WIĘKSZA STABILNOŚĆ I KOMFORT JAZDY ORAZ UKŁAD KIEROWNICZY DAJĄCY BEZPOŚREDNI ODCZUCIA Z JAZDY
W nowym modelu RX zastosowano ulepszenia, dzięki którym samochód prowadzi się jeszcze przyjemniej. Objęły one przede wszystkim modyfikację zawieszenia i zwiększenie sztywności nadwozia. Główny inżynier Lexusa Takeaki Kato postawił na zwinne prowadzenie, a jego zespół ściśle współpracował z zespołem produkcyjnym, aby ten cel osiągnąć.
- W całym pojeździe szeroko stosowano laserowe spawanie (LSW, Laser Screw Welding) i zgrzewanie punktowe. W połączeniu z usztywnieniem stabilizatorów (obecnie: pustych w środku i o 1 mm szerszych) oraz zwiększoną sztywnością piast, uzyskano bardziej bezpośrednią, natychmiastową reakcję na impulsy z układu kierowniczego.
- Nowy RX został wyposażony w aktywny system wspomagania pokonywania zakrętów (ACA, Active Cornering Assist), który tłumi podsterowność występującą podczas dodawania gazu w połowie zakrętu. Poprawiono też zestrojenie systemu EPS, co skutkuje bardzo bezpośrednim wyczuciem kierownicy, w każdych warunkach umożliwiając modelowi RX dokładne podążanie optymalnym torem jazdy.
- Przeprojektowane amortyzatory modelu RX wyposażono w nowy system kontroli tarcia (FCD, Friction Control Device), który dodatkowo redukuje drgania o wysokiej częstotliwości, spowodowane niedoskonałościami nawierzchni dróg. Ich konstrukcja zawiera gumę redukującą drgania o wysokiej częstotliwości, których nie da się wyeliminować wyłącznie z wykorzystaniem ciśnienia oleju. Amortyzatory te ułatwiają łagodne pokonywanie ciasnych zakrętów i osiągnięcie wyjątkowej czułości na ruchy kierownicą.
NAJWYŻSZY W SEGMENCIE POZIOM BEZPIECZEŃSTWA I KOMFORTU, KTÓRY ZAPEWNIA PIERWSZY NA ŚWIECIE SYSTEM BLADESCAN AHS ORAZ NAJNOWSZY LEXUS SAFETY SYSTEM + DRUGIEJ GENERACJI
Pierwszy na świecie system BladeScan AHS
Lexus jest pionierem w dziedzinie technologii oświetlenia samochodowego – jako pierwszy wyposażył swoje auta w reflektory LED i adaptacyjny system świateł drogowych (AHS). W nowym modelu RX, Lexus po raz pierwszy na świecie zastosował tzw. BladeScan AHS. W tym systemie światło pochodzące z diody LED pada na dwa zwierciadła, umieszczone na szybko obracających się przesłonach. Następnie jest przekazywane do soczewki, oświetlając drogę przed samochodem. Światło wydaje się nie poruszać, lecz BladeScan Type AHS precyzyjnie kontroluje jego rozsył, synchronizując obroty zwierciadeł, a także włączając i wyłączając diody LED w obu reflektorach. System oświetla miejsca, które mogą być trudne do doświetlenia w konwencjonalnych układach świateł drogowych, np. pobocze drogi.
BladeScan Type AHS umożliwia również dostrzeżenie pieszych i znaków drogowych znacznie wcześniej, bez oślepiania kierowców samochodów nadjeżdżających z przeciwka. Możliwość zauważenia nocą pieszych znajdujących się przed autem została zwiększona z odległości 32 do 56 metrów.
Lexus Safety System +
Nowy RX otrzymał również pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + drugiej generacji, który wspomaga kierowcę w zapobieganiu wypadkom. Rozwiązanie to oparte jest na współpracy kamery i radaru fal milimetrowych, które sprawdzają się nawet w warunkach słabego oświetlenia.
Pakiet obejmuje m.in. system ochrony przedzderzeniowej PCS z funkcją wykrywania pieszych w dzień i w nocy oraz rowerzystów przy świetle dnia, a także asystenta odczytywania znaków drogowych (RSA), które są prezentowane na wyświetlaczu HUD oraz na wielofunkcyjnym ekranie na tablicy przyrządów. Łącząc radarowy aktywny tempomat (DRCC, Dynamic Radar Cruise Control) oraz asystenta śledzenia pasa ruchu (LTA, Lane Tracing Assist), nowy RX ułatwia kierowcy utrzymanie samochodu na pasie. Jeżeli system wykryje ryzyko opuszczenia pasa, LTA ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i wizualnym lub wibracjami kierownicy, a w razie potrzeby wprowadza korektę toru jazy.
TECHNOLOGIE ŁĄCZNOŚCI APPLE CARPLAY1 I ANDROID AUTO2, A TAKŻE EKRAN DOTYKOWY I TOUCHPAD