniczne, by w świecie rzeczywistym Lexus był samochodem pewnym i bezpiecznym.


  

  
    technology innovation with imagination driving simulator process

SYMULACJA JAZDY

Wewnątrz niewielkiej kopuły umieszczony jest Lexus LS. Otaczają go ekrany, na których wyświetlane są realistyczne obrazy ruchu miejskiego i jazdy w trasie. Siłowniki przemieszczają, pochylają i obracają samochód, symulując zakręty, pokonywanie wzniesień, przyspieszanie i hamowanie. Dopełnieniem tych wrażeń są nagrania dźwięku silnika, drgań i szumu powietrza.

Wariantów symulacji jest nieskończenie wiele. Na przykład odtwarzając długą, monotonną jazdę, możemy badać zachowania sennego kierowcy i na tej podstawie doskonalić inteligentny system ostrzegania. Takahiko Murano, który kieruje planowaniem eksperymentów, zauważa: „Takiego testu nie dałoby się przeprowadzić w świecie rzeczywistym”.

Next steps