1. Nowe samochody
ŚWIATOWA PREMIERA

NOWY UX 300e

Oto kolejny etap ewolucji pierwszego elektrycznego modelu Lexusa — z zasięgiem większym o 40%, dodatkowymi funkcjami bezpieczeństwa, najnowocześniejszymi technologiami i jeszcze lepszym prowadzeniem.

ZNAKOMITE OSIĄGI, PODWYŻSZONY POZIOM BEZPIECZEŃSTWA

PIONIER ELEKTRYFIKACJI

Nowy UX 300e to ewolucyjne rozwinięcie pierwszego produkcyjnego modelu Lexusa z elektrycznym napędem akumulatorowym (Battery Electric Vehicle, BEV). Ten miejski, kompaktowy crossover zyskał szerokie uznanie ze względu na wyróżniające się wzornictwo i praktyczne rozmiary nadwozia, a także świetne własności jezdne i ciszę, jaką zapewnić może tylko samochód w stu procentach elektryczny. Najnowszy model oferuje zasięg powiększony o 40%, do 450 km, oraz zużycie energii na poziomie kWh/100km.
ZNAKOMITE OSIĄGI, PODWYŻSZONY POZIOM BEZPIECZEŃSTWA

JESZCZE LEPSZE PROWADZENIE

W każdej sytuacji drogowej podczas hamowania, zmiany kierunku jazdy i przyspieszania samochód zachowuje się bardzo spójnie. Sztywność nadwozia nowego UX 300e zwiększono poprzez dodanie 20 punktów zgrzewania. Niskie położenie środka ciężkości, takie samo, jak w stylowym coupé Lexusie LC, wynika z ulokowania akumulatora pod podłogą. Sportowe rozpórki tylnego zawieszenia, będące na wyposażeniu standardowym oraz optymalne zestrojenie wspomagania układu kierowniczego i amortyzatorów sprawiają, że auto prowadzi się jeszcze lepiej: bezpośrednio i responsywnie, jak przystało na wyrafinowany samochód o najwyższej jakości.
ZNAKOMITE OSIĄGI, PODWYŻSZONY POZIOM BEZPIECZEŃSTWA

LEXUS SAFETY SYSTEM+ 2,5

 Funkcja ochrony przedzderzeniowej, która wykrywa rowerzystów za dnia i pieszych w nocy, została uzupełniona o detekcję nadjeżdżających pojazdów przed skrętem na skrzyżowaniu i pieszych przechodzących przez ulicę, gdy auto skręca w prawo lub w lewo. Dodano również takie funkcje, jak awaryjne omijanie przeszkody. Natomiast automatyczne sterowanie prędkością na zakrętach zawczasu redukuje szybkość pojazdu z uwzględnieniem wielkości łuku.

ZNAKOMITE OSIĄGI, PODWYŻSZONY POZIOM BEZPIECZEŃSTWA

PANORAMICZNY EKRAN WSPOMAGAJĄCY MANEWROWANIE

Panoramiczny ekran wspomagający manewrowanie łączy obrazy z kamer zamontowanych z przodu, z tyłu, po lewej i po prawej stronie pojazdu, prezentując je na centralnym wyświetlaczu. Nowy widok sytuacji pod samochodem pomaga kierowcy w ocenie stanu nawierzchni i położenia kół, wyświetlając kompozycje zarejestrowanych wcześniej obrazów drogi.

UX 300e zyskał znacząco większy zasięg, stając się autem elektrycznym jeszcze bardziej wartościowym i lepiej dopasowanym do stylu życia użytkownika. Będziemy nadal pracować nad udoskonaleniami, które przybliżą nas do neutralności węglowej

Naczelny inżynier, Mitsuteru Emoto

  • JESZCZE LEPIEJ SKOMUNIKOWANY

    System multimedialny i usługi sieciowe poddano gruntownej przebudowie. Może również posiadać większy ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala i większej niż dotąd rozdzielczości, a także intuicyjny interfejs użytkownika. Połączony z siecią system nawigacji wykorzystuje dane map z chmury, by w czasie rzeczywistym pozyskiwać informacje o ruchu drogowym i wolnych miejscach parkingowych. 

    Samochód wyposażono w interfejsy Apple CarPlay™ i Android Auto™* umożliwiające korzystanie z wybranych funkcji na wyświetlaczach pojazdu. Apple CarPlay™ działa nie tylko przez zwykłe połączenie USB, lecz także bezprzewodowo, przez Wi-Fi. Wbudowana przeglądarka umożliwia wyświetlanie treści stron internetowych za pośrednictwem modułu wymiany danych (Data Communication Module, DCM).

    Sterowanie głosowe można aktywować, wypowiadając ustalone wcześniej słowa (np. „Hej Lexus!”), bez użycia przełącznika lub przerywania odtwarzania muzyki. Ponadto system rozumie język naturalny, więc użytkownicy mogą po prostu mówić do swojego samochodu.

    Poziom naładowania akumulatora i zasięg można sprawdzić na smartfonie. Dostępne są również inne usługi, takie jak zdalne sterowanie klimatyzacją, którą można włączyć z wyprzedzeniem, jeszcze przed wejściem do samochodu. 
PROWADZENIE BEZ KOMPROMISÓW

WYGODNY W OBSŁUDZE I CICHY

 Wprowadzając ekran dotykowy, zoptymalizowano równocześnie kształt i rozmieszczenie przełączników na tablicy rozdzielczej i konsoli. Z myślą o wygodzie użytkowników, z przodu konsoli dodano dwa nowe złącza USB (typu C) do ładowania. Również oświetlenie LED na górnej części konsoli podnosi komfort obsługi.


Umieszczony pod podłogą akumulator pełni rolę bariery akustycznej. Pomyślano także o wyciszeniu szumów opływającego powietrza, uderzeń kamyków, piasku i podobnych dźwięków, które wybijałyby się na pierwszy plan z uwagi na brak hałasów od silnika spalinowego i skrzyni biegów. Całe wnętrze kabiny jest komfortowo ciche.

STYLOWY CROSSOVER

NOWY LEXUS UX